Hoofdstuk 22

298 24 8
                                    

Grindvacht staarde in de verte. Grindvacht zat bij het meer. Het was de dag nadat Nachtpels had verteld dat hij kittens kreeg. Nachtpels negeerde Grindvacht vannochtend toen Grindvacht aan Nachtpels vroeg of hij mee ging jagen. Ik had nooit zo moeten reageren, maar toch... Het zijn half Windclan kittens! Zijn kittens mogen helemaal niet leven volgens de krijgscode! En straks gaat hij bij de Windclan leven... Grindvacht sloot zijn ogen. Achter hem hoorde Grindvacht pootstappen. Een vijand? Vroeg hij zich af. Snel sprong hij overeind en draaide zich om. Nachtpels... Nachtpels stond een paar staartlengtes van Grindvacht af. Hij keek Grindvacht met zijn enige oog aan. "Hoi..." ,Begon Nachtpels, "Streepvacht zei dat je hier was" Grindvacht zweeg. Nachtpels liep naar Grindvacht toe. "Ik moet je nog wat vertellen... Ik- Ik ga met Haankreet bij de Zandclan leven" miauwde Nachtpels. Nee! Dit is nog erger dan dat hij bij de Windclan zou leven! "Ik ga waarschijnlijk over een halve maan naar de Zandclan" vervolgde Nachtpels. "Nee! Blijf! Iedereen is weg!" Smeekte Grindvacht. "Maar onze kittens hebben dan geen toekomst meer" ,miauwde Nachtpels zacht, "ze mogen niet eens bestaan." "Zeg dat niet! Ik weet zeker dat je kittens welkom zijn in de Donderclan of in de Windclan!" Miauwde Grindvacht. "Sorry, maar we gaan toch naar de Zandclan" miauwde Nachtpels zacht. Daarna liep hij weg. Grindvacht bleef alleen achter. De zon was al hoog en het brandde in zijn pels. Grindvacht stond op en ging met zijn poten in het water staan. Hij liep verder tot het water zijn buik raakte. Daarna bleef hij stil staan en staarde naar het water. Hij zag niet zichzelf in het water, maar 3 kittens. Een was grijs en de andere twee zandkleurig. Ze hadden allemaal witte ogen. "Half zand half maan , half grind half maan zullen je toekomst bepalen..." Fluisterde de grijze kat. Grindvacht keek de kittens verward aan. Half maan is een tijd... Maar wat is half zand en half grind? Vroeg Grindvacht zich af. Grindvacht keek in de verte. Hij keek weer naar de plek waar de kittens waren. Ze waren weg. Ik heb nu 'Clan zal zichzelf verraden, gras zal over de droge aarde groeien en zichzelf verjagen' en ik heb 'half zand half maan, half grind half maan zullen je toekomst bepalen' wat betekend dit allemaal?! Grindvacht liep uit het water. Boven hem verschenen zwarte wolken. Het had al heel lang niet geregent, dus er kwam waarschijnlijk onweer. Snel rende Grindvacht terug naar het kamp. Dikke druppels kwamen op zijn vacht. Hij hoorde donder. Grindvacht ging sneller rennen. Gaat ons territorium overstromen? Vroeg Grindvacht zich af. Toen hij bij het kamp was rende hij de doorntunnel in en dook in het krijgershol. "Net op tijd" miauwde Streepvacht tegen Grindvacht. Het begon nog harder te regenen. Water stroomde het krijgershol in. "Geen paniek", miauwde Zwartoor toen en paar katten uit het krijgershol probeerde te ontsnappen, "het is niet veel." Opeens kwam er een kreet van het oudsten hol. Bijna alle krijgers rende naar het hol van de oudsten. Grindvacht ook. Mospels keek Zwarthart vragent aan. "Eenoog is er nog niet! Hij zou een wandeling maken in het bos en hij is daar nog steeds" schreeuwde Zwarthart. Mospels keek haar krijgers aan. "Streepvacht, Webvoet en... Grindvacht, ga Eenoog zoeken bij de Windclan grens. Kijk vooral in holen. Vlamstaart, Silversteen en Rotspels gaan naar de Schaduwclan grens. Ik en Nachtpels-" Mospels keek om zich heen. "Nachtpels is er ook niet" fluisterde Witbloem. "Goed, ik en Eikenhart gaan in het territorium zoeken. Kijk ook of je Nachtpels ziet" miauwde Mospels. Samen met zijn patrouille rende Grindvacht het bos in.

Warrior Cats Gele Ogen (#3)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu