Ting ting
Bunyi loceng kedengaran..Jam sudah menunjukkan pukul 1 tengah hari.Sesi persekolahan akn tamat dlm 5 minit lagi.Selalunya loceng tu akn berbunyi bila lagi 5 minit nk habis sekolah.
Chorong POV
"huwahhh ngantuknyaa" kata chorong sambil mengangkat tangannya. ((Ala gaya org menggeliat bangun pagi tu))
Cikgu ni berenti jela ajar lagi 5 minit kot nk balik.Aduhaii ngantuknya.
Pakk pakk *chorong menampar mukanya* huh hilang ngantuk sikit.
Sabar chorong sabar 5 minit je lagi.Kuatkan mata kau.Breathe in , Breathe out.
Hmm yoda tgh buat ape ehh.Kitorang langsung tk ckp ppe masa otw blik kelas tdi.Aigoo malunyaa mcm mne nk hadap dia nnti haihh.
Mata chorong meliar mencari chanyeol dlm kelas.Kejap pndg depan kejap pndg blkg kejap pndg knn kejap pndg kiri.Org sebelah pun mesti igt yg si chorong ni tk betul.Hahahahaha
Dan tiba-tiba,
Matanya menangkap satu pandangan yg sukar ditafsirkan.
Chanyeol POV
Hmm bila la nk habis kelas ni.Cikgu changsub tkde rse penat ke mengajar hah aku dh la mengantuk tahap dewa ni bisik hati chanyeol.
Chanyeol menggeleng-gelengkan kepalanya beberapa kali sambil menggosok mata.Itulah dia akan buat bila rasa ngantuk.
Fuhh lega sikit ngantuk ni haihhh sabar Park Chanyeol lagi 5 minit je kau kena tahan nanti blik rumah kau tido la sepuas-puasnya..kata hati chanyeol.
Ehh mne minah senget tu.Sepanjang otw g kelas tdi kitorg langsung tk berckp.Ni psl kejadian kt ats bumbung tula.Aigoo malu gila cm mne boleh tngkap.Jatuh saham aku depan minah senget tu.Balik nnti konfem kena ngucing.
((Act nk tulis dog but tk bpe nk elok so guna la cat))
Tengah² mata chanyeol meliar mencari chorong tiba-tiba
Dia menangkap sepasang mata yg juga sedang memandang ke arahnya.
Dan org itu adalah Park Chorong.
°°°
Kringg kringg
Loceng menandakan tamat sekolah Dream High School berbunyi.°°°
Chorong terus tersedar daripada lamunannya.Dia terus mengemas beg sekolahnya dn memasukkan segala barang yg ada di atas meja.
Chanyeol terkejut kerana bunyi loceng sekolah yg amat bingit tu.Aishh mengganggu btul la loceng sekolah ni baru nk usha.((gataii naa))
Lalu dia pun melakukan hal yang sama seperti yg dilakukan oleh chorong.
"Park Chanyeol hari ni siapa yg ambik kita balik ke kena balik jalan kaki?" tanya chorong kepada chanyeol.
"Hari ni kita balik jalan kaki sbb Encik Kim ada hal aku bru je telefon dia tadi" balas chanyeol kepada pertanyaan chorong.
"Nae..em yeol boleh tak kita singgah kedai Ice Cream Sunshine dulu sebelum blik rumah?? Boleh la yeol saya nk sgt makan aiskrim perisa bru yg diorang keluarkan tu" pinta chorong dgn lembut.
Minah ni nk singgah kedai aiskrim la pulak.Hm aku dh la malas nk gi mana² skrg ni tpi kalau blik rumah pun bukannya ada mknn.Omma keluar.Pembantu rumah blik kg.Nnti aku merana jugak kt rumah tu sbb lapar.
"Haa yela yela rongie cepat sikit tau aku tunggu dekat pagar sekolah" kata chanyeol setelah diam sejenak.
"Yeayyy gumawo chanyeol" ujar chorong dgn gembira lalu terus memeluk chanyeol.
Dup dap dup dap.Pehh jatung buat irama dia la pulak.Rileks chanyeol kau jgn gementar sgt dgn minah ni.Asl la aku berdebar dgn minah ni ehh aku bukannya suka kt dia pun.Ehh yeke chanyeol btul ke kau tk suka dia.
Dan dalam masa yg sama chorong juga mengalami perkara yg sama mcm chanyeol.
Aigoo park chorong kau dh kenapa pi peluk dia.Mmg habit btul la asl happy je mesti nk peluk org ahh.Jantung ni suka buat lagu sendiri.Dah la aku suka kt mamat ni hm.
Terus chorong melepaskan pelukannya dri chanyeol.
"Hehehehe mianhae yeol saya tk sengaja tdi dh jadi habit asl happy je peluk org" kata chorong sambil tersengih mcm kerang wangi.
"Ehh tkpe aku suka kau buat cmtu" kata chanyeol dgn bersahaja.
Jap aku ckp ape tdi aku suka dia buat cmtu alamakk cm mne boleh terlepas pulak ni.Jatuh saham aku lagi dan lagi dgn minah ni.
"A..a..ape awak ckp?? Awak suka saya pe..luk awak??" kata chorong dgn pelik.
"Ehh kau slh dgr tu aku ckp aku tk suka la ishh lain kali cuci sikit telinga tu dh bpe lama tk bersihkan hah" kata chanyeol dgn laju untuk menutup malunya. ((Hahahahaha amende la))
"Hmm yela² saya jugak yg kena" kata chorong smbil menaikkan matanya ke atas.
"Dah dah cepat rongie nnti lmbt blik rumah.Omma mesti tnye mcm² mne kita pergi.Omma blik rumah kejap lagi.Kaja" kata chanyeol smbil menarik lengan chorong untuk mengikutinya.
Dan mereka pun keluar dri kawasan sekolah untuk menuju ke kedai aiskrim tersebut.
Tbc
******************************
Hahahaha author merepek lagi dlm part ni aigoo.Mian kalau ada typo.
And thanks sbb vote cerita ni.Author hargaiಥ_ಥ
((nangis smbil peluk teddy bear))Keep support me!! Fightingg!!
YOU ARE READING
Chase My Love
Фанфик"Mianhae Rongie" - Chanyeol. "Saya sayang awak" - Chorong. "Kau jaga dia baik-baik kalau tak,sekelip mata je aku akan rampas dia" - Suho "Kenapa kau suka dia?" - Bomi ××× +Berkisahkan tentang Chorong yg berundur dalam percintaannya untuk kebahagiaan...