Royals=11

8.3K 329 1
                                    

---------Skylyn P.O.V----------

Hari ni aku bangun dari tidur sebab tirai langsir dibuka. Nak je aku mengamuk dengan si Wani ni. Oh, By the way, Wani adalah pembantu utama puteri di istana. Biasanyer si Wani ni selalu dengan Elyn. Tapi Elyn outstation, so, dia uruskan aku pulak. Charles ada pembantu sendiri. Tapi kadang-kadang jer sebab si Charles kata dia boleh uruskan diri sendiri.

BAck to the topic, Wani mengejutkan aku macam ada taufan melanda. 

"Skylyn! istana kita diserang!" Aku cepat-cepat keluar dari selimut aku berlari ke belakang Wani. Wani ketawa. DIA KETAWA!!!

"Maafkan patik tuan puteri. Patik cuma ingin mengejutkan tuan puteri." Kata Wani dengan ketawa yang masih bersisa. Dengan cepat aku memukul lengan si Wani. Geramnyer aku.

Lepas drama tu berlaku. Aku pergi ke kamar mandi untuk membersihkan diri. Nak ke aku cerita apa yang aku buat. Tak perlukan?

Selesai mandi aku segera memakai dress yang berwarna merah. Merah merupakan lambang warna utama bagi kerajaan Angardior. Setiap kali kalau kitaorang akan pergi ke majlis rasmi, warna tu lah yang akan keluarga aku pakai. Gambar! 

Rambut aku sengaja biarkan terlepas kerana aku rimas bila ada orang sentuh rambut aku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Rambut aku sengaja biarkan terlepas kerana aku rimas bila ada orang sentuh rambut aku. Nak buat dandanan konon. That's why I hate saloon. Kecuali kalau bonda yang ingin menyikat rambut aku. Aku pakai heel. Walaupun aku benci heel tapi aku tetap kena pakai. Make-up? sorry la aku tak suka pakai make-up sebab kalau aku pakai Charles akan cakap muka aku akan jadi muka barbie. Semua dah siap. Tiba-tiba ada ketukkan di pintu. Aku pergi kearah pintu dan membukanya. Berdiri Charles di pintu yang segak memakai coat berwarna merah. Rambutnya disikat kemas. Dibelakang Charles berdiri 4 orang pembantu istana, lelaki.

 Dibelakang Charles berdiri 4 orang pembantu istana, lelaki

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Wow! Sky lawa la hari ni. Oh my." Usik Charles. 2 orang pembantu istana itu mengangkat bagasi aku. Manakala lagi 2 orang mengangkat beg Charles. Semasa berjalan di hallway "Sky, selfie?" tanya Charles. Aku memandanh muka Charles dan terus mengangguk dengan excited. Charles dan aku mengeluarkan phone masing-masing. Lebih 5 minit kitaorang spend kan dekat selfie. Dan kitaorang terus berjalan pergi ke luar istana

Sebuah limo berada di pekarangan istana. Ayahanda dan bonda sedang berkata sesuatu kepada para pengawal. Mungkin ayahanda suruh mereka jaga istana. Sebenarnya seorang raja tidak boleh meninggalkan negara tanpa alasan yang kukuh. Tapi selepas kata-kata hikmat daripada ayahanda, ayahanda berjaya keluar dari negara selama tiga hari sahaja.

"Skylyn, Charles." Tegur ayahanda apabila habis bercakap dengan para pengawal. Aku dan Charles menuju kearah ayahanda. 4 orang pembantu tadi memasukkan bagasia aku dan Charles kedalam kereta. "so, ready?" Tanya ayahanda dengan senyuman. Memang tak digambarkan kegembiraan ayahanda apabila ingin berjumpa dengan kawan baik lamanya. Aku dan Charles mengangguk tanda setuju. "lets go." Dengan itu aku dan Charles memasukki limo dahulu kemudian diikuti oleh bonda dan ayahanda.

Perjalanan mengambil masa selama 50 minit untuk sampai ke lapangan terbang. Nasib baik ada motor-motor diraja yang iringi kitaorang ke Airport, kalau tak, kitaorang kena tempuh jalan jem. Sejurus sampai di lapangan terbang, kitaorang terus pergi ke tempat letaknya pesawat peribadi ayahanda. Ayahanda mengadu sakit tangan apabila asyik bersalaman dengan rakyat di airport. Aku dengan Charles tidak dapat bersalaman dengan rakyat kerana pengawal mengawal kitaorang. Sedih, aku nak sangat bersalaman dengan rakyat. Gambar!

SEpanjang perjalanan aku tidur

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

SEpanjang perjalanan aku tidur. HAha teruk perangai betul. Aku terjaga dari tidur sebab ayahanda kejut. Tau lah excited nak jumpa bfffffffffffff lama ayahanda. Turun dari pesawat, aku disambut meriah oleh rakyat. Mungkin Pemerintah negara Eustarmil ni dah beritahu rakyatnya tentang kehadiran kitaorang. Semua bagasi milik keluarga aku dipindahkan ke dalam sebuah limo. Akibat terlampau mengantuk, Charles terpaksa pegang lengan aku sepanjang perjalanan nak ke limo. Dalam limo pulak aku tak boleh tidur sebab ayahanda marah

"Skylyn. Cuba kamu berhenti tidur untuk seketika." Kata ayahanda. Kata-kata ayahanda membuatkan Charles ketawa. Ayahanda tersenyum

"baiklah." Kataku dalam keadaan mengantuk. Bonda pergi kearahku dan membetulkan rambut ku. "Terima kasih bonda."

"Sama-sama kasih." Kemudian ayahanda berkata kepada bonda

"Adinda kita sudah sampai." Senyuman di bibir ayahanda tidak pernah lekang. Semua mata memandang ke luar tingkap. Sebuah istana yang megah berada di luar limo. Di pintu utama kelihatan Keluarga diraja Eustarmil menunggu bersama dengan orang-orang istana. Pintu dibuka oleh salah seorang pembantu istana. Ayahanda dan bonda keluara dahulu. Ayahanda berjumpa dengan pemerintah itu dan berpelukkan. Sama juga dengan bonda dan permaisuru itu.

---------Charles P.O.V-------

Berlaku lah drama di pekarangan istana itu. Ayahanda memandang kearah aku dan menyuruh aku keluar. Aku mengangguk tanda faham. Aku keluar dari limo dan menarik nafas lega. Aku toleh ke belakang dan melihat Sky yang tengah tersengih memandang ku.

"Sky, turun la." Aku memandang pelik kearahnya. 

"takut la." Kata Skylyn dengan senyuman malu.

Tahan Charles. Kakak kau memang berperangai kebudak-budakkan. Tapi dialah kakak yang paling aku sayang. Aku menarik lengan Skylyn untuk keluar dari limo. Skylyn mengalah, diapun keluar dari limo. Keluar dari limo, Skylyn menjerit kecil. Aku tengok Skylyn pandang dua budak kembar yang berada di pintu bersama dengan abang-abangnya. Skylyn memang akan excited bila jumpa budak kecil

Bermula lah drama

RoyalsWhere stories live. Discover now