De volgende dag werd Grindvacht vroeg wakker. Hij liep naar buiten. Houtbries lag nog op de open plek. Vandaag zou hij begraven worden. Grindvacht liep naar de hoop verse prooi. Hij was best klein. Grindvacht pakte een kleine muis. Hij at het in een paar happen op.
"Het is tijd om Houtbries te begraven" miauwde Vleugester vanaf de hoge richel. "Maar eerst moet ik jullie iets vertellen. Zwartoor gaat zich bij de oudsten voegen" vervolgde hij. Iedereen draaide zich om naar Zwartoor. Hij was de oudste krijger van de clan. "Zwartoor, is het jou wens om je titel als krijger op te geven en je bij de oudsten te voegen?" Vroeg Vleugelster. "Ja" miauwde Zwartoor. "De clan bedankt je voor al je diensten. We wensen je veel manen van rust" miauwde Vleugelster. Iedereen was stil. "Nu moeten we Houtbries begraven" miauwde Vleugelster. Zwartoor en Zwarthart pakte Houtbries bij zijn nekvel. "Wacht!" Schreeuwde Nachtpels opeens. Iedereen keek om. Nachtpels liep naar Houtbries toe. Hij keek naar Houtbries' poten. Grindvacht liep naar zijn vriend toe. "Wat doe je?"siste Grindvacht. "Kijk!" Riep Nachtpels opeens heel hard. "Er zit grijze vacht op zijn klauwen! Grasvoet kan hem nooit vermoord hebben!" Miauwde Nachtpels. "Maar Grasvoet heeft een grijs oor" miauwde Witbloem. "Deze vacht komt niet van een oor" miauwde Nachtpels. Iedereen keek naar de klauwen van Houtbries. "Hij heeft gelijk" miauwde Eikenhart. Brieskit keek naar zijn vader. "Hij heeft echt grote klauwen!" Piepte hij. "Is het Asstaart's vacht?" Vroeg Ijstand bang. Asstaart kon toch niet de partner van zijn zus vermoord hebben? "Nee de vacht is meer donkergrijs" miauwde Uilklauw. Mospels knikte. Opeens kwam er een kat het kamp in rennen. Grasvoet! "Zandklauw gaat jullie vandaag aanvallen!" Hijgde hij. "Nu eigenlijk!" Miauwde hij daarna. "Kom!" Grasvoet ging er weer vandoor. "We moeten hem vertrouwen. We moeten hem volgen" miauwde Grindvacht. Hij keek om zich heen. Grindvacht's clangenoten keken niet echt overtuigd. "Hij liegt vast weer" miauwde Pluispoot. Modderpoot knikte. "Grasvoet heeft nooit iets ergs gedaan. Hij is altijd loyaal geweest aan de Donderclan en dat is hij nogsteeds! Waarom zou hij anders hier komen om ons te waarschuwen?" Miauwde Grindvacht. "Hij heeft gelijk!" Miauwde Streepvacht. Grindvacht keek dankbaar naar zijn vader. "Ik ga mee" miauwde Silversteen. "Ik ook!" Riep Nachtpels. Iedereen knikte. "We gaan!" Riep Vleugelster. "Witbloem, Uilklauw, Rotspels en Streepvacht, bewaak het kamp" miauwde Vleugelster. "De rest van de krijgers en leerlingen, kom met mij mee" miauwde hij en hij verliet het het kamp met de rest van de clan achter hem aan.
JE LEEST
Warrior Cats Gele Ogen (#3)
Fanfiction*Het 3e deel van mijn warrior cats serie (de andere delen staan op mijn profiel)* Grindpoot is een krijger geworden en heeft zijn krijgersnaam: Grindvacht. Zandklauw, Grindvacht's aartvijand, maakt een plan om zijn eigen clan te maken: de Zandclan...