Part 6

157 32 10
                                    

Chanyeol POV

Hmm apa aku nk bawak g sne ehh..haihh part yg paling aku tk suka nk pergi bercuti ni bila kena lipat baju lepastu kena fikir pulak nk bwk apa..malasnyaaa..

Baik aku pergi check ada tk brg yg dh hbis..boleh la pergi beli dulu..dh alang² hri ni pun skolah hbis awl..mareyy

Berus gigi ada
Ubat gigi ada
Pencuci muka ada sikit

Dh tu je kot nmpknya kena pergi beli pencuci muka je la ni..

Ehh jap baik aku tnya si rongie tu dia nk beli apa..nnti bila aku dh beli brg aku dia pulak bising² nk ajak aku pergi bila brg..

And then Chanyeol pun keluar dr bilik dia nk pergi bilik chorong yg hanya bertentangan sahaja dr biliknya. ((Ayat mcm keling))

°°°
Meanwhile...
Chorong POV

Huwaaa nak bawak apa ni..brg perempuan ni byk sgt la..aigoo..dh la ade lagi 2 hari before nk pergi sana..

Tpi kan yeol dh kemas ke brg dia ehh..dia tu bukannya reti pun lipat baju...((amboi sempat mengutuk ye)) tahun lepas pun tima pergi bercuti dekat London aku yg kena lipat baju dia..haihh kali ni mesti aku yg kena kemas brg dia.

Chorong menggeleng-gelengkan kepalanya beberapa kali.

Drpd aku fikir pasal mamat yoda tu baik lagi la aku pergi check brg yg dh hbis..lepasni boleh pergi beli..tkde la kelam-kabut nnti..

Berus gigi ada
Ubat gigi dh hbis
Pencuci muka dh hbis
Makeup(?)tk pyh la
Sunblock pun dh hbis
Makanan hahaha

Apalagi ehh? Rasanya dh tkde..hmm baik aku pergi tanya si chanyeol tu kalau ada brg yg dia nk beli..nnti kalau aku tk ajak dia mesti bising..hahhh aku tknk dgr dia membebel..mcm mak nenek.

Dan chorong pun keluar menuju ke bilik Chanyeol.

°°°
Suddenly,

"Ehh chorong aku bru nk pergi bilik kau..haa dh alang² kau keluar ni baik aku cakap terus..jom teman aku pergi beli brg dekat mall" kata chanyeol sejurus melihat chorong keluar dri biliknya.

"Haa saya pun baru nk ajak awak pergi beli brg hahaha jimat air liur saya" balas chorong sambil ketawa.

"Ape² jela..haa rongie aku tunggu dlm kereta tau..cepat sikit" kata chanyeol.

"Nae" balas chorong ringkas.

°°°

Uishh asl dua² boleh terfikir bnde sme ehh..hahaha chemistry kuat sgt ni bisik hati chorong.

Haihh boleh pulak fikir bnde sme dgn minah tuu..adakah ini jodoh?? Hahaha kau ngarut apa yeol..bisik hati chanyeol pula.

°°°
Di dalam kereta,

Chanyeol memasang radio dengan kuat..dia ni mmg bukak radio tu tk hengat dh org yg ade dlm kereta tu..syok sendiri..

"Park Chanyeol!! Slow la sikit radio awak tu..hishh awak ni org Afrika dekat sne pun boleh dgr tau takkkk" perli chorong sambil menslowkan radio tersebut.

"Ehh biar aku la nk pasang kuat ke nk pasang slow ke lagipun ni kereta aku..org Afrika kt sne pun tk ckp ppe kau pulak yg nk melenting" balas chanyeol.

Eyy sakitnya hati aku..ok Chorong rilek..jangan balas..org kata kalau marah baik jangan ckp ppe sebab mse tu ego yg ckp bukan hati..breathe in...breathe out

Hahaha minahh tu dh senyap..mengalah la tu..hakeleh kau mmg tkleh mng kalau lawan mulut dgn aku..

Hakikatnya chorong diam sbb tknk keruhkan lagi keadaan..chanyeol tu perasan je elehh poyo.

°°°
Setelah 25 minit berada di dalam kereta akhirnya mereka smpai juga di

New Fairy Mall

°°°
Di dalam mall,

"Chanyeolll..." panggil chorong dgn meleret.

"Yaa rongie nak apa" jawab chanyeol dgn lembut.

"Emm awak nk beli apa? Saya ada byk barang nk beli ni..kita jalan asing-asing ke nk jalan sama-sama je?" kata chorong.

Harap la jalan sama-sama tlg la yeol jawab sama-sama plisss..bentak hati chorong.

"Aku nk beli pencuci muka je..so better jalan sama-sama nnti kau sesat pulak cari aku hahahaha" gelak chanyeol.

Yesss jalan sama-sama wuhuuu..jerit chorong dlm hati.

Mereka pun pergi membeli brg yg diperlukan.Pejam celik pejam celik dah pukul 5.

°°°

"Chanyeol jom pergi makan saya lapar laaa" chorong bersuara.

"Itulah aku pun dh lapar ni tpi tunggu kejap aku nk call Omma ckp kita balik lambat plus kita dh mkn kt cni so tk pyh la Omma masak" balas chanyeol.

"Okayy" kata chorong.

°°°
Tuutt..tuutt
Bunyi dering telefon..

"Hello Omma,ni chanyeol" kata chanyeol setelah telefon diangkat.

"Haa chanyeol kamu pergi mana risau Omma..rongie ada dengan kamu tak??" balas Puan Park.

"Ada ni haa dgn yeol..kitorg lupa nk bgthu Omma pulak tdi..skrg ni kitorg ada dekat New Fairy Mall beli barang sikit" kata chanyeol.

"Ohh kamu balik pukul berapa ni? Omma tk masak apa-apa lagi" ujar Puan Park.

"Haa itulah yeol telefon ni sbb nk ckp psl tu la..Yeol dgn rongie balik lambat sikit and sekarang kitorg nk pergi makan lepastu pergi beli brg lagi" balas chanyeol dgn pnjg.

"Okayy Omma masak untuk Appa jela kalau mcm tu..jgn blik lambat sgt..pastikn sharp pukul 9.58 malam" kata Puan Park dgn tegas.

"Naee Omma" balas chanyeol .

°°°

"So mcm mne? Omma bagi tak??" tanya chorong kepada chanyeol.

"Omma bagi dah la jom kita pergi makan aku tk boleh tahan dh ni..lapar sgt sgt tahap tk mkn setahun" jawab chanyeol.

"Ok ok kajaa" kata chorong sambil menarik lengan chanyeol.

Dan kemudian mereka terus pergi ke kedai buku MPH. Katanya untuk membeli buku supaya boleh baca bila bosan.

°°°

Mereka pulang ke rumah lebih awal dari yg di jangkakan.

Tepat 9.30 malam.

Tbc

***********************************************

Ok done part6...hahaha ayat kelakar btul la..Author tk snggup nk bce blik..

Author harap readers vote and comment ye..bru lagi semangat author nk update part baru.

Itulah apa yg diharapkan oleh setiap author di wattpad ni hahaha..

Miann kalau ada typo..if korg ada idea time chanrong dekat paris nnti boleh la pm ye...

Thnks sbb baca cerita mengarut ni ^O^

Chase My Love Where stories live. Discover now