Part 25

97 21 5
                                    

Paris Airport

"Yeayy dah sampai!! Erghh loya je rasa lama-lama dalam teksi" jerit Chorong.

"Rongie...perangai tu elok sikit...awak tu perempuan..tak malu ke jerit-jerit macam ni?" kata Chanyeol.

Chorong tersengih sambil menggosok kepalanya.

"Mianhae...awak marah ke??" tanya Chorong.

"Saya tak marah..cuba awak tengok pak cik guard yang jaga pintu masuk airport ni" tunjuk Chanyeol.

Chorong memandang ke arah yang ditunjuk oleh Chanyeol.

"Haa kenapa dengan ahjushi tu??" tanya Chorong lagi.

"Kalau awak nak tahu...masa awak tengah jerit tadi..ahjushi tu pandang awak tau..and then dia gelak" jawab Chanyeol.

"Serius?! Eyy malunyaa..kenapa la saya berkelakuan macam budak" kata Chorong.

"Haa sedar pun..dah cepat ambik beg kita pergi daftar duku..Omma dengan Appa tunggu kita dekat Mc Donald" kata Chanyeol.

"Nae" jawab Chorong.

Mereka segera ke belakang bonet teksi itu dan mengambil beg serta bagasi mereka.

"Kaja" kata Chanyeol.

°°°
Selesai sahaja mereka mendaftarkan diri,mereka menuju ke arah Mc Donald berdekatan dengan pintu masuk airport.

"Omma!! Appa!!" panggil Chorong sambil melambaikan tangan.

Puan Park menyuruh mereka berdua datang ke meja yang bersebelahan dengan tingkap.

"Omma dengan Appa dah makan? Kalau belum biar Chanyeol pergi belikan" tanya Chanyeol sejurus sampai di situ.

"Kami belum makan sebab tunggu kamu berdua la..lambat sangat" kata Encik Park.

"Mianhae Appa hehehehe" kata Chanyeol.

"Appa dengan Omma nak makan apa??" tanya Chorong.

"Kami nak makan bubur je..air kamu beli air milo okay" kata Puan Park.

"Nae" jawab Chanyeol.

Baru sahaja Chanyeol hendak mengorak langkah pergi ke arah kaunter pesanan Chorong menahannya.

"Chakkanman Yeol...saya nak ikut awak" kata Chorong.

"Palli..nanti lambat pulak" kata Chanyeol.

Encik serta Puan Park tersenyum melihat mereka dalam diam.

°°°
Chanyeol POV

Fuhh aku dengan chorong ni dah macam apa je..boleh pulak kitorang gaduh depan kaunter tu sebab siapa yang bayar...last last aku jugak yang kena..aigoo...

Chanyeol menjeling Chorong yang berada di sebelahnya.Chorong membuat muka masam.Senyum pun tak.

"Kenapa ni Rongie??" tanya Chanyeol walaupun dia sudah mengetahui punca Chorong begitu.

"Awak la...ada ke patut suruh saya bayar time-time dompet saya tertinggal dekat dalam bagasi" kata Chorong.

"Mianhae Rongie..jangan la marah..nanti cepat tua" kata Chanyeol.

Chorong hanya buat endah tak endah je.

Merajuk dia wow...payah jugak..yang aku ni pun pergi suruh dia bayar pasai pa..erghh..

"Okok senyum kit Rongie..dah tak comel dah princess saya ni" kata Chanyeol sambil menarik pipi Chorong.

"Appo..sakitlah Chanyeol" kata Chorong sambil menggosok pipinya.

Chase My Love Where stories live. Discover now