Amsyar POV
Di gereja.
Aku melihat Adel masih setia duduk berhampiran dengan keranda mendiang Zack,ahli keluarga Zack tiada siapa pun yang hadir. Sebentar lagi acara pengembumian akan dijalankan. Adella Dealova kelihatan saat tenang diluaran walaupun hakikatnya didalam hati gadis itu hanya dia yang tahu. Aku kagum dengan gadis ini,sangat tabah.
Tuan David dan Isterinya setia menemani Adella disisi,jarang sekali aku dapat melihat mereka berkumpul begini.
"Kesiankan dekat Lady boss.." rakan sekerja aku bersuara,aku hanya mengukir senyum. Tiada apa yang perlu aku balas.
Tuan David menoleh ke arah aku kemudian mengatur langkah menghampiri aku,bahu aku ditepuk perlahan dan membisikan sesuatu ditelinga. Aku hanya mengangguk.
Pintu keranda ditutup,Adella dipimpin oleh Ibunda nya untuk melangkah keluar. Aku diarahkan untuk temani gadis itu didalam kereta yang dibawa keranda bersama. (author belasah je ni *peace* haha)
Sepanjang perjalanan ke arah Taman perkuburan gadis itu hanya memandang kearah luar,menangis tidak bersuara pun tidak. Mahu saja aku memeluk dia sekarang,biarkan sahaja dia menangis didalam pelukan aku.
Ditanah perkuburan.
Hujan renyai mula membasahi bumi ketika kami baru sahaja sampai ditanah perkuburan itu,Adel masih diam tak berkutik,hanya termenung sedari tadi.
"Adel kita dah sampai''ucap aku. Adel masih didalam keadaan yang sama,tidak bergerak.
"Cik Adel.."aku menyentuh lenganya perlahan,Adel tersentak seakan baru tersedar dari tidur. Aku mengukir senyum.
"Cik Adel kita dah sampai,tunggu saya ambil payung.."ujar aku,kemudian turun dari kereta. Pintu bahagian Adel aku buka,payung hitam aku sediakan untuk gadis itu. Adel memperbetulkan topi hitam dikepalanya dan juga dress hitam bawah lututnya.
Aku masih setia berdiri disebelah gadis ini,matanya hanya memandang keranda mendiang Zack yang dibawa masuk ke dalam tanah.
ADEL POV.
Saat keranda Zack dibawa kedalam tanah,dan saat itu juga perlahan-lahan airmata yang aku cuba tahan dari semalam akhirnya membasahi pipi. Aku mula semakin rindukan lelaki itu,senyumannya,bau badan lelaki itu,ketawa lelaki itu,gelak ketawa dan semangat. Ya saat itu juga semangat aku tertanam bersama Zack dan juga hati. Hati aku sudah bersama Zack dibawah sana dan alam sana.
Tenanglah sayang,berehat lah you disana..terima kasih untuk kenangan kita..terima kasih untuk kasih sayang yang you curahkan untuk i.. I rindu you selalu Zack. I love you.. and miss you already now..
Gelak ketawa Zack terngiang ditelinga,ayat-ayat manis yang selalu diucapkan juga bermain difikiran,Sayang..aku tak mampu lalui semua ni.
Seorang demi seorang meninggalkan tanah perkuburan,kini hanya tinggal aku,Amsyar,ibunda,Ayahnda dan beberapa konco Ayahnda. Ayahnda menghampiri aku,dahi aku dikucup lembut.
"Amsyar will send you home.."bisik Ayahnda melepaskan pelukan,kemudian ibunda pula memeluk aku erat. Beberapa saat kemudian pasangan itu meninggalkan kawasan perkuburan.
Amsyar masih setia disisi,memegang payung untuk aku. Kesian lelaki ini.
Bunga Ros putih ditangan aku letak dikubur Zack,senyuman aku ukir untuk Zack seperti selalu cuma.. tiada pipi lelaki itu untuk aku cium,tiada rambut lelaki itu untuk aku usap. Rindunya..
Zack..Selamat Tinggal..
Aku memusing kemudian melangkah meninggalkan kubur Zack. Tinggalkan hati aku,jiwa aku disitu. Jaga diri Zack..jangan risaukan I.
Amsyar membukan pintu,aku kembali menoleh ke arah kubur Zack. Aku melemparkan senyuman sekali lagi.
"goodbye Zack." ucap aku perlahan.
●●●●●●●●●
Langkah aku pantaskan mendaki tangga Villa,Ibunda memahami keadaan aku sekarang jadi tiada lah bebelan dari dia hehehe. Langkah yang tadi laju kini bertukar perlahan dan lemah,kejadian dihospital semalam bermain difikiran.
"Apa yang terjadi sebenarnya?"soal aku dengan marah yang membuak-buak didalam dada pada Konco Ayahnda.
"Saya taktahu boss,yang saya perasan Tuan Zack sesak nafas..dan kami terus bawa dia ke sini.." jawabnya tanpa takut. Aku mengangguk. Dan dendam aku pada Izzati dan Man semakin menebal(kalau tak ingat siapa baca balik Part 2). Tangan kanan aku mengenggam erat,dinding hospital itu aku tumbuk.
Tak guna!
Muka aku terasa bahang yang teramat bahang,aku menghampiri Amran.
"Aku nak selesaikan lelaki tu malam ni.." ucap aku. Amran mengangguk seakan memahami.
Malam ni kau harus mati!
♡♡♡♡♡
only 655 words hahaha. maaf pendek,but i try the best for my beloved readers! harap korang puas hati. voted bnyk bnyk okayh 😘 satu voted dari anda menyumbang semangat dekat authors nak update next bab tau! tapi readers kadang kadang lebih jauh dari voted emm sedih tau! kadang kadang rasa malas nak publish next bab!
jujur sedih. sangat sedih.
KAMU SEDANG MEMBACA
MINAH NERD TU KETUA GANGSTER?!
RomansaPercaya dengan pepatah,selepas hujan ada pelangi? Satu aku pesan. Pelangi tak selamanya disitu,dia akan hilang dengan perlahan. Maka. Jangan terlalu bersedih dan jangan terlalu bahagia. selepas DUKA ada BAHAGIA, dan ketika BAHAGIA, pasti ada DUK...