Hoofdstuk 3

381 29 5
                                    

"Blijf hier" beval Hooipels. De katten waren net aangekomen bij het kamp. Grindvacht voelde de nieuwschierige blikken van de Windclan katten in zijn pels branden. Het Windclan kamp zag er anders uit dan het Donderclan kamp, veel minder beschut. Hooipels liep een hol binnen, waarschijnlijk het hol van Snelster. Hooipels verscheen snel weer buiten met Snelster achter zich aan. "Goedendag" miauwde Nachtpels en hij boog zijn kop. Grindvacht deed hetzelfde. "Ik heb gehoord dat jullie Eekhoornvacht willen spreken." Miauwde Snelster. Grindvacht was zijn leugen bijna vergeten. Wat moet ik nou tegen Eekhoornvacht zeggen? Vroeg Grindvacht zich paniekerig af. "Dat klopt" miauwde Grindvacht. "Ze rende zomaar de grens over" gromde Snorneus. "Ik wou alleen tegen Haankreet zeggen dat we Snelster wouden spreken" loog Nachtpels. "Goed, hier is het medicijnhol" miauwde Snelster terwijl hij naar een hol liep. Grindvacht en Nachtpels liepen naar binnen. In het hol rook het sterk naar kruiden. Vogelpoot, Eekhoornvacht's leerling, was bezig met kruiden sorteren. Ze schrok op. "Ehmm... Hallo" miauwde ze met een bibberende stem. Eekhoornvacht kwam aanlopen. "O, hallo" miauwde ze verbaasd. "Ehmm we ehmm komen omdat ehmm we een bericht van Sneeuwpels moeten sturen" stamelde Grindvacht. "Vertel maar" miauwde Eekhoornvacht nieuwschierig. "Zeg dat Bladpoot moeite heeft met het leren hoe je een kruid klaarmaakt en vraag of ze een goede metode weet" miauwde Vuurster in Grindvacht hoofd. "Bladpoot vind het heel moeilijk om ehmm... Watermunt klaar te maken" begon Grindvacht. "Weet je een goede metode om dat te leren" vroeg Grindvacht. "Is dat alles?" Vroeg Eekhoornvacht droogjes. "Bladpoot vind het heel moeilijk hoor!" Miauwde Nachtpels met een swiep van zijn staart. "Oja, we hebben geen kattenkruid meer" miauwde Grindvacht. "Mogen we misschien een beetje?" "Kattenkruid is voor groenhoest en het is nieuwblad. Groenhoest komt alleen voor in bladkaal" miauwde Vogelpoot. "Heel goed Vogelpoot" prees Eekhoornvacht haar leerling. Vogelpoot keek trots. Eekhoornvacht pakte ruw een beetje kattenkruid en gooide het voor Grindvacht's poten. "En wat dat watermunt betreft" ,miauwde ze met een boze zwiep van haar staart, "ik weet geen andere metode. Oja, zeg tegen Sneeuwpels dat ze de volgende keer beter zelf kan komen en dat ze geen leerlingen stuurt." Grindvacht's nekharen kwamen overeind. "Wij zijn krijgers" miauwde Nachtpels koeltjes. Hij kon zich blijkbaar wel beheersen. Grindvacht ademde diep in en pakte het kattenkruid op. "Tot de volgende keer" miauwde Eekhoornvacht en ze draaide haar rug naar de Donderclan katten. Wat is haar probleem? Vroeg Grindvacht zich af. Zonder gedag te zeggen liepen de donder katten weg. "We gaan weer" informeerde Nachtpels. "Goed. Haankreet, Sparklauw, breng ze naar de grens" miauwde Snelster. Sparklauw liep voorop en Haankreet achter de Donderclan katten. Ze gingen weer opweg naar het Donderclan territorium. Haankreet ging na een tijdje naast Nachtpels lopen. Ze fluisterde wat in zijn oor en Nachtpels fluisterde wat terug. Grindvacht rolde met zijn ogen. "Zo, we zijn er" miauwde Sparklauw. Grindvacht zag voor zich een dicht bos. We zijn thuis! Grindvacht sprong het donder territorium in. Haankreet tikte Nachtpels' oor aan met het puntje van haar staart en stapte naar achter. "Doei" miauwde Nachtpels en hij staarde naar Haankreet's ogen. Haankreet staarde naar Nachtpels' oog. Nachtpels draaide zich om en sprong naar Grindvacht. "Kom, terug naar het kamp" miauwde Grindvacht en samen met Nachtpels ging hij terug naar het Donder kamp.

Warrior Cats Gele Ogen (#3)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu