Grindvacht keek achterom. Op de plek waar hij 2 seconden geleden nog stond lag nu een omgevallen boom. Grindvacht had nog net op tijd onder de boom door kunnen rennen. Grindvacht rende angstig terug naar het Donderclan kamp. Toen hij bijna bij het kamp was kwam hij Eikenhart, Witbloem en Webvoet tegen. "We zochten je al" riep Eikenhart boven de regen uit. "Waar is Maanregen?" Vroeg Webvoet bezorgd. "Weg" miauwde Grindvacht zachtjes. "Wat?" Vroeg Witbloem omdat ze het niet kon verstaan. Grindvacht staarde alleen in de verte. Webvoet sloeg haar staart om Grindvacht heen en leidde hem naar het kamp. "Waar is Maanregen?" Vroeg Witbloem toen ze in het krijgershol waren. Alle krijgers keken naar Grindvacht. "Weg" miauwde Grindvacht. "Je moet naar het medicijn hol, straks ben je ziek" miauwde Streepvacht. Webvoet knikte. "Hij is vast in de war, waarschijnlijk is Maanregen gewoon ergens te schuilen " miauwde Zwartoor. Eikenhart duwde Grindvacht naar het medicijnhol. Eikenhart legde uit wat er met Grindvacht aan de hand was. "Oke, ik kijk wel even, ga maar terug naar het krijgershol" miauwde Sneeuwpels. Ze begon Grindvacht te onderzoeken. Grindvacht hoestte. "Heb je ergens pijn?" Vroeg Sneeuwpels. "Nee" miauwde Grindvacht. Hij hoestte weer. "Misschien heb je withoest. Bladpoot, haal wat kattenkruid" miauwde Sneeuwpels. "Maar het is groenblad, dan komt er geen withoest voor" miauwde Grindvacht. "Het kan wel" miauwde Sneeuwpels. Bladpoot kwam terug met een hoopje kattenkruid. Het rook heel lekker. "Eet dit maar op en ga dan slapen, je mag nog niet naar het krijgershol" miauwde Sneeuwpels. Grindvacht at het kattenkruid op en liep naar zijn nest. "Ik ga ook maar slapen, er is niks anders te doen. Als er iets is kan je het aan Bladpoot vertellen" miauwde Sneeuwpels en ze verdween naar de achterkant van het hol. Grindvacht hoestte en rolde zich op. "Is Maanregen echt weg?" Vroeg Bladpoot opeens bezorgd. Hij keek naar buiten, waar het nog steeds regende. "Ze is naar de Zandclan" miauwde Grindvacht. "Gaat het goed met ze?" Vroeg Bladpoot. "Ik zag alleen Grasvoet, Mintkit en Springvoet. Volgens mij is Mintkit al leerling" miauwde Grindvacht. Hij ging rechtop zitten. "Maar hij is nog veel te jong!" Miauwde Bladpoot. Grindvacht haalde zijn schouders op. "Ik ga ook slapen" miauwde Bladpoot en hij verdween net als Sneeuwpels. Grindvacht rolde zich weer op en viel in een diepe slaap.
JE LEEST
Warrior Cats Gele Ogen (#3)
Fanfiction*Het 3e deel van mijn warrior cats serie (de andere delen staan op mijn profiel)* Grindpoot is een krijger geworden en heeft zijn krijgersnaam: Grindvacht. Zandklauw, Grindvacht's aartvijand, maakt een plan om zijn eigen clan te maken: de Zandclan...