Hoofdstuk 19

322 30 5
                                    

"...dus we gaan de Donderclan aanvallen. Bereid jullie allemaal voor op een gevecht dat we zullen winnen" miauwde Zandklauw. Hij stond op de hoge tak in het Zandclan kamp. Grasvoet's ogen werden groot van verbazing. "Wat?!" Riep Keverhart. Iedereen miauwde tegen elkaar. "Stilte" snauwde Renwind. Hij zat onder de hoge tak. "Als de zon ondergaat gaan we erheen" miauwde Zandklauw. "Eet vanavond goed" miauwde Renwind. "De clanvergadering is afgelopen" riep Zandklauw en hij sprong van de hoge tak af. Ik moet hem stoppen! Dacht Grasvoet. Snel liep hij naar Zandklauw. "Zandklauw, ik denk dat het beter is als we het volgende maan doen. Dan zijn de leerlingen sterker" miauwde Grasvoet. Zandklauw keek hem met dichtgeknepen ogen aan. Daarna knikte hij. "Je hebt gelijk" miauwde Zandklauw en hij sprong weer op de hoge tak. "We doen de aanval volgende maan" riep hij snel en hij sprong er weer af. "Ik ga een wandeling maken, ga je mee?" Vroeg Zandklauw aan Maanregen. Maanregen knikte en liep achter hem aan. Grasvoet liep op Keverhart. Hij zat ineengedoken met zijn ogen dicht in de zon en zijn staart zwiepte boos heen en weer. "Zullen we jagen?" Vroeg Grasvoet. Keverhart deed langzaam een oog open. "Zeker zodat Renwind hem kan opeten?" Bromde hij boos. "Nee, zodat we van Renwind kunnen ontsnappen voordat hij ons iets laat doen" miauwde Grasvoet en hij wees naar Renwind die iets tegen Zuiverhart schreeuwde. Keverhart sprong op. Hij stormde op Renwind af en sprong op zijn rug. Renwind viel van Keverhart's gewicht op de grond. Renwind draaide zich op zijn rug zodat Keverhart losliet. Toen schopte Renwind Keverhart's voorpoten onder hem vandaan. Zuiverhart blies boos naar Renwind en beet in zijn staart. Renwind draaide zich om naar Zuiverhart en toen beet Keverhart in zijn staart. Renwind sprong weg van de twee krijgers. "Hier word Zandklauw niet blij van" blies hij. Zuiverhart keek hem ongelovig aan. "Ja, Zandklauw word niet blij van zp'n zwakke commandant" merkte Keverhart op. "Als je bij Zandklauw gaat klagen weet hij dat je zwak bent want anders heb je hem niet nodig om jezelf te verdedigen" voegde Zuiverhart er spottend aan toe. Grasvoet sprong naast Keverhart. Renwind trok zijn mond open om iets te zeggen, maar hij wist dat Zuiverhart gelijk had. "Als jij er niks over zegt tegen Zandklauw zeggen wij ook niks" miauwde Keverhart. "Oke" , miauwde Renwind, "dit is nooit gebeurt." Daarna draaide hij zich om. "En als iemand anders er iets over zegt tegen Zandklauw zorg ik er voor dat je naar de Sterrenclan gaat" gromde hij tegen de andere katten. Krabpoot ging snel achter Springvoet staan. Appelvacht sprong voor Mintpoot en Vlekpoot en Wolkpoot's vacht was dik opgezet. Toen trippelde Renwind het kamp uit. "Kom, we gaan naar de zonrots" miauwde Keverhart en hij liep er heen. "Was het niet de Zonsteen?" Vroeg Zuiverhart. Keverhart haalde zijn schouders op. "Nu is het de Zonrots" miauwde hij. Grasvoet, Zuiverhart en Kevehart gingen op de rots zitten, maar de zon verdween achter de wolken. "Het word al laat" ,miauwde Zuiverhart, "Ik ga slapen." "Ik ook" besloot Keverhart. Grasvoet volgde ze en rolde zich op in zijn nest. Al snel viel hij is slaap.

Warrior Cats Gele Ogen (#3)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu