Part 22

100 25 6
                                    

1:00 am

"Kajaa rongie..kita balik hotel..dah pukul 1 pagi ni...nnti Omma dengan Appa risau" kata Chanyeol.

"Nae..lagipun esok kan kita punya flight nak balik Korea..awak dah kemas beg ke??" tanya Chorong.

"Saya belum kemas la....awak tolong saya kemas boleh tak??" kata Chanyeol manja.

"Eyy mengada ehh awak..dah tak payah nak menggedik..awak kemas sendiri...nnti saya pergi bilik awak untuk check" kata Chorong tegas.

"Alaa...takkan la nak mintak tolong daripada girlfriend sendiri pun tak boleh?" kata Chanyeol.

Kata-kata yang baru diujar Chanyeol membuatkan Chorong blushing.≧﹏≦

"Ehh..saya ni girlfriend awak ke?? Hehehehe" kata Chorong malu.

"Yelaa..habistu takkan girlfriend Appa kot..." kata Chanyeol pula.

"Awak ni...suka main-main kan" Chorong memukul perlahan bahu Chanyeol.

"Auch!! Sakitlah Rongie..sampai hati awak pukul saya" Chanyeol membuat mimik muka sedih.

"Elehh saya pukul perlahan je...awak yang melebih-lebih" kata Chorong.

Walaupum Chorong berkata sedemikian dia segera mengusal bahu Chanyeol.Mana tahu sakit betul kan. :))

"Hmm..kaja kita balik" Chanyeol menghulurkan tangannya kepada Chorong.

Chorong menyambut huluran Chanyeol dengan gembira.

°°°
Di Dalam Teksi

"Rongiee..awak tolong kemas beg saya please...saya tak reti la nak kemas-kemas ni" kata Chanyeol yang masih tidak berputus asa memujuk Chorong.

"Saya dah kata tak nak kan..awak ni...saya kena kemas beg saya dulu lepastu saya nak tidur" kata Chorong.

"Ala....Rongie....hm yela saya kemas sendiri" kata Chanyeol pout.

"Alololo merajuk ke yeollie? Hahahaha macam budak kecik" gelak Chorong.

Chanyeol hanya mendiamkan diri.

"Chanyeol...jangan diam je..awak merajuk betul-betul ke??" tanya Chorong.

Soalan Chorong dibiarkan sepi tidak berjawab.

"Park Chanyeol...jangan la merajuk..tak hensem dah muka tuu" kata Chorong.

Chanyeol hanya menjuihkan bibirnya.

"Ishh jangan la buat macam tu...tak hensem la..nampak hodoh tahu tak?? Cuba smile sikit..." kata Chorong dalam usaha memujuk.

Chanyeol perlahan-lahan tersenyum.

"Haaa kan hensem tu!! Dah la lepas ni jangan buat muka macam tu..tak hensem hehehehe" gelak Chorong.

"Okay la...haishh bila dengan awak susah saya nak merajuk lama-lama..sebab apa? Sebab saya rasa nak bercakap selalu dengan awak" kata Chanyeol.

Chorong blushing.Kerana dalam teksi itu agak gelap jadi sedikit sebanyak membantu Chorong untuk menyembunyikan wajahnya.

"Erm..hehehehe" kata Chorong.

°°°
2:00 am

Chorong dan Chanyeol sampai ke hotel tepat pukul 2 pagi.Entah kenapa tiba-tiba jammed pulak masa nak otw balik ke sini.

"Chanyeol..jom naik atas..saya dah ngantuk sangat-sangat ni..nak kemas beg lagi..." kata Chorong dengan mamai.

"Hmm kaja" Chanyeol menarik tangan Chorong.

Chase My Love Where stories live. Discover now