Chanyeol POV
Sesampainya mereka sekeluarga di hotel,Chanyeol segera mengejutkan Chorong drpd tidurnya.Tapi malang Chorong tidak bangun.
Hmm dia ni memang jenis tidur mati ke apa..selalunya senang je dia nak bangun..ni kenapa susah sangat eh?? Aku cuba kejut dia lagi sekali la..
Chanyeol memegang muka Chorong dan dia terus menarik semula tangannya..
"Awhhh" Chanyeol mengibas-ngibas tangannya.
Panas betul badan Chorong..kenapa ni?? Dia demam ke?? Patut la dia pening semacam je dekat kedai tu..
Chanyeol mengangkat Chorong untuk dibawa naik ke biliknya.Dia mendukung Chorong gaya bridal style.
Omma dengan Appa dah naik..nmpknya aku kena bawak dia ni naik bilik aku lah..sbb kunci bilik dia aku tak tahu kt mana..takkan nk selongkar beg dia kot..mana tahu ada brg privacy..actually boleh je aku buat macam tu tapi takut malam nanti jadi apa-apa dekat dia..
Chanyeol menuju ke arah lift dan menekan punat tingkatnya.Sesampainya dia di tingkat itu,Chanyeol membawa Chorong ke biliknya.
Nasib baik budak ni ringan je..kesian aku tengok dia..nanti dia dah sedar aku kena tanya macam mana boleh demam...
Chanyeol meletakkan Chorong di atas katilnya dan segera pergi ke tandas.Dia mengambil sebekas air dan membawa keluar daripada tandas.Dia juga mengambil sehelai sapu tangan.
Chanyeol meletakkan bekas air itu di tepi meja katilnya.Dia membasahkan sapu tangan itu dan mengelap lengan serta muka Chorong.
Panasnyaa dahi dia...
Chanyeol meletakkan sapu tangan itu di atas dahi Chorong.Dia mencari-cari cool fever yang diberi Chorong kelmarin mana tahu masih 'ada'.
Ottokhae...tak ada pun..mana aku nak cari ni..dia pun still tak sedarkan diri...
Chanyeol menyelimutkan badan Chorong sehingga paras bahu.
Nampaknya malam ni aku kena tidur atas sofa la jawabnya..
Chanyeol pergi ke arah sofa dan terus baring.
°°°
3:00 amChorong menggerakkan badannya ke kiri dan kanan.Muka dia berkerut.
Chanyeol bangun untuk melihat keadaan Chorong.Dia melihat leher Chorong berpeluh-peluh.
Mimpi ngeri ke?
Chanyeol membasahkan sapu tangan lagi dan mengelap semula muka Chorong.
Tiba-tiba,
"Andwae...andwae..andwae!!" Chorong menjerit dalam tidurnya.
Terkejut Chanyeol yang sedang mengelap muka Chorong itu.
Uishh apa hal ni?? Kenapa dia menjerit?? Asal dia kata andwae? Mimpi apa yg dia alami??
Dia mengambil keputusan untuk tidur di sebelah Chorong pagi itu.
°°°
9:00 am
Chorong POVChorong tersedar daripada tidurnya.Terpisat-pisat matanya menahan silau bilik itu.Chorong melihat keadaan sekeliling.
Ehh aku kat mana ni?? Rasanya ni bukan bilik aku..apa jadi malam tadi??
Chorong cuba untuk mengingati semula tapi kepalanya kembali sakit.
"Auchh..sakitnya kepala aku" Chorong memegang kepalanya.
"Ehh kau dah bangun ke?" kata seorang namja.
°°°
Chorong segera berpaling mencari gerangan suara itu."Park Chanyeol...." sebut Chorong sejurus melihat Chanyeol.
"Yaa..Park Chorong..kenapa? Mesti kau pelik kan kenapa kau boleh ada kat sini.." kata Chanyeol.
Chorong menganggukkan kepalanya.
Chanyeol cerita daripada mula sampai habis tentang apa yang jadi malam tadi.
"Ohhh" Chorong kata selepas mendengar penjelasan drpd Chanyeol.
"Kau makan dulu eh? Bagi tambah tenaga sikit" kata Chanyeol.
Chorong membuat tanda 'ok'.
Chanyeol mengambil semangkuk bubur yang terletak di atas meja sebelah katilnya.
Chanyeol menyuakan sesudu bubur kepada Chorong.Chorong enggan membuka mulutnya.
"Takpe awak saya boleh buat sendiri" kata Chorong.
"Ahh tak payah..biar aku je buat..kau tu kan tengah sakit" kata Chanyeol.
"Ish! Awak ni..bukan saya tak boleh guna pun tangan saya" marah Chorong.
"Hmm yela..aku just nak tolong kau je..thats why aku nak tolong suapkan" sedih suara Chanyeol membalas.
Alamak..kenapa aku pergi marah dia..niat dia baik nak tolong aku..aigoo Park Chorong..
Baru sahaja Chanyeol ingin meletakkan bubur itu di atas meja Chorong memegang tangan Chanyeol.
"Awak...sorry saya tak sengaja 'ter'marah awak..saya nak awak suap saya makan ok" pujuk Chorong.
"Hmm yela" balas Chanyeol.
°°°
Chanyeol mengambil semula bubur itu dan mula menyuap Chorong.Sampai habis Chorong makan bubur itu.Sedap sangat kot.
"Rongie..a-ku nak mintak maaf dekat kau" perlahan suara Chanyeol.
"Tak apa la Chanyeol..saya dah maafkan pun" kata Chorong.
"Jinjja?! Yeayy!!" jerit Chanyeol happy.
°°°
"Em rongie..aku nak tumpang tidur boleh? Aku nak baring atas riba kau" pinta Chanyeol."Boleh..kan semalam awak tak tidur sebab jaga saya..meh sini baring" Chorong menepuk-nepuk kakinya.
Chanyeol pergi ke arah Chorong dan baring.
Chorong mengusap lembut kepala Chanyeol yg berada di atas ribaannya.
"Em..jangan tarik tangan kau..aku suka kau usap macam tu..macam usap orang yg kita sayang" kata Chanyeol tiba-tiba.
Jantung Chorong bagai nak meletup..perkataan sayang yang baru sahaja disebut oleh Chanyeol betul-betul buatnya berdebar...
"Shhh..dah awak tidur la..saya ada kt sini teman awak okay?" kata Chorong lembut.
Namun,tiada sahutan daripada Chanyeol.Chorong melihat Chanyeol.
Lahh dah tidur ke hm patut la senyap je..aishh comel je mamat ni..entah sampai bila la aku boleh simpan perasaan suka ni..yang dari sehari ke sehari makin bertambah..
Chorong juga akhirnya terlelap bersama Chanyeol di ribanya.
Tbc
**************************************
Mian kalau ada typo.
Keep vote and comment gaiss👌
YOU ARE READING
Chase My Love
Fanfiction"Mianhae Rongie" - Chanyeol. "Saya sayang awak" - Chorong. "Kau jaga dia baik-baik kalau tak,sekelip mata je aku akan rampas dia" - Suho "Kenapa kau suka dia?" - Bomi ××× +Berkisahkan tentang Chorong yg berundur dalam percintaannya untuk kebahagiaan...