Perhatian kepada penumpang PR217 sila berada di tempat anda kerana kita akan berlepas dalam 3 minit.
Kedengaran suara pilot kapal terbang itu memberi arahan kepada penumpang.
"Channie...." panggil Chorong.
"Yess Rongie...wae geurae??" tanya Chanyeol.
"Awak tahu kan...saya takut bila aeroplane ni nk berlepas...as usual" Chorong menghulurkan tangannya kepada Chanyeol sambil mengerdipkan mata beberapa kali.
"Awak ingat comel ke buat macam tu?? Hahahaha" gelak Chanyeol.
"Erm saya sedar saya tak comel..." kata Chorong.
Opss...terlebih gurau sudah...
"Mianhae Rongie...awak memang comel..tak apa saya pegang tangan awak okay" Chanyeol mengambil tangan Chorong lalu di genggam.
"Gwenchana...and gumawo Channie" kata Chorong dengan gembira.
Pesawat PR217 akan berlepas sekarang.Semua orang dikehendaki duduk di tempat masing-masing untuk keselamatan.
Selesai sahaja pilot tersebut membuat pengunguman Chorong mempereratkan lagi genggaman tangan mereka.
Perlahan-lahan pesawat itu meluncur di jalannya.
Fuhhh selamat jugak terbang...monolog Chorong di dalam hatinya..
"Are you okay Park Chorong??" tanya Chanyeol.
"Saya okay je...erm agak-agak lah kan dalam berapa jam baru kita sampai Korea?" tanya Chorong pula.
"Saya tak berapa pasti maybe 2 jam kot" jawab Chanyeol.
"Ohh okay" balas Chorong.
°°°
Chorong POVWahhh cantiknyaa pemandangan daripada tingkap ni...sbb tu la saya paling suka duduk dekat sebelah tingkap...dapat tengok awan...
Chorong ralit memerhati pemandangan di luar tingkap.
Erm Chanyeol ni senyap je dari tadi...selalunya dia banyak je bercakap..kali ni senyap pulak...baik aku tengok mana tahu dia tak ada ke...
Chorong memandang ke sebelah kanannya.Kelihatan Chanyeol sedang nyenyak tidur.Kepalanya hampir terjatuh tetapi sempat dipangku Chorong.
Aishh Chanyeol ni kot ye pun laa nak tidur...tidur la elok-elok...sakit leher tahu tak tidur macam ni...
Chorong menarik kepala Chanyeol dan meletakkannya di bahunya.Ada sedikit pergerakan kecil daripada Chanyeol.
Hmm tidur macam budak kecik...tak apa lah still kyeopta..hehehehe
Chorong kembali menikmati pemandangan di luar tingkap.
°°°
11:15 amChanyeol terjaga daripada tidurnya.
Erm...sedapnyaa tidur...lena gituhh..rasa macam tidur atas bantal lembut...
Chanyeol mengangkat mukanya.
Omo?! Patut la selesa je aku tidur atas bahu Rongie rupanya...kesian dia kepala terlentok dekat tingkap...mesti sakit tengkuk dia nanti...
Chanyeol menarik perlahan kepala Chorong supaya Chorong tidak terjaga.Chanyeol menyandarkan kepala Chorong di bahunya.
Kali ni biar aku pulak yang jadi bantal dia...fair and square..
Chanyeol kiss forehead Chorong dan dia tersenyum sendiri.
YOU ARE READING
Chase My Love
Fanfiction"Mianhae Rongie" - Chanyeol. "Saya sayang awak" - Chorong. "Kau jaga dia baik-baik kalau tak,sekelip mata je aku akan rampas dia" - Suho "Kenapa kau suka dia?" - Bomi ××× +Berkisahkan tentang Chorong yg berundur dalam percintaannya untuk kebahagiaan...