בראיין קם ממיטתו במהירות מהפחד שיירדם בחזרה וישוב לראות את הפיצוץ ואת דניאל נעלם מול עיניו. הוא הלך אל המטבח לבוש במכנסי טרניג בלבד ומזג לעצמו מים קרים. השתייה ציננה אותו ונשימתו חזרה לעצמה.
הוא פחד לחזור לישון וגם ככה לא היה עייף לכן יצא אל המרפסת האחורית בקומה העליונה והתיישב על נדנדת העץ.
הוא חשב על דניאל.
דניאל לא היה אחד מחייליו. למעשה, דניאל היה בדרגה גבוהה ממנו בצבא. אבל בראיין היה אחראי עליו באותה תקופה.
זה היה הזמן שבו בראיין ופקודיו שהו בבסיס חיל האוויר העיראקי בעין אל-אסד במערב עיראק. דניאל היה אף הוא חייל נחתים והוא נשלח אליהם כדי לאמן אותם. הליך מוכר בצבא. חייל שטח מנוסה יותר מאמן את האחרים שיהיו מנוסים כמותו. דניאל אמנם היה מיומן מהם אבל הפך להיות תחת חסותו של בראיין ברגע שהגיע לבסיס.
אותו יום היה חם, יום טיפוסי בעיראק, ובראיין דאג שמיימיות המים של חייליו יהיו מלאות וזמינות. הם עמדו חמישה מהם מחוץ לבסיס מאחורי חומת מגן נמוכה עשויה שקי חול שתפקידם לבלום כדורים במקרה של התקפה. בראיין היה איתם בחוץ ודניאל ישב לצידו.
הם פקחו מרחוק על חבורה של נשים ערביות שחצו את המדבר במרחק כמה עשרות מטרים מהם.
השמש של אמצע הצהריים קפחה עליהם ושקט של מוות שרר סביב.
״יואו, איך בא לי גלידה,״ דניאל נאנח בקול.
בראיין גיחך. הוא היה איתם בסך הכל שלושה חודשים והתגלה כאחד שאהב להתלונן. זה לא שהוא לא היה רגיל למצב דל האמצעים בשירות. הוא פשוט נהנה מזה. לא הייתה להם שום דרך להשיג גלידה. ובראיין חשש ששכח אפילו איך נראית גלידה.
״אל תגרה אותי,״ התמרמר גייב, אחד החיילים שעמד מימינו של בראיין. ״גם ככה שבוע שעבר לא הפסקת לדבר על הסטייקים ההם. הם עדיין באים אליי בחלומות.״
״לא, אחי, זה אני,״ התוודה חברו מהצד השני ופרץ בצחוק מתגלגל. ״שמתי לך את הסרט מדגסקר כשישנת.״
הוא הזכיר את הסצינה בסרט המצוייר שבו האריה חולם על סטייקים ושוחה בבריכה שלמה שלהם. הם גילו שגייב ישן עם עיניים חצי פקוחות ולכן חלם לפעמים על דברים שעיניו קלטו בלא-מודע מהסביבה שבה ישן. מהרגע שהם הבינו את זה הם לא הפסיקו לנסות להשתלט על חלומותיו על ידי תמונות וסרטים שהקרינו מול עיניו בפלאפון נייד בשעה שישן.
״מדגסקר?״ גייב התקומם. ״אתה יודע שאני שונא את הסרט הזה.״
״יש בסרט הזה גלידה?״ דניאל חזר אל נושא הגלידה במן תשוקה גוברת ושפשף את שכפ״ץ המגן שכיסה על בטנו.
בראיין פתח את פיו כדי לזרוק לו הערה צינית כלשהי אבל משהו לכד את עינו. הוא ראה את אחת הנשים עוזבת את שאר הקבוצה ומתקדמת לכיוונם בצעדים כבדים.
YOU ARE READING
To Be You
Mystère / Thrillerמה קורה אם הדבר שאתה הכי אוהב בעולם הוא ׳סכנה׳? מה קורה אם התחביב שלך הוא ללכת על החוט הזה שבין חיים ומוות? פטריק סמית' אוהב ספורט אקסטרים. לא, הוא לא אוהב את זה, הוא מכור לזה. פטריק הוא שחקן בסרטי הפעולה הפופולריים ביותר בכל ארה״ב. בחייו האמיתיים פ...