Aku memandang Adli dan Izzati silih berganti. Taktahu lah nak bunuh siapa dulu? Bagi cadangan please. Hahaha.
Tiga tong drum besar sudah aku sediakan,untuk mengisi mayat-mayat mereka nanti.
Izzati aku hampiri,satu tamparan hebat aku hadiahkan padanya. Bagus tak melawan. Amsyar mengerut dahi memandang aku,dia tak boleh berbuat apa-apa sebab? Sebab dah diikat.
"Adel,kalau you nak bunuh..bunuh je lah i" rayu Amsyar. Amsyar yang berada agak jauh dari aku itu aku toleh.
"apa dia tak dengar"
"bunuh je i, jangan bunuh Aishah!"
"Wahh nak jadi hero!" aku menepuk tangan,riak wajah aku sengaja diteruja kan.
"Kau tak payah nak jadi bodoh lah Amsyar,nak korbankan nyawa untuk perempuan tak guna ni!" Adli pula bersuara.
"perempuan tak guna tu bini aku! aku suami dia..aku patut pertahan kan dia!" balas Amsyar.
"stop it!" akhirnya Izzati bersuara lantang.
Aku semakin teruja melihat drama tv 3 pukul 7 petang dihadapan aku sekarang. versi real punya. fuhh.
"Kau pun yang bodoh sangat ikut kata Adli ni kenapa?" marah Amsyar pada isteri TERCHENTAAA.
Izzati diam. Adli tersenyum sinis.
"Perempuan ni, bukan baik sangat pun..pura-pura baik depan mak kau je.." sinis Adli.Muka Amsyar sudah kemerahan menahan marah. Izatti sudah mula menangis.
Apa ni?
Apa ni?
Lari dari tajuk *menangis guling-guling*
Meja aku hentak dengan kuat,membuatkan semua tersentak dan memandang ke arah aku.
"habis dah drama?" soal aku perli. Adli menjeling.
Orang suruhan aku tiba bersama dua balang kaca berisi kala jengking dan anak ular, aku tersenyum sinis.
Riak wajah Izzati jelas terpancar ketakutan,begitu juga Adli dan Amsyar.
"Kau nak buat apa ni?" soal Amsyar. Aku ketawa kecil.
"main masak-masak" balas aku,sambil menghembus asap rokok.
"aku bagi dua pilihan ular atau kala jengking?" soal aku. Masing masing diam tidak memberi jawapan.
"Macam tu dua sekali eh?" cadang aku.
"Kau nak buat apa ni?!" soal Adli suaranya mendatar. Aku menjongkit kening,bibir dijuihkan.
"main masak-masak" balas aku. Adli meludah pada lantai.
Wajah Izzati aku belai dengan pisau rambo,mata aku memandang Amsyar.
"lepaskan dia Adel!"
"Kau pilih nyawa kau atau perempuan ni?" rambut Izzati aku tarik kebelakang membuatkan kepalanya terdongak ke atas.
"Aku pilih Izzati,kau lepaskan dia ambil nyawa aku!"
Fuh terharu dengan pengorbanan Amsyar buat isteri tercinta.
"baik,macam tu nyawa kau sebagai ganti perempuan ni,cuma aku takkan lepaskan dia..dia akan aku seksa sampai mampos!" balas aku.
Orang suruhan aku arahkan untuk mengisi semua anak ular dan kala jengking ke dalam bath tub tandas yang sudah tidak boleh digunakan lagi. Lepasni seorang demi seorang aku akan rendam ke dalam bath tub!
Kenapa tak terus bunuh je?
Sebab aku rasa tak puas kalau terus bunuh! Seksa dulu macam mana terseksanya aku dengan Zack dulu. Biar rasa sakit tu, sakit yang aku alami sebab mereka!
KAMU SEDANG MEMBACA
MINAH NERD TU KETUA GANGSTER?!
RomantizmPercaya dengan pepatah,selepas hujan ada pelangi? Satu aku pesan. Pelangi tak selamanya disitu,dia akan hilang dengan perlahan. Maka. Jangan terlalu bersedih dan jangan terlalu bahagia. selepas DUKA ada BAHAGIA, dan ketika BAHAGIA, pasti ada DUK...