Part 18

107 22 1
                                    

Chanyeol POV

Lamanya si rongie ni lepas perasaan..habis basah hoodie aku dengan air mata dia..apa sebab dia nangis sampai teruk sangat ni??

Chanyeol mengusap-usap belakang Chorong untuk menenangkannya.

Sedang Chanyeol mengusap belakang Chorong,ada satu tangan yang memegang tangannya.

"Awak...saya dah okay sikit" kata Chorong.

Dah okay sikit...so boleh la 'kalau' aku nak tanya dia kenapa dia nangis kan..

"Ohh nae" Chanyeol berhenti mengusap belakang Chorong.

°°°
Chorong POV

Aku dah penat la asyik menangis je..habis basah hoodie Chanyeol dengan air mata aku...Chanyeol tak marah ke aku nangis teruk ni??

Chorong berhenti bermonolog kerana dia dapat merasakan ada tangan sedang mengusap-usap belakangnya.

Lagi Chanyeol usap macam ni lagi bertambah rasa nak menangis..baik aku hentikan apa yang dia tengah buat sekarang ni..

Chorong menangkap tangan Chanyeol membuatkan pergerakan tangan Chanyeol terhenti.

"Awak...saya dah okay sikit" kata aku.

"Ohh nae" dia jawab.

°°°
"Rongie.." panggil Chanyeol perlahan.

Chorong tidak mendengar panggilan itu kerana sedang mengelamun.

Chanyeol memetik jarinya di hadapan Chorong.

Gelabah Chorong dibuatnya apabila Chanyeol perasan yang dia sedang termenung.

"N-nae awak nak apa?" tanya Chorong.

"Aku nak tanya..kenapa kau nangis teruk sangat tadi" jelas Chanyeol untuk kali yang kedua.

"Ohh..saya teringat pasal Om-ma" lambat Chorong berkata.

"Om-ma...bogoshipeo" tambah Chorong.

"Dah la tu rongie..yang dah pergi tu pergi yang masih hidup kena teruskan hidup" nasihat Chanyeol.

"Saya tahu...saya cuma rindukan dia sahaja" jelas Chorong.

"Okay lah Chorong baik kau tidur tengok dah pukul 11.45 malam...dah lewat sangat ni..kau tidur eh..jangan difikirkan sangat pasal tu" kata Chanyeol.

Aku tak nak dia ingat pasal kisah silam dia tu..sebab banyak sangat kenangan pahit yang dia kena lalui..aku kesian tengok dia..monolog Chanyeol..

"Nae" balas Chorong.

°°°
"Yeol? Awak nak tidur kat mana?? Dalam bilik saya tak ada sofa macam dalam bilik awak tu" tanya Chorong.

"Kalau macam tu aku tidur sebelah kau je lah..yela dah kau kata tak ada sofa kan" jawab Chanyeol.

Aigoo..macam mana ni..asal la aku pergi tanya soalan macam tu..dah sah-sah la dia tidur atas katil sebelah aku..ergh..

Chorong segera menaiki katilnya dan terus berbaring pada bantal yang di sediakan.

Chanyeol pun mula membuat perkara yang sama.

Sekarang yang memisahkan kami berdua hanya bantal peluk je.

"Goodnight,Park Chorong..have a nica dream" kata Chanyeol.

"Goodnight,Park Chanyeol..you too" balas Chorong.

°°°
2.30 am

"Rongie..kau dah tidur ke" tanya Chanyeol.

"Saya tak boleh tidur lah awak..tak tahu kenapa" balas Chorong.

Nice..dua dua tak tidur lagi..

"Rongie..macam mana nak tidur cepat ehh" tanya Chanyeol.

Chorong segera bangun dari pembaringannya dan menghadap Chanyeol.

"Bagi saya tangan awak...palli" kata Chorong.

Chanyeol pelik melihat tindakan Chorong tetapi dia tetap memberi tangannya kepada Chorong.

Chorong pun mula mengurut tangan Chanyeol.

"Awak tahu tak yeol...jari tengah kita ni kalau kita urut dia dekat bahagian atas..kita akan cepat rasa mengantuk tau..sebab urat yang ada dekat situ bersambung terus dengan otak kita" jelas Chorong panjang lebar.

"Ohhh macam tu...huwarghhh" kata Chanyeol sambil menguap.

"Menjadi la rongie...aku dah mengantuk ni..rasanya aku akan terlelap lagi beberapa minit" kata Chanyeol.

"Awak tidur la ok" kata Chorong sambil mengusap kepala Chanyeol.

"Hmm" jawab Chanyeol.

°°°
Chorong POV

Haa bagus lah tu..Chanyeol dah tidur aku pulak yang terkial-kial nak fikir macam mana nak tidur..aku penat tapi tak boleh tidur...i dont understand la..why jadi macam ni..

Chorong daripada menghadap kiri terus bertukar menghadap kanan iaitu berdepan dengan Park Chanyeol.

Sedapnya dia tidur...aku pun nak tidur jugak..kesejukan bilik ni pun buat aku tak boleh tidur..aigoo..

Baru sahaja Chorong ingin memegang tangan Chanyeol,Chanyeol menangkap tangannya.

Alamak dia bangun ke..aduhh kantoi la kalau macam ni..yang dia ni pun satu kenapa mesti tangkap tangan aku yang kecil lagikan comel ni... ((perasan))

"Omma...Chanyeol nak tidur" kata Chanyeol tiba-tiba.

Chorong melihat ke arah Chanyeol.Pelik.Mata Chanyeol still terpejam.

Takkan la mamat ni mengigau kot?? Dah sah-sah la dia mengigau..omo..kyeopta!!!

"Shh..shh..tidur lah" Chorong menepuk-nepuk Chanyeol seperti hendak menidurkan bayi.

Tiada pergerakan daripada Chanyeol bermaksud dia dah tidur balik.

Mamat ni still tak lepas tangan aku..lagipun sekarang ni aku dah mula rasa mengantuk..hmm nak tidur la..selamat malam dunia..selamat malam Omma dengan Appa..selamat malam 'crush'..

Chorong terus melelapkan matanya.

Tbc

*****************************************

someone tlg author..author dah kekeringan idea..sob sob sob :(

Keep vote and comment gais🎀

Chase My Love Where stories live. Discover now