Part 31

123 19 17
                                    

11:35 pm

"Omma..Appa kitorang balik dulu ye!! Dah lambat ni hehehhe" kata Suho mewakili Exo.

"Haah Omma Appa..kitorang pun nak balik jugak" kata Bomi mewakili Apink.

Chanyeol memandang lama ke arah Bomi.Dia tersenyum kecil melihat Bomi yang sedang bergelak-ketawa dgn Apink.

"Nae..nnti kamu semua datang lah lagi ye" balas Encik Park.

"Rumah ni sentiasa terbuka untuk anak-anak Omma" balas Puan Park dgn senyuman di wajahnya.

"Omo..So sweet My Lovely Omma" kata Eunji sambil mengerdip-ngerdipkan matanya.

"Dah la semua jom balik..kesian Omma dengan Appa" kata Namjoo.

"Kaja~~~" balas ExoPink.

"Kau tak nak ucap selamat tinggal dekat Bomi ke?? Well dia kan duduk Busan" kata Chen dengan suara highnotenya.

Chorong yang dari tadi ralit memerhati keluarganya terus berpaling ke arah Chanyeol.Bukan dia sahaja hampir semua yang berada di situ memandang Chanyeol.

Hm tgh tunggu jawapan lah katakan.

Chanyeol hanya tersengih dan menggosok belakang lehernya.

"Elehh nak malu pulak" kata ExoPink serentak kecuali Bomi.

Buat seketika Apink tidak mengingati bahawa Chanyeol merupakan crush Chorong.

Bomi hanya menjeling Chanyeol dan berlalu pergi dari situ selepas mengucapkan selamat tinggal kepada kedua org tua Chanyeol.

Chanyeol melihat Bomi menjauh dgn perasaan yang sukar untuk ditafsir.

"Jalgayo Omma" kata Apink.

"Jalgayo Appa" kata Exo.

"Jalgayo Unnie Chorong" kata Apink.

"Jalgayo Chanyeol Capang" kata Exo.

Mereka semua ketawa mendengar Exo memanggil Chanyeol sebegitu.

"Nae..Jalgayo" balas ChanRong dan Encik serta Puan Park.

°°°

Selepas melambai ke arah ExoPink,mereka berempat masuk ke dalam rumah.

"Hahh!! Penatnyaa....Omma nak air pwishh" rayu Chanyeol sejurus duduk di atas sofa.

"Nahh air awak" hulur Chorong secara tiba-tiba.

"Gumawo" balas Chanyeol.

Chorong hanya memerhati Chanyeol.Tidak berkelip matanya memandang Chanyeol.

"Rongie~~" panggil Chanyeol.

Panggilan itu menyentakkan lamunan Chorong.

"N-nae?" kata Chorong gelabah.

"Saya naik atas dulu ye?" kata Chanyeol.

Chorong menganggukkan kepalanya dan membiarkan Chanyeol naik ke bilik.

°°°
Chorong POV

Aku hanya menghantar Chanyeol dengan ekor mata sahaja.Aku menunggu dia sehingga dia masuk ke dalam bilik.

Sejurus aku melihat Chanyeol sudah masuk ke dalam bilik,aku segera meneruskan langkah menuju ke biliknya.

Dengan langkah yang berat aku menapak satu per satu anak tangga.Sehingga di depan bilik,aku masih teragak-agak sama ada hendak masuk atau tak.

Aku mengambil nafas yang panjang dan membuka pintu bilik.Kemudian aku terus menguncinya daripada dalam.

Aku menuju ke arah katil dengan malas sekali.Aku tak tahu lah kenapa dengan aku sekarang ni?

Chase My Love Where stories live. Discover now