This part
dedicated to : PinkIsland_💕
------😚------
"Chanyeol , kamu cerita cepat apa sebenarnya yg jadi dekat Rongie" ujar Puan Park."N-nae Omma" balas Chanyeol.
Chanyeol menceritakan kejadian yang menimpa Chorong drpd mula hingga akhir. Drpd huruf A sampai huruf Z.
Habis sahaja menceritakan kejadian itu,Chanyeol menundukkan kepalanya memandang lantai. Dia kesal kerana menghiraukan Chorong.
"Omma..Ottokhae? Channie rasa bersalah sangat" Chanyeol meraup mukanya sebagai tanda yang dia amat kesal dengan tindakannya.Puan Park mengusap belakang anak lelakinya itu. Kemudian,Chanyeol dipeluk erat.
"Sudahlah Chanyeol. Menyesal dah tak guna. Benda dah jadi. Kita doakan yang Rongie cepat sembuh okey?" Puan Park menenangkan Chanyeol yang sudah basah dengan air mata.
Chanyeol mengangguk lemah.
"Yeobo,Channie....tengok-tengokkanlah Chorong tu..Appa ada hal" ujar Puan Park.
"Nae. Kami faham," Chanyeol dan Puan Park membalas serentak.
---------💝---------
Chanyeol berjalan masuk ke dalam kelas dengan lemah-longlai. Dia rindukan Chorong.🌸Tiada lagi panggilan manja yang
ditutur Chorong.🌸Tiada lagi senyuman manis yang
diukir Chorong.Dan yang paling penting,
🌸Tiada lagi Chorong yang
setia mengikutnya ke mana sahaja.+++
"Yo,Park Chanyeol," sapaan Eunji menghentikan lamunan Chanyeol. Mata Chanyeol yang tadinya asyik memandang tempat Chorong kini terarah pada Eunji.
Eunji duduk di hadapan Chanyeol.
"Kau okey tak?" soal Eunji penuh kerisauan.
"Kau rasa aku okey ke? Chorong tengah terlantar dekat hospital weh. Boyfriend mana tak risau kalau girlfriend diorang sakit. Cuba cakap?!" suara Chanyeol meninggi.
Terkejut Eunji dibuatnya.
Tapi,Chanyeol ada sebut pasal boyfriend girlfriend kan? Eunji musykil. Apa pula hubungan lead rapper EXO dengan leader Apink itu? Kekasih? Ah,tidak mungkin.
"Aku kawan rapat Chorong. Chorong leader Apink. Kitorang lagi sedih tahu tak? Kitorang kenal Chorong macam kau kenal dia. And kenapa kau tinggikan suara kat aku?!" tengking Eunji.
"Kau fikir kitorang takde perasaan ke? Kitorang sedih tapi kitorang tak tunjuk" sambung Eunji. Nadanya sebak.
Chanyeol pula yang rasa bersalah kerana terlebih dahulu meninggikan suaranya pada Eunji.
"Ah...Eunji-ah,mianhae. Aku tak bermaksud nak tengking kau" Chanyeol segera meminta maaf kepada Eunji.
"Gwenchan. Aku okey. Ermm,aku kena pergi. Aku dah janji dengan Apink dan EXO nak breakfast sekali. Kau pun joinlah. Marah pulak Suho nanti" Eunji mengerling jam jenama Pink Island💗 yang juga turut dipakai oleh semua ahli Apink.
YOU ARE READING
Chase My Love
Fanfiction"Mianhae Rongie" - Chanyeol. "Saya sayang awak" - Chorong. "Kau jaga dia baik-baik kalau tak,sekelip mata je aku akan rampas dia" - Suho "Kenapa kau suka dia?" - Bomi ××× +Berkisahkan tentang Chorong yg berundur dalam percintaannya untuk kebahagiaan...