Grasvoet opende zijn ogen. "Welkom" miauwde een stem. Grasvoet herkende de stem. Het was Vlekneus, een krijger die was gestorven toen de Donderclan werd aangevallen door vossen. "Waar ben ik?" Vroeg Grasvoet verward. "Je bent in het woud van de Sterrenclan" miauwde Vlekneus. "Wat?" Ben ik dood? "Breng me terug naar de Donderclan" miauwde Grasvoet. "Het spijt me" miauwde Vlekneus zacht. "Breng me terug, NU!" Riep Grasvoet. "Sorry Grasvoet maar je hebt maar 1 leven" miauwde Vlekneus. Een crème kleurige kat liep in de verte op Vlekneus en Grasvoet af. "Vleugelster?" ,Vroeg Grasvoet verbaasd, "Ben jij ook dood?" "Nee", miauwde Vleugelster, "Ik ben hier om me je laatste leven te geven." Grasvoet keek hem verward aan. "Kom naar voren" miauwde Vleugelster. Grasvoet stapte twijfelend op zijn leider af. "Ik geef je mijn laatste leven om je clan te beschermen. Gebruik hem goed" miauwde Vleugelster drukte zijn neus tegen Grasvoet's neus. Grasvoet's lichaam trilde van pijn. Het leek manen te duren, maar eindelijk deed Vleugelster een stap naar achter en ging de pijn weg. "Varwel, Grasvoet", miauwde Vleugelster, "Ik zie je weer als je je bij de Sterrenclan aansluit." "Varwel" miauwde meerdere stemmen. Alle katten van de Sterrenclan verschenen om Grasvoet heen. Grasvoet herkende Webvoet en Sneewpels. Grasvoet deed zijn ogen dicht. Toen hij ze opende lag hij midden op de openplek in het Donderclan kamp. Grindvacht had zijn neus in Grasvoet's vacht. Grasvoet stond op. "De grond is koud" klaagde hij. Grindvacht schrok wakker. "Grasvoet?" Vroeg hij met grote ogen. "Ik snap niet hoe je hier een hele nacht kan liggen, de grond is koud en hard" miauwde Grasvoet. Hij keek omhoog en zag dat de zon opkwam. "Grasvoet!" Riep Silversteen en ze drukte haar neus in Grasvoet's vacht. Alle andere Donderclankatten werden wakker. Mospels kwam het krijgershol uit. Ze keek met grote ogen naar Grasvoet. Toen liep ze naar Vleugelster's hol. "Vleugelster! Grasvoet leeft!" Ze keek het hol in. "Waar is Vleugelster?" Vroeg ze. "Hij... Gaf zijn laatste leven aan mij" miauwde Grasvoet. Hij voelde een steek van verdriet. "Ik snap het niet" miauwde een kitten die Grasvoet niet kende. Hij was wit met grijze strepen. "Wie ben jij?" Vroeg Grasvoet aan de kitten. "Ik ben Brieskit" zei Brieskit trots. Ijstand kwam de kraamkamer uit. "Waarom vocht je gister tegen de Zandclan? Je hebt kittens!" Miauwde Grasvoet. "Ze hebben Houtbries vermoord" gromde Ijstand. "Hoe is Sneeuwpels doodgegaan? Ze was toch in het kamp" vroeg Grasvoet. "Ze heeft me gered..." Miauwde Ijstand. "Ik moet naar Maanpoel, Bladneus kom mee", miauwde Mospels, "Streepvacht heeft de leiding." Grasvoet keek naar de hoop verse prooi. Er was alleen nog een oude muis en een eekhoorn. "Ik ga jagen" miauwde Grasvoet. "Ik ga mee, en Uilklauw ook" miauwde Streepvacht. "Ik wil ook mee" miauwde Maanregen. Samen gingen ze op weg.
Grindvacht keek toe hoe zijn broer het kamp in kwam met een duif in zijn bek. Vlamstaart hinkte naar de hoop verse prooi en haalde er een eekhoorn af. Clan zal zichzelf verraden, gras zal over de droge aarde groeien en zichzelf verjagen... Dacht Grindvacht. Grasvoet heeft de Zandclan verraden. Zandklauw was de droge aarde en Grasvoet was het gras dat eroverheen zou groeien. Grasvoet heeft de Donderclan gered.
JE LEEST
Warrior Cats Gele Ogen (#3)
Fanfiction*Het 3e deel van mijn warrior cats serie (de andere delen staan op mijn profiel)* Grindpoot is een krijger geworden en heeft zijn krijgersnaam: Grindvacht. Zandklauw, Grindvacht's aartvijand, maakt een plan om zijn eigen clan te maken: de Zandclan...