Grindvacht zette zijn vachf dik op tegen de kou. Het was volle maan en hij was opweg naar de Grote Vergadering. Zandklauw, Aspoot en Grasvoet waren druk aan het praten. Bladpoot liep naast Grindvacht en was aan het praten over Maanpoel. Grindvacht luisterde maar half. "Nou?" Vroeg Bladpoot. "Huh?" Grindvacht schrok op uit zijn gedachten. "Zou jij een keer naar Maanpoel willen gaan?" Vroeg Bladpoot. "Ehmmm ja hoor" miauwde Grindvacht. Grindvacht dacht aan Nachtpels, die in het kamp moest blijven. Waarom kon hij niet mee? Eindelijk kwamen de katten bij de boombrug. Grindvacht sprong erop. Voor hem liep Zandklauw. Even dacht hij eraan om hem eraf te duwen maar dan zou Vleugelster boos worden. Grindvacht sprong op de oever van het eiland. Alle andere clans waren er al. Vleugelster sprong naast de andere leiders. "Welkom iedereen..." Begon Visster. Grindvacht luisterde niet. Zo saai. Als laatste kwam Vleugelster aan de beurt. "We vonden Schaduwclan kittens bij de grens die nu veilig thuis zijn" miauwde hij. Donkerster knikte. "Dat van het einde van-" hij werd onderbroken door Zandklauw die de boom waar de leiders in zaten aan het beklimmen was. "Ik heb nog iets te zeggen" miauwde Zandklauw. Grindvachht hoorde geschrokken gemiauw van alle katten. "Ik ga een clan maken" ging hij verder. Wat?! "Alle katten zijn welkom. We acepteren iedereen, zelfs als je een poesiepoes bent" miauwde Zandklauw. "Iedereen die bij de Zandclan wil moet zich straks verzamelen bij die platte rots daar. Morgen ochtend ga ik langs alle clans om een nieuw territorium te zoeken voor de Zandclan. We gaan niet verweg. Net buiten het Donder- en Schaduwclan territorium. Dat is alles." Zandklauw sprong uit de boom en ging bij de platte rots staan. Aspoot en Grasvoet volgde hem. Grasvoet?! Dacht Grindvacht verbaasd. Grindvacht rende op zijn broer af. "Nee nee nee! Je gaat niet met Zandklauw mee" miauwde Grindvacht boos tegen Grasvoet. "Ik wil mee" miauwde Grasvoet. "Nee, blijf. Straks leid Zandklauw je de dood in" miauwde Grindvacht. "Vertrouw me, alsjeblieft" fluisterde Grasvoet. Wat betekend dat nou weer? "Je moet blijven. Het is niet veilig!" Riep Grindvacht. "Vertrouw me" herhaalde Grasvoet en hij liep naar Aspoot. Renwind liep naar Zandklauw toe. "Ik doe mee, dan ben ik commandant" miauwde hij. "Ik kan niet beloven dat je commandant wordt maar je hebt een goede kans. Je bent een prima krijger" miauwde Zandklauw. Zuiverharf, een Rivierclan krijger, liep op Zandklauw af. "Ik doe mee!" Miauwde ze. "Goed. Is dat alles? Nou ja, morgen gaan we nog langs de clans en dan gaan er vast meer katten mee" miauwdr Aspoot. "We gaan terug naar onze eigen clans en dan haal ik jullie morgen op" miauwde Zandklauw. Het groepje katten splitste en liep naar hun eigen clan. Ik moet Grasvoet tegen houden! Dacht Grindvacht en hij liep naar zijn clan.
JE LEEST
Warrior Cats Gele Ogen (#3)
Fanfiction*Het 3e deel van mijn warrior cats serie (de andere delen staan op mijn profiel)* Grindpoot is een krijger geworden en heeft zijn krijgersnaam: Grindvacht. Zandklauw, Grindvacht's aartvijand, maakt een plan om zijn eigen clan te maken: de Zandclan...