chapter 6

2.6K 169 4
                                    

jihyo p.o.v

"noona.... noona ok?" aku terdengar suara seorang lelaki disebelahku dengan goncangan perlahan ditangan kiriku. Aku dengan perlahan-lahan membuka mataku sehinggalah mataku mendapat tangkap tubuh seorang lelaki disebelahku. Jungkook.

jungkook menghulurkan tangannya didepanku untuk menolongku berdiri, dan aku menyambut dengan senang hati.

"noona ok kan? takde mana-mana cedera?" jungkook bertanya sambil membelek-belek badanku untuk melihat ada luka atau tidak. Aku yang pening kerana dipusing-pusing oleh jungkook memegang tangan jungkook dari bahuku dengan lembut.

"noona ok, thanks jungkook sebab selamatkan noona. kalau jungkook tak tolak noona tadi mungkin noona dah lenyek kena troli yang penuh macam guni tu" aku berkata sambil memberi senyuman kepada jungkook.

"kalau noona ada kat tempat jungkook jugak, jungkook rasa noona pun akan tolong jugak. jadi biasa jerlah tu" jungkook berkata sambil membalas senyuman ku tadi.

Tiba-tiba muncul seorang perempuan yang berumuran 30 datang kepada kami dengan nafas yang termegah-megah.

"adik ok kan takde apa-apa luka. unnie mintak maaf sangat atas kejadian tadi"
unnie itu meminta maaf kepadaku dengan bersungguh-sungguh tanda dia berasa sangat bersalah akan apa yang terjadi.

"takpe unnie, saya ok jee. unnie janganlah risau. saya terima maaf unnie" aku berkata sambil memberi senyuman yang ikhlas kepadanya.

"terima kasih adik. unnie pergi dulu yer. terima kasih sekali lagi" unnie tadi melambai kearah kami sambil berlari kearah troli yang berada dihujung koridor.

Sedangku sibuk melihat unnie tadi menolak trolinya kearah yang bertentangan, aku merasa seperti diperhatikan. Aku memandang disebelahku dan terkejut apabila melihat jungkook yang sedang memandangku dengan tanda tanya.

"emm.... jungkook kenapa pandang noona macamtu?" aku berkata tanpa memandang tepat dimata jungkook.

"m.. takde pape.. jungkook teringat seseorang jer" jungkook berkata setelah mengalihkan matanya dari aku.

"jom kita pergi kat yang lain. nanti diorang lama menunggu"

"ok"

aku dan jungkook berjalan menuju ke bilik persalinan tanpa ada sesiapa yang bersuara. Buka sahaja pintu bilik persalinan, aku terasa beban dibadanku. apabila aku membuka mata, rupanya v dan jhope sedang memelukku dengan erat.

Aku memandang ahli yang lain dengan tanda tanya, tetapi mereka hanya memberikanku senyuman.

"er.. v jhope kenapa ni?"

"kitorang ingat noona nak tinggalkan kami sebab perangai kami yang gila-gila. macam stylist noona yang lain" v berkata setelah melepaskan pelukan.

"asal pulak noona nak buat macam tu? noona sukalah kat adik-adik noona ni" aku berkata dengan jujur.

"huh... sebaik" jhope berkata lega.

"ish.. rapmon hyung ni main cakap jer noona dah pergi sebab tak nak kitorang lagi" v berkata sambil menunjuk kearah rapmon seperti kanak-kanak.

"hyung cakap mungkin noona dah pergi tu tak bermakna noona pergi sebab tak tahan nak jaga korang. Mungkin dia pergi balik rumah" rapmon berkata dengan selamba membuat v dan jhope mula menyerang rapmon kerana telah mengenekan mereka berdua.

Sedang rapmon, v dan jhope sedang bergaduh dan ahli yang lain menyokong mereka, aku mendapat mesej daripada manager nim. mengatakan kita akan pergi bercuti esok.

setelah membalas mesej manager nim aku memandang semula apa yang adik-adik aku sedang buat setelah aku meninggalkan mereka tadi. Dan aku sungguh terkejut melihat muka mereka semua yang telah penuh dengan make-up tadi.

