"kookie..."
Jihyo berkata perlahan, air matanya mengalir dipipi. Semua kenangan dahulu ketika kecil mula ditayang semula difikiran. Jihyo mengambil gambar dihadapannya dengan tangan yang menggeletar. Dilihatnya gambar seorang kanak-kanak perempuan dan lelaki yang sedang tersenyum diarah kemera berlatar belakangkan sebuah taman.
#Flashback
"noona tangkaplah kookie kalau boleh" kookie berkata sambil berlari dengan laju supaya jauh daripada jihyo.
"noona tangkap kookie sekarang.." jihyo berkata dengan suara dibesarkan sedikit supaya menjadi suara monster.
"ahhh... Raksasa hyo datang!!" kookie menjerit kegembiraan apabila melihat kelibat jihyo yang mengejarnya.
"hah.. Dapat dia" jihyo berkata setelah dapat memeluk kookie dari belakang. Kookie yang berada dipelukan jihyo ketawa kegelian apabila jihyo menggeletek ditempat yang dia geli.
"ok, noona menang kookie kalah" kookie berkata dengan ketawanya yang masih bersisa sambil mengangkat tangan tanda dia mengalah.
"yeah.. Noona menang! Takde hadiah untuk noona ke kookie" jihyo berkata sambil mencubit pipi kookie yang tembam.
"kookie takde hadiahlah untuk noona, tapi kalau kookie cium sebagai hadiah boleh?" kookie berkata sambil menunjukkan giginya yang putih.
"bolehlah daripada takde hadiah.."
"noona kena tutup mata dulu"
"ok" jihyo menutup kedua-dua matanya mengikuti arahan kookie.
"ok sedia yer, prince charming nak cium ni" kata-kata kookie itu membuatkan jihyo ketawa kerana kecomelannya.
Tak lama kemudian pipi jihyo dicium oleh jungkook dan jihyo membuka matanya setelah kookie telah menciumnya.
"yeah!! Kookie cium noona..." kookie menjerit kegembiraan sambil berpusing-pusing.
"cium noona pun seronok ke?" jihyo tanya kepelikan.
"yerlah, sebab kookie laki yang kedua selepas appa noona yang cium noona"
"mana kookie tahu appa noona jer yang pernah cium noona?"
"kookie baca dairi nonna" kookie berkata dengan innocent.
"kookie kenapa baca dairi noona?!"
Dan bermulalah sekali lagi acara kejar-mengejar ditaman itu.
"kookie!" omma kookie memanggil kookie.
"omma!!" kookie terus melompat dari buaian dan berlari kearah ommanya.
"selamat petang mak cik" jihyo berkata kepada omma kookie dengan hormat.
"selamat petang jihyo"
"omma, omma, keluarkanlah kamera yang baru kita beli tu tangkapkan gambar kookie dengan hyo noona" kookie berkata sambil menarik hujung baju ommanya.
"yerlah omma ambikkan gambar, kookie pergi berdiri dekat dengan pokok tu dengan hyo noona" omma kookie berkata sambil membelai lembut pipi anaknya.
"yeah... Jom noona" kookie menarik tangan jihyo dengan ceria ke tempat yang disuruh ommanya.
"ok satu dua tiga sebut kimchi"
"kimchi!!"
#off flashback
'Tuk tuk'
Jihyo mengelap pipinya yang basah disebabkan air mata yang mengalir tadi dan membuka pintu untuk sesiapa yang berada di luar.
YOU ARE READING
In Love With Stylist Noona √
Fanfiction(SongJihyo&jeonjungkook fanfic) Jihyo bekerja di bighit entertainment dengan satu matlamat iaitu ingin mencari kerja. Tetapi nasibnya berkata sebaliknya. Adakah pertemuan mereka ini memang ditakdirkan untuk bersama walaupun umur berbeza? "Kenapa noo...