Telefon yang berbunyi aku capai malas,dengan mata yang masih mengantuk dan mamai aku melihat gerangan memanggil. Aurora.
Senyuman terukir dibibir,dan menjawab panggilan Aurora.
"good morning mama!" ucap anak kecil itu ceria,aku tersenyum. Rambut aku kuakkan kebelakang,comforter aku tarik menutupi dada aku yang tak berbaju.
"morning princess.." balas aku turut ceria,terasa bahagia bangun pagi dikejutkan oleh Aurora.
"mama,plan kita jadi tak harini?" soal Aurora penuh harapan,anak kecil bermata hazel itu aku tenung dari screen.
"ofcouse jadi sayang,tapi after mama habis kerja mama ambil Aurora ok?"
"pukul berapa?"
"mama tak pasti lah sayang,nanti mama call,alright?"
"mama kerja dengan papa kan?" soal Aurora,aku mengangguk.
"Aurora ikut papa pergi office mama lah boleh?" soal Aurora,aku mendongkat dagu.
"asking your papa first" arah aku,Aurora mengangguk.
"Papa boleh kan Aurora ikut papa?" soal Aurora menoleh ke arah kanan,aku meneguk airliur.
what?!! Zarith ada dekat sana?! agak-agak dia tengok tak video call ni?
"Aurora..err papa ada dekat sana ke?"
"haah ni sebelah Aurora ni.." balas Aurora.
Oh no!!
"babygirl mama nak mandi dulu,bye see you darling!" Aku pantas mematikan panggilan. Malunya!!
Comfoter aku selak dan terus mengatur langkah ke tandas,pening dikepala masih terasa kesan terlalu banyak minum di party hari jadi Amsyar malam tadi. Shower aku buka dan terus menyiram seluruh tubuh aku,shower gel aku tuang diatas span dan menggosok diseluruh tubuh. Kemudian mengatur langkah kearah sinki dan memberus gigi.
Selesai mandi,langkah aku atur ke arah baju yang sudah siap tergantung diluar Wardrobe. Skirt paras lutut dan kemeja berwarna biru langit,dan terselit satu nota kecil.
its your new day in office Miss Adella Dealova..smile always..im waiting you..
Aku tersenyum kecil membaca nota dari Amsyar,tapi nota itu aku renyukkan dan membuang ke dalam tong sampah. Baju yang disediakan oleh Amsyar aku campak tepi, dress hitam bawah lutut tanpa lengan aku capai kemudian mengenakan dengan kot warna biru langit. Rambut aku curl kan dan memakai necklace berbatu swavroski,lalu memakai sedikit pembayang mata. Natural beauty.Wedges warna hitam dari Christian Loubutin aku pakai, (fav author ni,tapi mahal nak mampus harga dapat sebiji ip 7)
□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□
Langkah aku atur kemas memasuki ke dalam bangunan gah dihadapan aku, beberapa orang suruhan aku sudah siap sedia menanti kehadiran aku disitu,Secretery menyambut kehadiran aku.
"Welcome to David Enterprise Miss Adella Dealova" ucapnya,aku mengangguk.
"Saya Amira,boss boleh panggil saya jika perlukan apa-apa.." tambahnya lagi,aku mengukir senyum.
"terima kasih.."
"Come,saya kenalkan semua pekerja disini.." ramah Amira mesra,aku mengikut langkahnya.
Setelah selesai sesi mengenali staff Ayahnda,aku mengatur langkah memasuki bilik Ayahnda. Buka sahaja pintu sudah terpapar frame besar gambar aku bersama Ayahnda,dan tiada gambar ibunda. Ini pertama kali aku menjejakkan kaki aku dibangunan ini,dan pertama kali memasuki pejabat Ayahnda.
KAMU SEDANG MEMBACA
MINAH NERD TU KETUA GANGSTER?!
RomancePercaya dengan pepatah,selepas hujan ada pelangi? Satu aku pesan. Pelangi tak selamanya disitu,dia akan hilang dengan perlahan. Maka. Jangan terlalu bersedih dan jangan terlalu bahagia. selepas DUKA ada BAHAGIA, dan ketika BAHAGIA, pasti ada DUK...