"Hah..hah..hah..penatnya wehh yeol tunggu la saya..awak lari laju sangat la..rilek ah rumah tu tk lari pun" jerit chorong termengah-mengah.
"Yaa rongie mmg la rumah tu tk lari tpi nnti Omma marah la kita blik lmbt..kau igt tk ape yg jdi hri tu?" balas chanyeol pula.
Maka keluarlah awan di ats kepala chanyeol kekeke.
°°°
FlasbackSuatu hari chanyeol dn chorong pulang lambat ke rumah kerana di denda oleh guru disiplin aka Encik Jongkook di sekolah.Mereka tidak menyiapkan kerja sekolah yg diberikan kerana 'lupa'.
((Aduhh alasan lapukk mcm tu tk makan saman la wehh.Hahahaha))
Mereka disuruh untuk membersihkan setiap kelas di tingkatan 4 dri kelas 4A iaitu kelas mereka sendiri sehingga la kelas 4F.Fuhh sebanyak 6 kelas kesemuanya.
Mereka harus menyapu lantai dn mengelap tingkap tanpa meninggalkan sedikit kekotoran pun.Itulah apa yg diperkatakan oleh Encik Jongkook kepada mereka.
Sesampainya mereka di rumah,
"Hahh yeollie,rongie kamu dari mana ni awal betul balik" kata Puan Park aka Omma Chanyeol.
"Hehehe kitorg dr kedai aiskrim" kata chorong.
"Haah betul tu omma kitorg lepak lama sangat smpai tk sedar masa dh berlalu" balas chanyeol dgn gugup.
Aduii jangan la kantoi."Ohhh kedai aiskrim Omma igt kamu kena denda dekat sekolah" kata Omma Chanyeol sambil tersenyum penuh makna. ((Creepy))
Aigoo mcm mne Omma boleh tahu bisik hati kecil chorong dn chanyeol.
"Hehehehehehe" gelak chanyeol dn chorong.
"Pandai dh ehh tipu Omma skrg..Park Chanyeol Park Chorong kamu berdua ditugaskan untuk membersihkan rumah ini titik noktah tiada bantahan." kata Puan Park.
"Haa lagi satu yg psl kamu denda ni mesti nk tahu kan mcm mne Omma boleh tahu kan..Encik Jongkook yg telefon Omma tdi" kata Puan Park lagi.
Ternganga mulut chorong dn chanyeol bila mendengar penjelasan dan tugasan yg diberikan.
Mak aihh bersihkan rumah ni??! Pehh patah la pinggang aku ni...hmm dh la rumah ni besar mcm istana bisik hati kecil chorong.
Omo patah riuk la pinggang aku mcm ni haihhh rumah ni dh la besar di tknk kalah bisik hati kecil chanyeol juga.
Mereka pun menerima tugasan itu dgn hati yg 'tulus' dan 'ikhlas'.
End Flasback.
°°°
"Haah la yeol mcm mne ni tkkn kita nk bgi alasan pergi kedai aiskrim lagi sedangkan mmg kita pergi kedai aiskrim pun" kata chorong
"Itulah kau lurus betul haishh ala kita bgthu jela perkara sebenar elehh setakat bersihkan rumah ape cer" kata chanyeol dgn megah.
"Hekeleh poyo je tah sapa la arytu yg menjerit-jerit mcm org tk betul sbb sakit pinggang bersihkan rumah punya pasaii" balas chorong dgn jengkel.
"Hahahahahahahaha perkara yg lama usah dikenang ya rongie" kata chanyeol lagi.
"Apa² jela chanyeol" balas chorong.
°°°
Tingg tongg
Bunyi loceng pintu kedengaran°°°
Belum sempat mereka membuka mulut Omma dh bersuara dulu.
"Haa yeollie , rongie palli masuk rumah letak beg dekat bilik lepastu pergi bilik perjumpaan keluarga sbb Omma dgn Appa ade nk ckp something ni" kata Omma chanyeol dn terus berlalu msuk ke rumah.
"Kenapa ni Om..ma??" kata chanyeol dn chorong hampir serentak.
Mereka berpandangan seketika yg membawa mksud "asl ckp serentak dgn aku". ((apebnde la))
Tetapi soalan mereka dibiarkan menyepi kerana Puan Park sudah berlalu pergi.
Skip depan pintu
°°°
Di bilik perjumpaan keluarga
"Chanyeol , chorong mehh sini ddk depan Appa dgn Omma" kata Encik Park sambil menunjukkan ke arah kerusi di depan mereka.
Chorong dn Chanyeol pun pergi ke arah kerusi tersebut sambil memikirkan apa yg ingin dikatakan oleh kedua ibu bapa mereka.
"Em appa dgn omma nk jumpa chorong dgn chanyeol ni ada apa eh?? Mcm penting je tu" kata chorong dgn serius.
"Haah appa omma kenapa ni??" kata chanyeol pula.
"Ofcourse la ada penting yg we need to tell both of you" balas Encik Park.
Chorong dn chanyeol bertatapan seketika.
"Hmm sebenarnya yeollie , rongie....Omma dgn Appa dh bercadang untuk..." Puan Park hanya membiarkan ayat itu bergantung.
"Untuk apa Omma" kata chanyeol dn chorong serentak.
"Kami bercadang untuk membawa kamu....
Bercuti di Parissss!!"
Serentak itu chorong dn chanyeol menjerit keriangan.
Yeayyyyy."Thnkss Omma Appa ilapusomac" kata chanyeol.
"Gumawo Omma Appa saranghaeyo hehehe" kata chorong pula.
"Nae , sama-sama" kata Encik Park.
"Disebabkan dh lama kita tk bercuti ke luar negara dn minggu depan sekolah start cuti so apa salahnya bercuti sekali sekala" kata Puan Park.
Yeayyy Omma Appa the best laaa!! jerit chanyeol dlm hati.
Wuhuuu Omma Appa the awesome laaa!! jerit chorong dlm hatinya.
"Nnti jangan lupa kemas barang ye sayang" tambah Puan Park lagi.
"Naee Omaa" balas chanyeol dn chorong.
°°°
Serentak itu mereka pun berlalu untuk pergi makan malam.
Tbc
******************************************
Yeayy part 5 dah siap fuhh penat author kerah idea hahaha..Acah betul..
Mian kalau ada typo..
Vote la cerita ni ye kalau rasa best..
And jgn lupa comment sekali...Author akn update next part tgh mlm nnti.
YOU ARE READING
Chase My Love
Fanfic"Mianhae Rongie" - Chanyeol. "Saya sayang awak" - Chorong. "Kau jaga dia baik-baik kalau tak,sekelip mata je aku akan rampas dia" - Suho "Kenapa kau suka dia?" - Bomi ××× +Berkisahkan tentang Chorong yg berundur dalam percintaannya untuk kebahagiaan...