"Velkkit, Roodkit en Mintkit, vanaf nu staan jullie bekend als Velkpoot, Roodpoot en Mintpoot. Vlekkit, jou mentor word Wilgstaart. Roodpoot, jou mentor word Renwind en Mintpoot's mentor is Grasvoet" riep Zandklauw vanaf zijn boomstam. Grasvoet keek verbaasd. Ze zijn nog niet eens 6 manen en IK ben een van de mentor's! Dacht Grasvoet. Mintpoot sprong op zijn mentor af. "Wat gaan we eerst doen?" Vroeg hij. "Jullie gaan grenzen maken, net als de andere mentors en hun leerlingen" miauwde Zandklauw die opeens naast Grasvoet stond. Gradvoet knikte. "Renwind en Wilgstaart vormen met hun leerlingen 1 patrouille. Springvoet, Mintpoot en Grasvoet vormen een andere. Ik ga later kijken of ik tevreden ben met de grenzen" miauwde Zandklauw. Springvoet liep op Grasvoet af. "Laten we gaan" miauwde hij. Mintpoot rende het kamp al uit. Grasvoet kende het bos om het kamp wel een beetje. "Mintpoot kom terug!" Riep hij. Mintpoot sprong naar zijn mentor toe.
Grasvoet keek om zich heen. "Deze omgevallen boom is een goede plek om de grens te plaatsen" miauwde Springvoet. "Mintpoot, jij mag de eerste geur mankering plaatsen" miauwde Grasvoet tegen zijn leerling. Mintpoot sproeide over de omgevallen boom heen. "Oke, nu die rots daar" miauwde Springvoet. De patrouille liep naar de rots en Springvoet deed Mintpoot na. "Indringers" miauwde Mintpoot opeens. Grasvoet rook een bekende geur. "Goed gedaan Mintpoot" prees Grasvoet hem. Grasvoet liep richting de geur. Donderclan geur... Grasvoet kwam steeds dichterbij. Achter een doornstruik, daar kwam de geur vandaan. Grasvoet sprong over de struik en landde op de rug vab een kat. De kat rolde op zijn rug zodat Grasvoet weg moest springen. Grasvoet keek naar de kat. Het was zijn broer. Naast hem stond Maanregen. Haar nekharen stonden overeind. Mintpoot rende naar zijn mentor. "Wat doen jullie hier?" Gromde Mintpoot. Grasvoet legde zijn staart over de mond van zijn leerling. "Hallo" miauwde Grasvoet zo rustig mogenlijk. Grindvacht knikte alleen. Hij keek boos. Waarom is hij zo boos? Vroeg Grasvoet zich af. "Ik kom me aansluiten bij de Zandclan" miauwde Maanregen. "Oke, ga maar met Springvoet en Mintpoot mee" miauwde Grasvoet. "Ga jij niet mee?" Vroeg Mintpoot. "Ik wil even met Grindvacht spreken" miauwde Grasvoet en hij tikte het oor van zijn leerling aan met het puntje van zijn staart. Mintpoot, Springvoet en Maanregen liepen richting het kamp. "Je hebt je eigen clan verraden!" ,Barstte Grindvacht uit, "Je liet me alleen!" "Ik zou je nooit in de steek laten" miauwde Grasvoet. Het begon te regenen. "Het is allemaal jou schuld! Ik raak iedereen een voor een kwijt!" Schreeuwdr Grindvacht. Grasvoet zei niks. Zijn vacht was doorweekt. "Ik wist niet dat je het zo erg zou vinden" miauwde Grasvoet. In de verte zag Grasvoet een bliksem flits. "Ik ga" miauwde Grindvacht. "Grindvacht wacht, het is te gevaarlijk" schreeuwde Grasvoet boven de regen uit. Grindvacht luisterde niet en stampte weg. "Grindvacht nee!" Schreeuwde Grasvoet. Te laat. Een boom viel om. Hij viel op Grindvacht. "Nee, Grindvacht!" Jammerde Grasvoet. Grasvoet wou nergens meer aan denken. Hij kroop in een holle boom en rolde zich op. Het duurde heel lang maar uiteindelijk viel hij in slaap.
JE LEEST
Warrior Cats Gele Ogen (#3)
Fanfiction*Het 3e deel van mijn warrior cats serie (de andere delen staan op mijn profiel)* Grindpoot is een krijger geworden en heeft zijn krijgersnaam: Grindvacht. Zandklauw, Grindvacht's aartvijand, maakt een plan om zijn eigen clan te maken: de Zandclan...