Author nk minta maaf sangat2 sebab tak dapat sambung selalu, author sibuk dengan pt3 jadi harap korang boleh bersabar yer. Thanks sebab menunggu author update. Sorry kalau tk layan apa yg korang komen, internet author lambat sangat mengalahkan siput. Sorry kerana author merepek bnyk2 ni XD. Harap korang terhibur dengan chapter ni.
-------------------
"jin"
"hyung.." jungkook dan jihyo berkata serentak apabila terlihat orang yang telah memanggil mereka.
"korang nak pergi mana ni?" jin berkata sambil mendekati jihyo dan jungkook yang berdiri beberapa langkah dari tempat dia berdiri.
"kitorang nak pergi makan, jin pulak buat apa sorang-sorang kat sini?" jihyo berkata apabila tidak ternampak kelibat member yang lain disamping jin.
"diorang ada kat dalam kedai tu, nanti keluarlah diorang" jin menunjuk kedai yang berdekatan dengan tempat mereka berdiri. "korang berdua ni....."
"kenapa dengan kitorang berdua?" jungkook bertanya setelah lama mendiam.
"dating ke?" sebelah kening jin terangkat sambil tersenyum misteri. Jihyo dan jungkook yang tidak sangka akan soalan yang jin tanya terbatuk kerana tertelah air liur mereka sendiri.
"eii.. Jin ni mengarut jerlah" jihyo berkata sambil jungkook mengangguk mengiyakan kata-kata jihyo.
"dah tu asal korang mesra semacam jer tadi, siap rapat-rapat jer jalan, baju pun sama" jin memandang baju jihyo dan jungkook yang kebetulan baju yang terdapat sama corak mickey mouse didepan. Jihyo dan jungkook turut memandang baju mereka.
"waa.. Samalah baju kita.." jungkook dan jihyo berkata serentak.
"takyahlah nak berlakon buat-buat tak tahu depan jin, bagitau jerlah perkara sebenar yang sebenarnya korang dating" jin cuba memaksa lagi jihyo dan jungkook supaya memberitahu perkara sebenar walaupun tiada perkara yang mereka sembunyikan.
"kalau hyung tak percaya jomlah ikut kitorang pergi makan sekali" jungkook berkata setelah putus asa dengan perangai jin yang membertak mereka.
"haa.. Kan bagus dari awal cakap macamtu, takdelah hyung mengarut tentang korang dating semua. Dah jom kita pergi makan!" jin berkata sambil meninggalkan jihyo dan jungkook yang terkejut dengan mulut terbuka dibelakang.
"huh.. Nasib baik darah tak naik" jihyo berkata sambil menggosok dadanya supaya bertenang. Jungkook yang disebelahnya ketawa perlahan.
"asal gelak tetiba ni?" jihyo bertanya kepelikan.
"hyo noona dah macam makcik-makcik gosok dada sebab bersabar dengan perangai anak dia" jungkook menyambung ketawanya.
"jungkook!!"
"habislah raksasa mong dah keluar..." jungkook berlari setelah berkata seperti itu. Jihyo pun tanpa membuang masa mengejar jungkook sehinggalah mereka berdua sampai di restoran yang mereka cadang untuk makan.
Buka sahaja pintu restoran, mereka disambut oleh member lain yang telah mengambil tempat duduk yang tersembunyi. Jihyo dan jungkook mendekati mereka dan mengambil tempat duduk bersebelahan satu sama lain.
Setelah memesan makanan, makanan mereka pun akhirnya sampai. Mereka memakan makanan mereka dengan penuh lahap tanpa ada sesiapa pun yang bercakap.
"jom kita pergi taman tema!!" v berkata ceria setelah mereka berada di luar restoran.
"jom!!"
Sesampainya di sana, mereka terkejut apabila melihat ramai pelancong yang sedang berseronok disana.
"bye v, suga ngan jimin nak pergi naik sana" v menarik tangan jimin dan suga ke barisan yang menuju ke tempat roller coaster.
"bye kitorang nak naik viking!!" jin berkata ceria yang diikuti oleh rapmon yang turut ceria dan jhope yang muka hampir pucat dan tak bermaya kerana ketakutan.
"jadi.. Tinggal kita berdua jerlah nampaknya" jihyo berkata kepada jungkook.
"hyo noona nak naik mana dulu? Jungkook akan ikut noona kemana-mana sajer" jungkook berkata sambil memberikan senyuman charmingnya.
"ingat sweet ke?"
"kalau tak sweet takdenya orang nak tengok noona ngan pandangan cemburu kat sana" jungkook menunjuk bahagian tepi mereka yang terdapat seorang laki dan perempuan yang sedang berdating.
"dia pandang orang lain tu.." jihyo berkata memandang muka jungkook semula. "dahlah.. Jom kita pergi berseronok." jihyo berkata ceria sambil menarik tangan jungkook ke tempat roller coaster yang lebih kecil sikit daripada tempat yang v, suga dan jimin pergi.
Tanpa jihyo dan jungkook sedari sepanjang permainan yang mereka naiki, jihyo akan memegang tangan jungkook dan jungkook akan turut memegang tangan jihyo seperti pasangan kekasih.
Setelah jam menunjukkan pukul 8.30 malam, mereka semua pulang ke hotel mereka semula untuk berehat kerana esok mereka mempunyai masa lagi untuk berseronok, maka mereka membuat keputusan untuk menyambung esok.
"ok nanti pukul 9.30 semua dah ada kat lobi ok, kalau lambat jangan salahkan hyung kalau korang semua kena tinggal dan kena cari makanan sendiri" jin memberitahu kepada ahli bts dan jihyo, dan mereka mengangguk setuju.
Setelah mengucap selamat tinggal, v, jungkook dan jihyo pulang ke bilik mereka untuk membersihkam badan mereka yang melekit.
"siapa yang nak mandi dulu?" jihyo berkata ssetelah mereka sampai di bilik mereka.
"noona lah, kita kena dahulukan perempuan dulu, betul tak jungkook" v menyiku jungkook yang sedang berbaring dengan mata tertutup di katil. "hmmm.." jungkook berkata lemah.
"ok.." jihyo dengan segera mengambil pakaiannya, tuala dan barang mandian untuk dibawa ke dalam bilik air.
Setelah siap mandi dan berpakaian, jihyo keluar daripada bilik air dan v pula masuk ke dalam bilik air. Jihyo mengeringkan rambutnya dan meletakkan sedikit makeup di mukanya supaya dapat menutup mukanya yang kelihatan lemah. Setelah siap, jihyo melihat imejnya di cermin, dia sedang memakai dress yang berwarna unggu lembut yang panjang sehinggalah lutut. Setelah berpuas hati, jihyo melihat jungkook di katil yang masih lena tidur.
Setelah berperang didalam fikiran untuk membangunkan jungkook ke tidak kerana jam sudah menunjukkan pukul 9, jihyo mengambil keputusan untik membangunkan jungkook.
"jungkook... Bangun, dan pukul 9 ni. Nanti lambat pulak kita nak pergi makan" jihyo menggoyangkan badan jungkook tapi tetap jugak takde riaksi daripada jungkook.
"jeon jungkook... Bangun...." baru sahaja jihyo ingin bangun setelah berputus asa membangunkan jungkook tetapi tidak dapat apa-apa riaksi, dia ditarik oleh seseorang.
"aaaa.....!!" jihyo menjerit kerana terkejut.
"noona diamlah jungkook nak tidur bisinglah" jungkook berkata dengan mata tertutup.
"kalau nak noona diam lepaskan noona"
"apa maksud noona lepaskan noona?" jungkook menutup mulutnya yang menguap.
"tengoklah awak peluk siapa" jungkook membuka matanya dan terkejut apabila melihat benda yang dipeluknya itu adalah jihyo dan muka mereka hanya beberapa inci sahaja.
"noona jungkook minta maaf sangat" dengan serta merta jungkook bangun dari tidurnya dan dalam masa yang sama v keluar dari bilik air dengan tergesa-gesa.
"apa yang berlaku, kenapa noona jerit? Ada perompak ke?" v berkata dengan cemas sambil memandang kiri dan kanan.
"takde pape, ada... Lipas jer tadi kan jungkook?" jihyo memandang jungkook supaya jungkook turut memberi kerjasama.
"haah lipas.."
"ingat apa lah tadi, dah jungkook gi sana mandi" v menolak jungkook ke bilik air.
jihyo mengambil nafas yang daritadi dia tak perasan dia telah tahan.
bersambung....
YOU ARE READING
In Love With Stylist Noona √
Fanfiction(SongJihyo&jeonjungkook fanfic) Jihyo bekerja di bighit entertainment dengan satu matlamat iaitu ingin mencari kerja. Tetapi nasibnya berkata sebaliknya. Adakah pertemuan mereka ini memang ditakdirkan untuk bersama walaupun umur berbeza? "Kenapa noo...