8:00 pm
Chanyeol dan Chorong mencari kerusi kosong di taman yang terdapat di Eiffel Tower.
"Yeol!! Yeol!! Yeol!! Awak...dengar la ni..." panggil Chorong.
"Iye iye aku dengar..tak perlu la jerit macam aku jauh sangat..kat sebelah kau je pun" perli Chanyeol.
Chorong membalas dengan sengihan yang lebar.
"Hehehehe mianhae Chanyeol-shi...saya jerit tadi sebab tu haa saya nak tunjuk ada kerusi kosong dekat hujung taman ni" kata Chorong sambil menunjuk ke arah kerusi itu.
"Haa yela-yela..dah palli..nanti ada orang duduk pulak..cair jugak la aiskrim kita nanti" balas Chanyeol.
"Palli...palli" kata Chorong.
°°°
Mereka segera pergi ke arah kerusi kosong itu.Well tak ada orang kan."Ermm..sedapnya aiskrim vanilla ni!! Always be my favorite♡...nyumm nyumm" kata Chorong seperti budak kecil.
Chanyeol hanya mampu menggelengkan kepala melihat telatah Chorong.
°°°
Chanyeol POVChanyeol memerhati Chorong.Lama.Tak tahu lah apa yang diperhatikan dia tapi ada sesuatu yang menarik pada Chorong.
Tak ada orang sama dengan dia...Chorong ni jenis lain sikit...but dia still boleh menarik hati orang sekeliling hm..
Chanyeol tersenyum sendirian.
Hormat orang tua tu yang pasti..kebanyakan anak muda sekarang suka sangat membantah orang tua mereka..tapi tak pada Chorong..dia hormat sangat-sangat mungkin sebab Omma dengan Appa dia dah tak ada... :((
Chanyeol terus mengusap kepala Chorong.
"Eyy!! Chanyeol...kenapa awak kusutkan rambut saya?? Penat saya sikat tadi.." Chorong membebel.
"Alahai kau ni sikat rambut aje pun..pemalas" Chanyeol membuat roll eyes.
"Ehh hello saya ni orang yang rajin okay..bukan macam someone tu..kemas baju pun tak reti..kita jugak yang tolong kemas" Chorong smirk.
"Haaa mula lah tu ungkit-ungkit..tapi kan ada lah someone tu dia makan aiskrim gelojoh sangat sampai tak perasan ada kesan comot kat muka dia" Chanyeol memerli.
°°°
Chorong POVHahh?? Ada comot ke?? Aigoo malunya...dah la depan crush omg...macam mana nak lap?? Aku bukannya boleh nampak dekat mana comot tu...
Chorong menyapu mukanya dengan tangan sebelah lagi.
"Ada lagi ke??" tanya Chorong.
"Adaa..." jawab Chanyeol.
Chorong cuba menyapu mukanya sekali lagi.
"Ada lagi ke??" tanya Chorong lagi.
"Adaa..." jawab Chanyeol lagi.
Chorong mencuba sehingga kali yang keempat and dia fed up.
"Ishh!! Awak tolong la lapkan...saya penat la asyik ada je dari tadi" Chorong smirk again.
Chorong terkedu sekejap.
Ehh jap aku cakap apa tadi?? Tolong lapkan...Weyhh Park Chorong kau dah kenapa ashdusjfjs...apa yang aku cuba buat ni..aigoo..aigoo..
Chorong mengetuk kepalanya beberapa kali.
Chanyeol menarik tangan Chorong.
"Tak payah lah sakitkan diri kau tu...bukannya kau buat salah apa pun...tak apa aku boleh tolong" Chanyeol tersenyum penuh makna.
YOU ARE READING
Chase My Love
Hayran Kurgu"Mianhae Rongie" - Chanyeol. "Saya sayang awak" - Chorong. "Kau jaga dia baik-baik kalau tak,sekelip mata je aku akan rampas dia" - Suho "Kenapa kau suka dia?" - Bomi ××× +Berkisahkan tentang Chorong yg berundur dalam percintaannya untuk kebahagiaan...