Dream High School
Yeayy malam ni flight pergi Paris tk sabarnyaa..em nk pergi tempat chanyeol la..nk kacau dia untuk hilangkan kebosanan yg sdg melanda hurhurhur..monolog chorong dlm hati.
"Yeollie oo yeollie awak buat apa..." percakapan chorong terhenti.
"Annyeong chorong-shi awak nk pergi mana tu?? Saya ada bnde nk tanya ni" kata namja itu.
"Ehh annyeong suho-shi..saya nk pergi dekat chanyeol tu haa..awak nk tanya apa?" tanya chorong.
Namja tu suho rupanya.
"Saya nak tanya awak soalan ni..saya tak faham" jawab suho.
"Mehh..bagi saya tgk" pinta chorong.
"Nahh soalan 4 a) b) dan c)" hulur suho kepada chorong.
Chorong mengajar suho soalan itu dgn penuh tekun.Mereka tidak sedar yg ada sepasang mata memandang mereka dgn pandangan yg sukar ditafsir.
°°°
Chanyeol POVEhh tdi rsenya aku dgr chorong panggil aku.Kenapa tiba-tiba hilang pulak suara dia.Fuhh sheram btuii.
Chanyeol terus berpaling ke blkg untuk mencari chorong.
Haa tu pun dia.Ehh dia dgn spe tu.Mcm kenal je susuk blkg tubuh tu.Tapi siapa dia?
Soalan itu terus berlegar dlm kepala chanyeol.Chanyeol memandang namja itu.Dia mengamati namja itu.Dan kemudian,
Klakkk
Bunyi petikan jari drpd Chanyeol.Haaa aku tahu tu siapa.
Suho hyung.
Tapi apa yg dia buat dgn chorong erk.
Amboii dekatnya.
Ni yg nk marah ni.Ehh jap chanyeol kenapa kau nk marah.Chorong tu bukannya makwe kau pun.
Ahh aku kisah apa..tkleh jadi ni makin lama makin dekat..aku kene pergi sana jugak.
°°°
Chorong POVAduhaii pahal suho dekat sangat ni..rimasnyaa..tkyh la wehh..aku tk selesa..meremang pulak bulu roma ni haihh.
"Emm suho-shi jauh sikit boleh tak? Saya tk selesa la
awak ddk sana..kan byk lagi ruang" kata chorong."Mianhae chorong-shi saya ke sana..." tk sempat suho habiskan ayatnya,
Tiba-tiba
"Ehem ehem" seorang namja berdehem.
"Ehhh..." kata chorong.
°°°
"Ehhh..awak kenapa ni?? Merah je muka tu..tak sihat ke??" kata chorong.
"Ahh aku okay je..kenapa korg ddk dekat² ni? Ada apa-apa ke? Haa suho hyung.." kata chanyeol pula.
"Hahahaha tkde ppe la yeol..rilek bro chillax..hyung pergi dulu" kata suho serta-merta.
°°°
"Chanyeol...hari ni kita balik dgn Encik Kim kan kan kan..Awak dh kemas baju ke?" tanya chorong sejurus suho pergi.
"Haah Encik Kim ambik..aku belum kemas lagi la baju susah kot nk lipat baju" jawab chanyeol.
"Hmm biar aku tlg lipat baju kau okay?? Aku punya dh siap smlm lagi..aku mls nk kelam-kabut nnti" kata chorong sambil mengusap kepala chanyeol.
"Gumawo rongie" bisik chanyeol dgn perlahan kerana malu.
"Hehehehe shy shy cat pulak..yela sama-sama" balas chorong tersenyum.
°°°
Kringg kringg
Bunyi loceng tamat sekolah berbunyi,"Park Chorong palli kemas brg tu,tdi aku nmpk Encik Kim dh tunggu dekat depan pagar sekolah tu" panggil chanyeol.
"Hah apa?? Haa nae saya kemas skrg" kata chorong.
Suasana amat awkward~~
"Rongiee dh siap ke? Kajaa" kata chanyeol sambil menghulur tangannya kepada chorong.
"Ehh haa kaja" jawab chorong dgn malu sambil menyambut huluran tangan chanyeol.