"ok stop..." aku berkata kepada mereka semua sambil menahan daripada gelakku terhambur. Mereka semua mendengar kataku dan berhenti dengan apa yang mereka lakukan.

"ok good boy. sekarang duduk noona nak cakap sesuatu" mereka semua mengambil tempat didepanku.

"ok noona nk cakap yang esok kita akan bercuti!!" aku berkata dengan ceria dan disambut ceria oleh adik-adik bts.

"tapi pandang sini dulu" aku berkata sambil memegang henponku menghadap mereka. setelah mereka memandang, aku menangkap gambar dengan segera. Aku mula tersenyum jahat melihat gambar dihenponku.

"noona kalau noona nak gambar kitorang cakap jerlah, tak payah nak bersembunyi" jimin berkata sambil menolak rambutnya kebelakang dan mendapat persetujuan pada adik-adik yang lain.

"sebelum tu korang tengok korang punya muka kat cermin dulu sebelum nak cakap macamtu" aku berkata sebelum ketawa. Adik-adik bts memandangku dengan pelik sebelum mereka berebut ingin melihat cermin.

"alamak asal muka aku jadi macam ni??"

"siapa buat ni??"

"habislah muka ku menjadi badut"

dan ayat-ayat yang lain lagi. Aku hanya ketawa melihat muka mereka yang terkaku melihat muka masing-masing.

aku cuba meredakan gelakku, sebelum berkata kepada adik-adik badut ku. eh.. salah adik-adik bts.

"sinilah noona betulkan make-up korang. Sebelum peminat korang lari lintang-pukang lihat muka korang macam badut"

"saya dulu..." sekarang mereka sedang bergaduh ingin make-up dahulu.

"ok... siapa yang tua dulu buat dahulu" aku berkata membuat keputusan.

"ok... noona" mereka mendengar dengan patuh kepadaku seperti aku permaisuri mereka. eh... dah lebih pulak.

setelah satu persatu ahli yang lain sudah siap bermake-up, tinggallah jungkook dan ku bersendirian kerana yang lain telah pergi ke kedai dahulu untuk membeli makanan dengan manager nim sekejap.

"mm... noona" jungkook berkata ketika aku sedang memake-upnya.

"ye jungkook" aku memandang kearah mata jungkook sebentar sebelum membetulkan gaya rambutnya dihadapan.

"emmmm..." aku ingin bertanya apa yang ingin dia katakan tetapi aku terkaku ditempatku apabila muka kami hanya jarak beberapa inci sahaja. Kami dalam keadaan seperti itu beberapa saat sehinggalah ada seseorang membuka pintu menyebabkan kami kebelakang dengan sendiri.

"kami dah balik......" jin berkata dengan ceria memasuki bilik persalinan diikuti dengan yang lain.

°°°°°°°°°°°°°°°

jungkook p.o.v.

aku baru sahaja ingin bertanyakan kepada noona adakah dia noona hyo yang kukenal tetapi semua ayat yang berada didalama otakku tidak dapat keluar dari mulutku. semuanya seperti tersekat ditekakku, lagi-lagi bila muka kami hanya beberapa inci sahaja. Kalau hyung-hyung tidak masuk ke dalam persalinan mungkin akan jadi awkward antara kami.

Ketika hyung-hyung sedang sibuk berborak, aku asyik berfikir tentang kejadian dikoridor tadi. Senyuman jihyo noona hampir sama seperti hyo noona yang ku kenal. Apakah yang terjadi kat hyo noona sekarang? adakah dia baik-baik sahaja? atau yang lagi penting adakah jihyo noona dan hyo noona adakah orang yang sama? semua pertanyaan berkumpul diotakku tanpa ada sesiapa yang menjawab. Aku mengeluh perlahan sebelum menfokuskan kepada apa yang jimin hyung katakan.

----------

author minta maaf sangat...... sebab lambat update. sorry kerana lambat menunggu.

In Love With Stylist Noona √Where stories live. Discover now