Part 1

526 56 8
                                    

"Yaahh Park Chanyeol!! Bangun kalau tk nnti kita lmbt pergi sekolahhh!!" kata chorong sambil mengejutkn Chanyeol.

"Hoii Yoda,kalau awak tk bngun saya simbah air.Saya kira sampai 3 jer" kata chorong lagi.

"1...2.......3 saya simbah air skrgg ahhh" tiba² chorong tergelincir.Bedebukkk.((bunyi nangka busuk jatuh))
"Omma,Appa sakittt" kata chorong sambil menggosok belakangnya.

"Hahahahaha padan muka kau" kata chanyeol.

"Eyyy tak guna btul yoda ni ish bukan nk tlg aku bangun" bisik hati kecil chorong.

Chorong cuba untuk berdiri tpi terjatuh lagi.Chanyeol hanya melihat je adegan itu.((ergh tk gentleman lngsung))

"Kyaa yeol tlg la saya bangun smpai hati awak tengok je isk isk nk nangis la cmni" kata chorong sambil membuat muka sedih :(

"Aku dh tlg kau kan kau nk ape lagi" kata chanyeol.
"Awak tlg ape je hah??" kata chorong.

"Aku kan dh tlg gelak tdi HAHAHAHA" kata chanyeol lagi.
"Wehh tk la..wak la sa..kit kau ta..hu tk" kata chorong yg hmpir menangis kerana menahan sakit jatuh tadi.

Aduhaii kesian pulak aku tgk minah ni.Sakit btul tu.Muka pun tahan sakit sikit lagi menangis minah ni.Baik aku tlg dia.

"Mehh sini tangan kau aku tlg angkat" kata chanyeol tiba-tiba.
"Aikk tiba² je ni betul ke kau nk tlg angkt aku??" kata chorong.
"Haishhh palliwa meh tangan kau" kata chanyeol.

Chorong pun hulur tangan dia dekat mamat tu.Slow-slow dia try nk berdiri sbb sakit yg teramat.Bayangkan kau tergelincir and then terjatuh terduduk ats lantai.(ಥ_ಥ)

Oleh kerana lambat sangat si chorong ni nk bangun dri jatuh tu,chanyeol terus tarik tangan dia dan akibat drpd tindakan tu chorong ter'peluk' chanyeol.

Dup dap dup dap.Pehh jantung kau duduk diam boleh tak jangan la berdebar sangat nnti mamat ni perasan..bisik hati kecil chorong.

Disebabkan chanyeol tkde respon,Chorong pun try la angkat muka nk pndg si yoda ni.

Waaaa merahnya muka dia eyy kyeoptaa rasa nk cubit² je pipi dia tu•﹏•kata chorong dlm hatinya.

"Emm emm mianhae rongie a..a..aku tk se..ngaja" kata chanyeol sambil mengusap blkg lehernya.

"Aa em gwenchana saya okay je" kata chorong.
Haihh luar mmg la okay tpi jntung ni mcm nk meletup kau tahu dakk bisik hati kecil chorong lagi.

Lama mereka berkeadaan begitu.Then tetiba mamat yoda tu bersuara.

"Kyaaa rongie kita dh lewat nk pegi skolahh!!!" jerit chanyeol.

"Omo omo saya lupa ottokhae yaahh Park Chanyeol cepat siap saya tunggu dekat bawah!" balas chorong.

Terus chorong keluar dari bilik chanyeol dn turun ke bawah.

"Rongie kenapa tergesa-gesa ni mne Chanyeol?" kata Puan Park aka Omma Chanyeol merangkap mak saudara aku.((lupa nk bgthu chanrong ni sepupu))

"Yeol tgh bersiap-siap dekat ats kitorng dh lmbt nk pegi skolah ni omma" kata chorong dgn laju.

"Laaa knp cmtu pulak dh dh cpt msuk kereta sekejap lagi turun la yeol tu" ujar Omma Chanyeol.

"Nae omma rongie msuk kereta dulu" balas chorong lalu menyalami tangan Omma Chanyeol.

After a few minutes later,

"Rongiee mana kau aduhai minah ni kemana pulak dia pegi dh la lagi 15 minit sebelum pagar sekolah tutup" bebel chanyeol semasa menuruni tangga.

"Park Chanyeol!! Rongie dh tunggu kamu dalam kereta dari tadi lagi apa yg lama sgt tu" kata Omma Chanyeol.

"Takde apa la omma hehehe gomawo bgthu chanyeol rongie kt mne.Chanyeol pergi dulu ye" balas chanyeol sambil menyalami tangan ommanya.

Chanyeol pun terus memasuki kereta yg dipandu oleh driver keluarganya Encik Kim.

"Jalgayo Omma kami pergi dulu" kata chanyeol dn chorong serentak smbil melambai tangan mereka.

"Nae jangan balik lewat sangat rongie yeollie" balas Omma Chanyeol.

Tbc

********************************

So how was hehehe maafla author tk reti buat cerita.Mian kalau ade typo abaikan jela ye hehehe.If you like this story mintak vote ye.Author needs some support from readers.

Thankyou sbb sudi baca.

Tunggu next part yee.

Chase My Love Where stories live. Discover now