Chanyeol POV
Hampir pukul 3 pagi juga baru Chanyeol habis mengemas pakaiannya.
"Aigoo..aku tak tahu pulak yang barang aku ni banyak kemain" Chanyeol membebel seorang diri.
Datang sini dua beg...balik sana 3 beg..fuhh aku beli apa je kat sini...
Chanyeol memetik jarinya kerana teringat sesuatu.
"Haa..aku tahu kenapa banyak sangat barang yang aku bawak balik...ini disebabkan hadiah-hadiah yang aku nak bagi dekat Exo K dengan Exo M" kata Chanyeol.
Kenapa la tak lawa aku lipat baju ni...tak nampak kemas langsung...lain la kalau Chorong yang lipatkan..nampak kemas je...tak berserabut pun...nak mintak tolong dia..tapi dia dah marah tadi...hmm..
Chanyeol duduk termenung di atas katil memikirkan nasibnya.
°°°
Chorong POVFuhh habis jugak aku kemas barang ni...nasib baik datang sini dua beg balik sana pun still dua beg..even ada hadiah untuk Apink pun...tak menjejaskan apa-apa..hahahaha
Chorong tersengih.
Aku tak expert langsung yang Chanyeol akan confess dekat aku...tak sangka yang kitorang saling suka sama suka...aku betul-betul ingat yang dia tu langsung tak ada perasaan dekat aku..well sepupu lah katakan... :(
Chorong duduk termenung di atas katilnya.
Aku dah lama suka dia...since drpd first time aku jumpa dia...waktu tu aku dengan dia baru je 8 tahun..lepas keluarga dia ambik aku dengan Seunghee jadi anak angkat diorang...
Chorong masih lagi diam di atas katil.
Hmm baik aku masuk tidur..flight balik Korea pukul 10 pagi..awalnyaa..aku dah la baru siap kemas..perasaan ngantuk aku pun hilang..macam mana nak tidur?? Tapi kan Chanyeol dah siap kemas belum eh?? Kesian dia..aku tak tolong..tak apa nanti pukul 6.30 aku pergi bilik dia...
Chorong mengambil telefonnya dan memasang alarm.Chorong segera berbaring.Dia memejamkan matanya dan berharap supaya dia terlena.
Goodnight Park Chanyeol...Sleep Tight My Prince...Have a nice dream♡
°°°
6.30 amBunyi lagu I Dont Know bergema di bilik Chorong.Terpisat-pisat mata Chorong mencari dari mana datang bunyi lagu itu.
Chorong mengambil telefonnya dan mematikan alarm.
Dia membaca reminder pada alarm itu.
Pergi bilik Chanyeol...Tengok dia dah kemas ke belum...
Chorong pergi ke bilik air untuk membasuh mukanya dan memberus gigi.Kemudian dia keluar untuk menyikat rambutnya.
Ok done..Sekarang pergi bilik Chanyeol..
Chorong keluar daripada biliknya dan pergi ke arah pintu bilik Chanyeol yang berada di hadapan biliknya.
Tokk..tokk..
Chorong mengetuk pintu bilik Chanyeol.
Tokk..tokk
Chorong mengetuk pintu itu sekali lagi.
"Chakkanman..." serak suara Chanyeol daripada dalam bilik.
Chorong menunggu dengan sabar di luar bilik Chanyeol.
Klakk..
Bunyi pintu dibuka...Chanyeol melihat gerangan orang yang mengetuk pintu biliknya.
"Ohh rongie....Ehh?! Rongie!!" jerit Chanyeol.
Chorong menutup telinganya.
"Awak buat apa dekat sini?" tanya Chanyeol.
"Kita masuk dulu okay Chanyeol...nanti kita cakap dekat dalam" kata Chorong.
Chanyeol menganggukkan kepalanya.Dia memberi laluan kepada Chorong untuk masuk.
°°°
"Angin apa yang bawak awak datang sini Rongie??" tanya Chanyeol dengan sengihan yang lebar.Amboii suka eh dia...
"Angin Monsun Timur Laut" jawab Chorong bersahaja.
