Hoofdstuk 8

338 26 15
                                    

"Waarom blijf je niet?" Vroeg Grindvacht aan Grasvoet. Grasvoet zei niks. "Blijf" smeekte Grindvacht. Grasvoet zuchtte. Er is nog maar een oplossing! Dacht Grindvacht boos en hij stampte naaar het hol van Vleugelster. "Vleugelster?" Vroeg Grindvacht boos. Zonder op een antwoord te wacht liep hij naar binnen. Vleugelster opende zijn mond om iets re zeggen maar Grindvacht was hem voor. "Je moet Zandklauw tegenhouden" smeekte Grindvacht. "Dat kan ik niet. Er staat nergens in de Krijgscode dat het verboden is om je clan te verlaten" miauwde Vleugelster. Grindvacht zwiepte boos met zijn staart maar hij wist dat zijn leider gelijk had. "We gaan" hoorde Grindvacht Zandklauw roepen. Zonder iets te zeggen liep Grindvacht naar buiten en sprong hij op zijn broer af. "Blijf" smeekte Grindvacht. "Stop daar nou eens mee!" Miauwde Grasvoet geïrriteerd. Hij liep naar Zandklauw toe. "Wacht" riep Grindvacht en hij sprong naar Grasvoet. Hij duwde zijn neus in zijn vacht. "Ik ga je missen" miauwde Grindvacht. "Ik jou ook" miauwde Grasvoet terug. "Zo is het wel genoeg" miauwde Zandklauw en hij stapte tussen de 2 broers. Silversteen, Grasvoet's moeder, liep op Grasvoet af. "Afstand" miauwde Zandklauw. "Ze wil alleen afstand nemen" miauwde Grindvacht boos. "Daar hebben we geen tijd voor" kaatste Zandklauw. Grindvacht sprong op Zandklauw's rug, beet een stukje van zijn oor af en sprong snel weer weg voordat Zandklauw hem te pakken kreeg. Zandklauw trilde van woede. "We gaan" miauwde hij boos. Grasvoet, Aspoot en Appelvacht volgde hem. Appelvacht?! Dacht Grindvacht verbaasd. Uilklauw, Appelvacht broer, was op patrouille. Nu kan hij geen afscheid nemen! Grindvacht rende het bos in. "Uilklauw!" Krijste Grindvacht wanhoopig. Een bruine flits sprong de bosjes uit. "Wat is er?" Vroeg hij paniekerig. "Appelvacht gaat met Zandklauw mee" ratelde Grindvacht. "WAT?!" Vroeg Uilklauw verbaasd. "Volg mij" miauwde Grindvacht en hij sprintte richting de Windclan grens. Grindvacht bleef hijgend staan voor de grens. "Ik blijf hier niet staan" miauwde Uilklauw en hij sprong de grens over. Grindvacht volgde hem. Samen leken ze wel vliegend naar het Windclan kamp te gaan. "Appelvacht!" Schreeuwde Uilklauw toen ze het kamp bereikte. "Uilklauw?" Vroeg Appelvacht verbaasd.
"Waarom ga je met Zandklauw mee?"
"Ik..."
"Blijf"
"Wat is dit nou weer?" Vroeg Zandklauw boos. Er volgde 2 Windclan krijgers. Grindvacht herkende er 1: Keverhart, een roodbruine kater met een zwarte rug. Appelvacht liep naar Uilklauw er fluisterde iets in zijn oor. Uilklauw versteende. "Doei" miauwde Appelvacht en ze liep achter de rest aan. Uilklauw bewoog niet. Grindvacht leidde hem terug naar het Donder territorium. "Wat is er?" Vroeg Grindvacht toen ze de grens over waren. "Appelvacht is de moeder van Mintkit, Velkkit en Roodkit"

Warrior Cats Gele Ogen (#3)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu