"Kami datang dengan trophie!!" bts jerit dengan teruja apabila masuk sahaja ke dalam bilik di bangunan sbs.
"waa.. Congrats" jihyo dan nayeon berkata serentak dengan senyuman lebar di bibir.
"noona.. Nak hadiah" bts membuat muka comel untuk membodek jihyo dan nayeon supaya bagi mereka hadiah.
"noona belanja korang esok tengok wayang nak?" nayeon berkata teruja. Semua bersorak riang, gembiralah mereka kerana dapat tengok movie percuma. Tetapi sebelum mereka dapat bergemira dengan giler-giler, jihyo berdehem memberhentikan sorakan mereka.
"bukan korang ada photoshoot ke esok? Dan ada dinner dengan ceo" jihyo cuba mengingati bts tentang acara yang akan mereka hadiri esok hari.
"haahlah, photoshoot esok ada dua tempat kena pergi dan dinner tu, huh sebaik noona ingatkan" jin berkata sambil memetik jarinya setelah mengingati acara mereka esok. Nayeon mula cemberut apabila mengetahui dia tidak dapat menghabiskan masa bersama bts seorang diri.
"kalau macam tu noona nayeon bagi hadiah lainlah" v berkata kerana bersimpati dengan stylist noonanya yang telah tarik muncung sedepa.
"kalau macam tu noona belikan korang makan malam hari ni" nayeon tiada pilihan tapi terpaksa menghabiskan masa seketika sahaja dengan bts walaupun dia ingin meluangkan masa yang lebih.
"yes, makanan!" jihyo tergelak kecil melihat bts yang sudah gembira sakan setelah sebut sahaja perkataan makanan.
"noona jihyo, noona nayeon dah bagi hadiah, noona bila pulak" rapmon disebelah jihyo menolak jihyo perlahan.
"noona dah call omma ngan appa noona, jadi korang bolehlah datang kampung halaman noona ahad ni, omma noona kata kalau korang nak tidur sana pun boleh" jihyo berkata tentang benda yang dia katakan dibelakang pentas tadi.
"terbaik, ok kita tidur kat kampung noona 2 hari 1 malam!" jungkook berkata ceria, akhirnya dia dapat pergi ke tempat pertama dia berjumpa bersama jihyo.
"amboi jungkook, senang-senang jer buat keputusan. Bagitahu manager nim pun belum" jimin berkata sambil menunjuk kearah manager mereka yang kebetulan melalui koridor situ.
"waw.. Manager tau-tau jer kita tengah cakap pasal dia" suga berkata tiba-tiba, semua memandang suga dengan senyap sebelum semua memandang jungkook untuk meminta jawapan daripada jungkook.
"jungkook dah tanyalah pasal schedule kita kat manager nim haritu, dia cakap kita boleh cuti selama tiga hari, ni jungkooklah, jungkook akan buat keputusan kalau dah siasat benda tu betul-betul" jungkook berkata bangga.
"eleh, sikit-sikit nak bangga diri" jhope berkata sambil menepuk bahu jungkook tidak sengaja dengan kuat. Jungkook menggosok tempat di mana hyungnya pukul "macam ni boleh lebam semua badan" jungkook berbisik perlahan.
"kalau macam tu dah settlelah korang tidur kat kampung noona 2 hari 1 malam, nanti noona bagitahu omma noona" semua denga teruja berkata ya.
"ehem.." nayeon berdehem untuk mengambil perhatian bts. Setelah semua memandang nayeon, nayeon menanyakan bts sesuatu "kalau noona nayeon nak ikut boleh tak?" jihyo yang sedang menghantar mesej ke ommanya tersentak setelah mendengar pertanyaan nayeon itu, muka terkejutnnya tidak dapat disembunyikan.
"tentulah boleh kan noona jihyo?" rapmon berkata mengembalikan jihyo ke alam sebenar.
"err.. Ten.. Tentulah boleh" jihyo berkata ragu-ragu.
"ok thanks korang" nayeon berkata ceria, di otaknya telah wujudnya sebuah idea, dia tersenyum jahat mengenangkan ideanya itu.
"takdehallah noona, ok kalau macamtu hari ahad tu kita gerak pukul 9 pagi, kita kumpul kat dorm kitorang?" jin memandang semua didepannya untuk mendapat persetujuan, setelah mendapat persetujuan, mereka semua gerak ke restoran untuk manyambut sambutan sempena kemenangan bts.
YOU ARE READING
In Love With Stylist Noona √
Fanfiction(SongJihyo&jeonjungkook fanfic) Jihyo bekerja di bighit entertainment dengan satu matlamat iaitu ingin mencari kerja. Tetapi nasibnya berkata sebaliknya. Adakah pertemuan mereka ini memang ditakdirkan untuk bersama walaupun umur berbeza? "Kenapa noo...