Chapter 10

1.7K 136 0
                                    

Hoho... Akhirnya author kembali, sorry sngt2 kalau korg dah lama menunggu bila author nk update. Author sibuk sangat mengalahkan perdana menteri dah (mcm lah author tau perdana menteri tu sibuk cam mana 😂). Sempena hari raya aidil adha ni, author hadiahkan korg chapter baru.. (tepuk sikit tangan 😂👏). Harap korg terhibur dengan chapter baru ni.

Chapter 10

Sudah dua minggu berlalu sejak kejadian dan peristiwa percutian mereka di jaejung island. Jihyo dan bts sudah semakin rapat setelah beberapa minggu bekerja bersama. Jihyo dan jungkook juga semakin rapat kerana mereka selalu mengisi masa lapang bersama untuk menggantikan masa dahulu mereka terpisah. Kadang-kadang ahli bts akan mengusik tentang hubungan mereka itu, contohnya peristiwa mereka menonton drama berdua.

Flashback

Jihyo dan jungkook sedang menghabiskan masa mereka di dorm bts untuk melakukan friday movie yg mula menjadi adat mereka sejak dahulu lagi setiap hari jumaat. Pada malam itu, jihyo dan jungkook duduk bersama di sofa dengan keadaan yg rapat dengan selimut menyelimuti mereka seperti dahulu sambil menonton filem hantu yang telah mereka sewa.

Sedang mereka berdua asyik menonton televisyen, ahli bts yg lain senyap-senyap menyelinap di belakang mereka sambil memegang setiap orang kamera dan lampu suluh.

"ok, hyung kira sampai tiga kita serbu diorang ok?" jin berkata dengan nada berbisik, yang lain mengangguk dengan teruja dan senyuman jahat.

"satu, dua, tiga.. " setelah kiraan tiga, mereka semua dengan serentak menyuluh kearah jihyo dan jungkook dan mengambil gambar mereka berdua.

"apa ni hyung.." jungkook berkata sambil menutup mukanya kerana silau dengan lampu yg disuluh oleh hyung-hyungnya.

"kitorg tengah jalankan misi menangkap mereka yang sedang berdating" v berkata mengusik.

"betul tu, lagi-lagi mereka yang terlalu sweet dan bernama jungkook dan jihyo" jimin berkata sambil bertepuk tangan dengan hyung yang lain.

"kitorang tengok tv jerlah" jihyo membela dirinya dan jungkook.

"yelah tu, bye kitorang nak pergi tempat lain pulak, tak nak kacau orang tengah hangat bercinta" jhope berkata mengusik lagi, setelah itu mereka pergi ke bilik mereka masing-masing.

"huh.. Pergi jugak" jungkook berkata lega setelah melihat bayang hyungnya tidak ada.

Tiba-tiba kepala jin keluar dari arah tempat mereka lalu. "oh Yer, jangan buat macam-macam yer, korang masih muda lagi" setelah itu mereka pergi dengan gelak ketawa yang kuat dan meninggalkan jihyo dan jungkook yang bermuka merah.

Endflashback

Pada hari ini, jihyo, ahli bts, manager bts dan stylist yang lain akan pergi ke bangunan starworld untuk mengadakan variety show tentang perlawanan antara idol yg bertajuk idol vs idol. Variety kali ini diadakan selama dua hari, maka bts akan datang buat keesokan harinya juga.

"noona, nanti noona ajarlah kitorg main ddakji tu. Biar kitorang esok dapat kalahkan mereka semua yang ada kat situ" v berkata teruja, sambil membuat posing bermain ddakji, mereka yang lain tergelak melihat posing v yang pelik itu, bukan seperti main ddakji dah diorang tengok.

"ok, nanti noona ajar, tapi ada satu syarat" jihyo menunjukka satu jarinya sambil tersenyum misteri.

"apa dia syaratnya?" suga pula bertanya.

"v kena berpakaian macam perempuan dan hantar kat twitter sambil buat posing seksi" jihyo berkata sambil ketwa bersama yang lain kecuali v yang ternganga mulut.

In Love With Stylist Noona √Where stories live. Discover now