Flashback.
"Omma..omma tengah buat apa tu" tanya Chorong kepada ibunya.
"Ehh rongie dah bangun dah..Omma tak ada buat apa-apa pun" jawab Omma Chorong.
"Hehehehe..Omma jom mandi-mandi kt sungai" ajak Chorong.
"Okay sayang..tapi ajak la adik kamu tu dulu..kesian dia" kata Omma Chorong.
"Araseo Omma" balas Chorong
(Skip)
"Yeayy...dapat mandi sungai!!" jerit Chorong dengan gembira.
"Hati-hati rongie..bahaya main kat situ..meh la main dekat sikit..senang Omma.nak perhatikan" kata Omma Chorong.
"Shireo..rongie taknak main kat situ tak best..rongie bukan budak lagi" balas Chorong degil.
"Rongie..bahaya sayang.." nasihat Omma Chorong lagi.
Tiba-tiba air sungai tersebut menjadi deras.Chorong tak sempat mengimbangi badannya.Dia terjatuh.Chorong segera berpaut pada batu berdekatan.
"Omma!! Omma!! Tolong Chorong!!" jerit Chorong.
Keadaan bertukar menjadi genting.
"Seunghee kamu jangan pergi mana-mana! Duduk sini diam-diam!" kata Omma Chorong.
"Omma!! Jebal!! Chorong dah tak boleh tahan lama lagi" kata Chorong.
"Rongie!! Hulur tangan kamu dekat Omma!! Biar Omma tarik kamu dari sini" kata Omma Chorong sambil menghulur tangannya.
Chorong cuba menyambut tangan Ommanya tapi tangan dia terlalu pendek untuk memegang tangan Omma.Lagipun keadaan dia sudah teramat lemah.
"Rongie..capai tangan Omma!! Kuatkan semangat kamu!! Jangan jadi lemah!!" jerit Omma Chorong memberi semangat.
Chorong mencuba untuk kali yang kedua dan dia berjaya capai tangan Ommanya.
"Bagus rongie" Omma Chorong terus menarik Chorong ke dalam pelukannya.
"Omma!! Rantai Chorong dah hilang!!" kata Chorong.
"Mana pergi rantai tu??" tanya Omma Chorong.
Mata mereka meliar mencari rantai tersebut.Sedang ralit mencari rantai tiba-tiba Seunghee menjerit memanggil mereka.
"Omma!! Unnie!! Seunghee dah jumpa rantai tu!!" jerit dia.
"Dekat mana kamu jumpa?" tanya Omma Chorong.
"Ada dekat dengan batu yang Unnie Chorong berpaut tadi" kata Seunghee.
"Kejap Omma pergi ambik..kamu berdua jangan turun..tunggu je dekat sini" kata Omma mereka.
Omma mereka pun turun dengan perlahan-lahan untuk mengambil rantai tersebut.Malang tidak berbau Omma mereka tergelincir di atas batu dan terjatuh ke dalam aliran sungai yang deras itu.
"Omma!!!" jerit Seunghee.
Dia baru sahaja ingin mendapatkan Omma tapi dihalang oleh Chorong.
"Jangan seunghee-shi bahaya!! Omma!!" jerit Chorong dengan esakan yang kuat.
Tetapi arus yang terlalu deras telah membawa Omma mereka pergi daripada situ.Omma mereka sempat memberi semula rantai itu kepada Chorong.
Mereka adik-beradik menangis teresak-esak di tepi sungai itu.
Sejak daripada peristiwa pahit itu keluarga Chanyeol mengambil Chorong dan Seunghee sebagai anak angkat mereka...
Ini disebabkan mereka tiada sesiapa lagi untuk menjaga mereka...Appa mereka meninggalkan mereka ketika Chorong masih bayi..
Pada waktu keluarga Chanyeol mengambil mereka sebagai anak angkat..Chorong baru sahaja berusia 8 tahun manakala Seunghee berusia 6 tahun...Sekarang Seunghee sedang belajar di luar negara.
°°°
Chorong tidak pernah memakai rantai mutiara itu selepas kematian Ommanya.Rantai mutiara itu terlalu banyak kenangannya bersama Omma."Omma..kenapa tinggalkan Chorong dengan Seunghee dekat sini?? Omma tak sayang kami lagi ke??" Chorong terus-menerus menangis teresak-esak di dalam bilik hotelnya.
Tokk..tokk
Bunyi ketukan pintu."Nugu?!" jerit Chorkng dengan suara yg serak.
"Park Chanyeol imnida..bukak pintu ni Chorong..penat saya berdiri dekat luar.." kata Chanyeol.
Chorong segera berlari ke arah tandas dan membasuh mukanya yang pucat dan baru lepas menangis itu.Dia memeriksa mukanya buat kali terakhir dan menuju ke arah pintu.
"Chakkaman(?)" jerit Chorong.
Chorong membuka pintu biliknya dan terus mengajukan soalan.
"Awak nak apa ni?" tanya Chorong.
"Kot ya pun la bagi aku masuk dulu..tak kesian ke dekat aku?" kata Chanyeol.
Chorong membuka pintu biliknya seluas yang boleh.Dia hanya memakai hoodie panda dan seluar paras lutut manakala Chanyeol memakai hoodie stich dan seluar paras peha.
"Masuklahh" ajak Chorong.
Seusai sahaja Chanyeol melabuhkan punggungnya di atas katil Chorong..Chorong terus mengajukan soalan kepadanya.
"Kenapa awak datang bilik saya? Dah lambat ni haa pukul 10 malam.."kata Chorong.
"Aku datang sini sebab nak tidur dekat bilik kau..yela kau dah tidur bilik aku..aku pulak tidur bilik kau..Fair and Square" ujar Chanyeol.
"Ohh nae" balas Chorong.
"Erm rongie kalau aku tanya ni kau kena jujur tau tak boleh tipu" ujar Chanyeol tiba-tiba.
"Hmm bergantung kepada soalan yang awak akan tanya la" kata Chorong berdebar.
"Erm k-kau me.na.ngis ke? Yela mata kau sembap gila kot" kata Chanyeol.
Chorong berdiam diri untuk seketika.
Nak jujur ke tak nak eh? Tapi Chanyeol dah suruh aku jujur so aku kena jujur lah kan.
Chorong menganggukkan kepalanya.
"Kenapa kau menangis?" tanya Chanyeol.
"Se-bab....a-ku..." Chorong tidak sempat menyambung ayatnya dia sudah menangis semula.
Terkejut Chanyeol yang melihat Chorong secara tiba-tiba menangis.
"Eh..eh..rongie..kau kenapa ni?? Mianhae kalau soalan aku sensitif" kata Chanyeol dengan perasaan serba salah.
Chorong tidak membalas apa yang Chanyeol katakan.
Dah tak ada cara lain ni aje yang aku boleh buat..hopefully dia tak marah..aku just buat ni untuk tenangkan dia ok..tenangkan je tak lebih..
Chanyeol menarik Chorong ke dalam pelukannya.Lama-kelamaan Chorong membalas semula pelukan Chanyeol.
Mereka berada dalam kedudukan sebegitu untuk beberapa ketika.
Tbc
**************************************
Mianhae sbb lambat update.Abaikan typo yang dijumpai.
Keep vote amd comment🎀
YOU ARE READING
Chase My Love
Fiksi Penggemar"Mianhae Rongie" - Chanyeol. "Saya sayang awak" - Chorong. "Kau jaga dia baik-baik kalau tak,sekelip mata je aku akan rampas dia" - Suho "Kenapa kau suka dia?" - Bomi ××× +Berkisahkan tentang Chorong yg berundur dalam percintaannya untuk kebahagiaan...