Maka berbunyilah siulan-siulan yg kedengaran sumbang di telinga mereka.
"Feewiitt..ChanRong la..ship ship" kata beberapa org di dalam kelas tu.
"Uihhh ChanRong sudah mareyy" sambung mereka lagi.
"Omo sweetnyaa diorang..nak jugakk" jerit budak² perempuan yg berada dlm kelas 4A itu.
°°°
Aigoo malunyaa kenapa chanyeol pegang tangan aku ni tknk lepas pulak tu..Muka aku dh panas dh ni..Jangan la blushing chorong..Nanti kantoi..
Hishh budak-budak kelas aku ni biar la aku nk sweet-sweet dgn chorong pun..Hahahaha asl tgn chorong berpeluh-peluh ni..Nampaknya ada satu je jalan.
"Chorong sedia ehh" kata Chanyeol tiba-tiba.
"Sedia ape ni yeol" tanya chorong dgn gelabah.
"Hana...dul...settt kita lari!!" kata chanyeol sambil menarik tangan chorong pergi dari situ.
"Kyaaa chanyeol waaa!!" jerit chorong.
°°°
Di depan pagar sekolah"Hahh..hahh penatnya lari..ish chanyeol kenapa awak ni habis serabai rambut saya" marah chorong.
"Hahaha mian rongie..aku malas la nk dgr budak kelas tu merapu-rapu je" gelak chanyeol.
"Haa Park Chanyeol Park Chorong kenapa lambat turun ni..lama ahjushi tunggu..kamu dari mana??" tanya Encik Kim.
"Miann ahjushi...kitorng lmbt sbb.." belum sempat chorong menghabiskan ayatnya chanyeol sudah memotong.
"Sebab kitorg bru lps lari dri harimau yg ingin membaham mangsanya hahaha" gelak chanyeol dgn bahasa 'sains'nya itu.
"Hmm apa-apa jela..dah jom msuk Omma kamu dh ade kt rumah tu.
Mereka tidak melepaskan genggaman tangan itu sehingga sampai di rumah.
Skip dalam kereta
°°°
Selepas beberapa minit di dalam kereta akhirnya mereka tiba juga di rumah.
"Omma kitorg dh blik ni" kata chanyeol selepas turun dri kereta.
"Haaa balik pun kamu..lambat betul..korg pergi mana tadi??" tanya Puan Park.
"Kitorg pergi sekolah la Omma hihihi *sambil tunjuk gigi* dri mne lagi" jawab chorong sambil tersengih.
"Haah betul tu Omma kitorg dr sekolah la" sokong chanyeol.
"Yela yeollie rongie..dah kemas brg ke belum ni??" tanya Puan Park.
"Rongie dh siap kemas Omma..tpi yeollie belum hehehe nnti rongie tlg dia kemas" jawab chorong sambil membuat peace.
"Haihh chanyeol kamu ni sllu suruh chorong kemas brg kamu kan..apa nk jadi la" geleng Puan Park.
"Mne ade Omma..rongie yg sukarela nk tlg yeol" balas chanyeol.
"Haah Omma rongie mmg sukarela pun hehehe" sengih chorong lagi.
Puan Park hanya tersenyum melihat keletah anak-anaknya.
"Ok sayang,dh pergi kemas brg tu" kata Puan Park sambil mengusap kepala chorong dn chanyeol.
"Nae Omma" balas chanyeol dn chorong serentak.
Dan mereka pun menuju ke bilik chanyeol untuk mengemas barang.
Tbc
*******************************************
Miann gais kalau ada typo abaikan je okay?
Teruskan vote and comment ya.
Jangan la jadi silent readers hehehe.Thnks bce crita merapu ni ((sengih mcm kerang wangi))
YOU ARE READING
Chase My Love
Fiksi Penggemar"Mianhae Rongie" - Chanyeol. "Saya sayang awak" - Chorong. "Kau jaga dia baik-baik kalau tak,sekelip mata je aku akan rampas dia" - Suho "Kenapa kau suka dia?" - Bomi ××× +Berkisahkan tentang Chorong yg berundur dalam percintaannya untuk kebahagiaan...