"Awak ni..main-main pulak..saya tanya betul-betul kan" kata Chanyeol.
"Betul la apa yang saya jawab..awak sendiri tanya angin apa yang bawak saya ke sini" jawab Chorong lagi.
"Hmm yela" kata Chanyeol.
Chorong tergelak kecil melihat gelagat Chanyeol yang seperti budak berumur 7 tahun.
"Hahahaha yela-yela Chanyeol..saya jawab betul-betul okay..saya datang sini sebab nak check awak dah kemas barang belum..kan saya dah kata semalam..awak lupa eh??" jelas Chorong.
Chanyeol menganggukkan kepalanya menandakan dia lupa.
"Ish ish ish..okay gwenchana..mana beg awak?? Bagi saya tengok" kata Chorong.
"Tuu.." Chanyeol menunjuk ke arah penjuru biliknya di mana dia meletakkan biliknya.
Chorong bangun pergi ke arah beg Chanyeol.Sampai sahaja di situ Chorong membuka beg Chanyeol.
"Aigoo..Chanyeol apa jenis awak kemas ni?? Dah macam sarang tikus..ini ke yang awak panggil dah kemas??" bebel Chorong.
"Hehehehe...saya kan dah kata yang saya tak reti kemas..awak tak percaya.." kata Chanyeol.
"Okok sekarang ni saya dah percaya lepas dah nampak bukti depan mata..tak apa saya kemas balik barang awak..awak sambung la tidur" kata Chorong.
"Gumawo Rongie" kata Chanyeol.
"Nae.." balas Chorong.
°°°
6:55 amChanyeol tidak boleh melelapkan matanya walaupun perasaan ngantuk tu ada.
Chanyeol bangun dari pembaringannya dan memandang ke arah Chorong yang sedang sibuk melipat baju.
Chanyeol turun daripada katilnya dan menuju ke arah Chorong.
Chorong tidak menyedari kehadiran Chanyeol di sisinya kerana rambutnya menutup sebahagian muka dia.
Chanyeol menyelak rambut Chorong perlahan-lahan dan meletakkannya di belakang telinga.
Terkejut Chorong dibuatnya.
"Ehh? Awak rupanya Chanyeol..kenapa tak pergi tidur ni?? Tak boleh tidur ke??" tanya Chorong yang seperti sudah boleh agak mengapa Chanyeol datang ke situ.
"Nae..saya ngantuk tapi tak boleh tidur..awak sudi tak pinjamkan riba awak untuk saya baring??" tanya Chanyeol.
"Boleh..dah mari sini..awak tidur okay..biar saya kemas semua ni" kata Chorong sambil menepuk pehanya.
Chanyeol segera berbaring di atas peha Chorong.
Perlahan-lahan Chorong mengusap rambut Chanyeol.Dia berbuat sedemikian untuk menidurkan Chanyeol.
"Tidur okay" kata Chorong.
Chorong terdengar bunyi dengkuran halus daripada Chanyeol.
Dah tidur rupanya dia..cepat pulak eh..selalunya dekat 5 minit baru boleh tidur..ni tak sampai 10 saat..hmm penat sangat ni..
Chorong menghadiahkan ciuman di pipi kanan Chanyeol.
Dia kemudiannya membisikkan sesuatu ke telinga Chanyeol.
Goodnight My Prince♡
Perlahan supaya Chanyeol tidak terjaga daripada tidurnya.Dan setelah itu dia menyambung semula kerjanya.
Tbc
*****************************************
Done!! Abaikan typozz yang dijumpai...
Keep vote and comment🎀
Jangan la jadi silent readers okayy :>
YOU ARE READING
Chase My Love
Fanfiction"Mianhae Rongie" - Chanyeol. "Saya sayang awak" - Chorong. "Kau jaga dia baik-baik kalau tak,sekelip mata je aku akan rampas dia" - Suho "Kenapa kau suka dia?" - Bomi ××× +Berkisahkan tentang Chorong yg berundur dalam percintaannya untuk kebahagiaan...