Belakang Rumah
Mereka berempat sibuk membuat tugas masing-masing.
Chanyeol menyusun meja dan kerusi.
Chorong menyusun pinggan dan gelas.
Encik Park menjaga bahagian BBQ.
Puan Park menolong Encik Park.
Mereka berempat terlalu leka sehingga tidak sedar yang tetamu mereka yang sedang di tunggu-tunggu telah tiba.
°°°
EXO and Apink POV"Gaiss apa kata kalau kita terkejutkan diorang berempat?" tanya Suho selaku leader di situ. (eleh poyo)
"Haah..jom la kita terkejutkan diorang" sokong SeYoung.
Well pasangan devil maknae lahh katakan.
"Kalau kita kena marah macam mana??" tanya do.
Namjoo mengetuk kepala do menggunakan kuali yg dibawanya.
Do menjerit mengaduh kesakitan.Dia menggosok kepalanya.
"Yahh!! Awak ni kita kan gurau-gurau je" marah Namjoo.
"Nae" balas Do sedih.
"Dahh la korang ni asyik gaduh je..buang masa betul..nanti habis cair eyeliner aku" kata Baekhyun.
"Sibukk je dengan eyeliner dia tu" sindir Eunji.
"Sudah la tuu" kata Naeun menenangkan keadaan.
"Itu la pasal..mohon bertendang semua" sokong Kai.
"Booo!!" balas SeYoung,KyungJoo,BaekJi dan Exo M.
"Ok ok stop guyss!! Kita dah lambat ni...plan dia macam ni tau..." Suho menerangkan plan mereka.
Dan mereka semua mengangguk setuju berserta evil smile.
°°°
Start the plan"Gaiss aku kira sampai tiga okay?" kata Suho perlahan.
Mereka semua berjalan terjengket-jengket dan tidak mengeluarkan sebarang bunyi pun.Takut kantoi nanti.
"Hanaa..."
"Deul..."
"Set..."
"Baaaaa!!!!!" jerit EXO dan Apink serentak.
"Ahh??! Makcik kau tergolek masuk kolam" latah Chanyeol sambil membuat silat gayung.
Semua yang berada di situ ketawa terbahak-bahak melihat Chanyeol.
Chanyeol segera berdehem untuk menghilangkan malunya.Ok ni dah lebih.
"Ehemm..ehemm haihh tak pasal-pasal 'ter'buat show pulak ke sini" kata Chanyeol.
"Hahahaha tak sangka awak ni kuat melatah rupanya..eloklah awak kurangkan sikit ye..takut nanti jadi habit sampai besar" gelak Chorong berserta dengan nasihat.
Chanyeol tersengih memandang Chorong.Sekejap je.Dia terus pandang ExoPink.
"Hoi!! Korang ni tak ada cara lain ke nak tegur orang??" marah Chanyeol. (ala bukan betul pun)
"Hehehehe mianhae Chanyeol..kami tak sengaja" kata Chen mewakili semua yang berada di situ.
ExoPink mengangguk serentak mengiyakan apa yang dikata oleh Chen.
"Haa dah la tu kamu semua..Mari sini makan!! Nanti sejuk tak sedap pulak" panggil Puan Park.
"Nae Omma!!" balas ExoPink dan ChanRong.
YOU ARE READING
Chase My Love
Fanfiction"Mianhae Rongie" - Chanyeol. "Saya sayang awak" - Chorong. "Kau jaga dia baik-baik kalau tak,sekelip mata je aku akan rampas dia" - Suho "Kenapa kau suka dia?" - Bomi ××× +Berkisahkan tentang Chorong yg berundur dalam percintaannya untuk kebahagiaan...