"Chorong..." tangan Chorong diraih Chanyeol.
Pegangan Chanyeol membuatkan Chorong terhenti daripada terus berjalan.
"Pandang saya!" keras suara Chanyeol.
Dengan takut-takut,Chorong memandang muka Chanyeol. Apakah salahnya?
"Penipu."
Sepatah perkataan yang keluar daripada mulut Chanyeol.
Dan perkataan itu membuatkan hati Chorong terguris.
"Sa-ya cu-ma nak main-main je" sebak suara Chorong.
Chanyeol ketawa terbahak-bahak.
"Saya pun main-main😂" Chanyeol berkata sambil ketawa.
Chorong seperti hendak meraung sahaja di situ. Ada ke patut Chanyeol buat dia macam tu? Ok. Maybe aku pun tipu dia tadi,so dia pun balas balik.
"Ish! Tak lawaklah" Chorong memukul kuat dada Chanyeol.
Berkerut muka Chanyeol menahan sakit dipukul oleh Chorong pada dadanya.
Chanyeol segera menangkap tangan Chorong yang sedang memukulnya. Lalu,dia menarik Chorong masuk ke dalam pelukannya.
"Chorong-ah...Bogoshipeo😢💓" suara Chanyeol bergetar menahan tangisnya.
Chorong membalas pelukan Chanyeol. Dia juga turut berasa sedih melihat keadaan Chanyeol begitu.
"Nado Channie..Bogoshipeoyo😔💜" kata Chorong.
Chanyeol mengeratkan lagi pelukan di antara mereka. Dan kemudian dia mengucup dahi Chorong dengan lama.
"Ehem! Ehem!" beberapa deheman kedengaran.
------💝------
ChanRong pantas meleraikan pelukan mereka. Masing-masing sedang menahan malu. Mana taknya,ExoPink,Encik dan Puan Park serta Doktor Xi berada di situ.
"Tak payahlah korang nak bersweet-sweet sangat dekat sini. Orang yang tengok pun meluat jadinya😒" sindir Suho.
"Eleh Hyung ni. Dah jeles tu cakap jelah jeles," balas Chanyeol.
Suho seperti cacing kepanasan sahaja di situ. Ikut hati,mahu saja dia menghumban Chanyeol ke dalam gaung. Nasib baik,ada Bomi di sisi sedang menggenggam erat tangannya. Kalau tak,sudah dikerjakan Si Capang tu.
"Chorong!" jerit Puan Park sambil berlari-lari anak ke arah Chorong.
Badan Chorong ditarik masuk ke dalam dakapannya. Chorong membalas pelukan Ommanya.
Selama beberapa minit mereka berkeadaan begitu sehinggalah Encik Park bersuara,
"Sudahlah tu Yeobo. Bagi Doktor Xi periksa keadaan Chorong dulu. Kesian dia,dari tadi berdiri je dekat situ tengok drama kamu semua ni" kata Encik Park.
Semua yang berada di situ ketawa dengan kata-kata Encik Park.
Doktor Xi tersengih sambil menggosok belakang lehernya menahan malu.
YOU ARE READING
Chase My Love
Fiksi Penggemar"Mianhae Rongie" - Chanyeol. "Saya sayang awak" - Chorong. "Kau jaga dia baik-baik kalau tak,sekelip mata je aku akan rampas dia" - Suho "Kenapa kau suka dia?" - Bomi ××× +Berkisahkan tentang Chorong yg berundur dalam percintaannya untuk kebahagiaan...