Hoofdstuk 17

330 31 13
                                    

"Wat is dit nu weet?!" Bromde Renwind en hij stapte op Grasvoet af. "Zomaar katten in ons kamp halen, dat kan gevaarlijk zijn, muizenbrein!" Renwind gaf Grasvoet een tik op zijn oor met ingetrokken nagels. Grasvoet keek de commandant boos aan. Zandklauw kwam aanlopen. "Grasvoet, wat heb je gedaan?" Vroeg hij koeltjes. "Deze kittens kunnen getrained worden tot krijgers, dan zijn we sterker" miauwde Mintpoot voordat Grasvoet iets kon zeggen. "Heel goed..." Zandklauw keek in de verte. "Goed, ze kunnen blijven. Hoe oud zijn jullie?"
"Vier manen" miauwde Krab "Goed, wat zijn jullie namen?" Vroeg Zandklauw. Elke kitten zei zijn naam. "Oke, nu heet Wolk Wolkpoot, Egel heet Egelpoot, Ekster heet Eksterpoot, Krab heet Krabpoot, Stormwolk heet Schelppoot" miauwde Zandklauw. Toen ging hij op de hoge tak staan. "Welkom de nieuwe leerlingen van de clan en hun moeder! Nina, je heet vanaf nu Lappenvacht. Wolkpoot word getrained door Asstaart. Maanregen gaat Eksterpoot trainen. Krabpoot word getrained door Springvoet, Schelppoot door Zuiverhart en Egelpoot word getrained door Appelvacht." Miauwde Zandklauw. "Nu wil ik vecttraining doen met Roodpoot en Vlekpoot" miauwde Mintpoot. "Goed" miauwde Grasvoet. "Nee, jullie worden beoordeeld. Jullie worden nog geen krijgers maar jullie worden alvast beoordeeld" miauwde Renwind. Keverhart en Zuiverhart kwamen aanlopen. "Wij gaan ook vechttraining oefenen, we gaan mee" miauwde Zuiverhart. "Oke, we gaan" miauwde Renwind.

Schelppoot keek met grote ogen naar de leerlingen. Renwind was Vlekpoot en Roodpoot aan het beoordelen. "Heel mooi, Roodpoot, jij bent de beste" miauwde Renwind. Roodpoot keek trots rond. "Alleen omdat het zijn leerling is" miauwde Keverhart tegen Grasvoet. Grasvoet grijnsde. "Ja, die stomme haarbal denkt dat hij de beste is" miauwde Zuiverhart. "Nu gaan jullie een vos verslaan, een echte, kom mee" miauwde Renwind tegen Velkpoot, Roodpoot en Mintpoot. Grasvoet en Wilgstaart volgde hun leerling en Keverhart ging ook mee. "Kijk, een vossenhol. Haal hem eruit en jaag hem weg" miauwde Renwind. "Zijn ze niet te jong? Ze zijn net 6 manen" miauwde Wilgstaart. "Ze zijn er klaar voor wanneer ik dat zeg" snauwde Renwind. Roodpoot was al begonnen. Grasvoet nam een veilige afstand en de andere krijgers en Renwind volgde zijn voorbeeld. Roodpoot stak voorzichtig zijn poot in het hol. Toen er niks gebeurde stak hij zijn kop erin. Een vos gromde en Roodpoot slaakte een kreet. Toen was her stil. Roodpoot lag op de grond, zijn kop binnen het hol en zijn lichaam erbuiten. Grasvoet sprong op hem af. Hij ademt nog! Grasvoet wou hem net pakken toen Roodpoot het hol werd ingesleept. "Nee!" Gilde Vlekpoot die samen met Mintpoot angstig bij de krijgers zat. Grasvoet sprong het hol in. Het was er donker. Grasvoet voelde dat de vos zijn tanden in Grasvoet's staart had gezet. Grasvoet draaide zich om en maaide wild om zich heen met zijn klauwen. Hij raakte de vos in zijn zij. De vos beet in Grasvoet's oor. Er zat nu een v vorm in. Grasvoet was nu gewend aan het donker dus zag hij meer. De vos gromde naar Grasvoet. Grasvoet zette alle 2 zijn voorpoten op de rug van de vos de krabde ze open. De vos gilde het uit. Toen beukte Grasvoet de vos om en zette zijn tanden in zijn keel. De vos bewoog niet meer. Hij was dood. Grasvoet keek om zich heen. Daar! Grasvoet keek naar het lichaam van Roodpoot. Hij pakte hem bij zijn nekvel en trok hem naar buiten. Roodpoot's ogen staarde in het niets. Hij was dood.

Warrior Cats Gele Ogen (#3)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu