Chorong adalah orang yang bangun terlebih dahulu daripada tidur.
Chanyeol masih terlena di sisi Chorong.
"Park Chanyeol...palli bangun..awak ni sampai bila nak tidur??" kejut Chorong.
"Hmm..mm..sibuk la..dah pergi sana...shuhh..shuhh.." balas Chanyeol.
"Eh eh eh sedap awak je eh suruh saya pergi sana..awak ingat saya ni kucing ke apa" kata Chorong.
"Ish! Kau ni pagi-pagi buta dah membebel..macam mak cik tua betul" kata Chanyeol sambil bangun daripada tidurnya.
"Dah la awak pergi masuk bilik awak..mandi and then siap-siap ehh" Chorong memberi arahan.
"Kenapa nak siap-siap?? Kita ada nak pergi mana-mana ke??" tanya Chanyeol.
"Kalau tak ada pergi mana-mana tak ada la saya suruh awak pergi siap..dah dah pergi mandi sana nanti awak dah siap telefon saya okay" balas Chorong.
"Nae..Park Chorong" kata Chanyeol.
Chanyeol segera berlalu pergi ke biliknya untuk menyiapkan diri.
°°°
Chorong POVNak pakai baju mana eh...kalau aku pakai blouse okay ke tak?? Hmm boleh la tu..so aku pakai blouse warna sky blue and seluar jeans..sekali dengan skarf warna putih..
Chorong meletakkan baju yang telah dipilihnya di atas katil.
Cheot nun oneun ireon ohue,
Neoege jeonhwareul geol suman itdamyeon gippeutende,
Beolsseo ilnyeoni jinatneunde,
nan ajik miryeon gadeukahaeseo,
sseulsseulhae eoneusae honjatmal...Lagu First Snow nyanyian Exo jelas kedengaran di dalam bilik Chorong.
Deringan telefon bimbit Chorong berbunyi menandakan ada panggilan yang masuk.
Chorong segera berlari ke arah katilnya dan menekan punat panggilan masuk.
"Yeoboseyo" Chorong memulakan perbualan.
"....."
"Ohh nae" Chorong membalas.
"....."
"Nanti saya bagitahu dia ok" Chorong kata lagi.
"......"
Chorong segera menamatkan panggilannya dan pergi ke bilik air untuk mandi.
°°°
35 Minutes LaterTokk..tokk..
"Chakkanman" jerit Chorong.
Dia segera membuka pintu kerana dapat meneka siapa yang mengetuk pintu.
"Haa masuklah cepat" kata Chorong setelah membuka pintu.
Chanyeol segera masuk ke dalam bilik Chorong dan duduk dia atas katil.
Chorong menuju ke arah meja makeup untuk menyiapkam diri.
Chorong hanya memakai lip gloss berwarna pink lembut dan sedikit bedak compac.
Done..nampak natural gitu hahahaha..
Chorong bangun daripada kerusi meja makeup dan mengambil sling bagnya yang berwarna biru turqoise.
"Kyaa..Park Chorong..kita nak pergi mana ni??" tanya Chanyeol setelah lama berdiam diri.
"Kita nak pergi beli souvenirs untuk kawan-kawan kita yang sekarang berada di Korea wahai Park Chanyeol" jelas Chorong.
"Ohhh i see.." kata Chanyeol.
"Kaja" balas Chorong.
°°°
Chanyeol POVTak tahu pulak aku kat sini ada kedai souvenirs..macam mana la minah ni boleh tahu kat sini ada kedai..tak bagitahu aku pun..esok dah la nak balik Seoul..erghh
Chanyeol menilik beberapa pasang baju T-shirt tertulis I ♡ Paris dia salah sebuah kedai yang ada di situ.
Nampak cantik gak t-shirt yang warna hitam dengan putih ni tapi kan Sehun sesuai yang mana eh?? Baik aku panggil Chorong..selalunya kan perempuan ni pandai dalam hal-hal sebegini...hurhurhur
"Rongie? Sini kejap aku nak tanya something.." panggil Chanyeol.
"Haa nak tanya apa?" tanya Chorong.
"Warna yang mana sesuai dengan Si Dingin Beku Sehun?" tanya Chanyeol.
Ok.
Soalan dibalas soalan.
Apakah ini semua?!"Saya rasa warna putih..yela even dia Dingin Beku macam tu pun takkan la nak ambik warna hitam kot..kesian dia" jawab Chorong.
"Okay kalau camtu aku ambik warna putih.." kata Chanyeol.
Sebenarnya sekarang ni aku dengan Chorong pakai baju warna sama tau..tak tahu la dia perasan or tak but this little things makes me happy :)
Chanyeol pun meneruskan pencarian souvenirs untuk rakan-rakannya.
°°°
Chorong POVHmm untuk ahli Apink beli baji t-shirt lengan panjang la..warna pink+white..nampak cantik..yela sebab tone warna kan..
Chorong mengambil 6 t-shirt berlengan panjang di kedai itu.Dia tahu semua saiz ahli group Apink.Well leader kan hahahahaha.
Done t-shirt..sekarang nak beli keychain pulak..hmm..aigoo banyaknya pilihan?!?! Rambang mata nak pilih...
Chorong mengambil 6 keychain berbentuk love yang di dalamnya ada glitter and dekat sekeliling love tu ada corak.
Perfect!
Chorong pergi ke kaunter bayaran untuk membayar semua barang yang dibelinya.
Selesai membuat bayaran dia menunggu Chanyeol di luar kedai.
Actually aku perasan yang hari ni baju Chanyeol dengan baju aku warna sama..nampak macam 'couple' pulak..hehehehe..
Chorong tersenyum sendirian di luar kedai.
°°°
"Chorong....jom la saya dah habis beli souvenirs untuk diorang semua" ajak Chanyeol."Nae.." kata Chorong.
"Lepasni nak pergi mana?" tanya Chanyeol.
"Hmm..kita balik hotel dulu letak barang-barang ni semua and then kita keluar balik pergi jalan-jalan..okay tak?" kata Chorong.
"Haa okay lah tu..jalan-jalan untuk kali yang terakhir sebelum balik Seoul" kata Chanyeol pula.
Mereka pun menuju ke arah teksi yang sudah memang sedia ada di situ dan bergerak ke hotel.
Tbc
**************************************
part ni boring kan? Huwaa..author dah tak tahu nak buat macam mana...hope semua yang baca cerita ni tak marah dengam author.. :(
Apa-apa pun
Keep vote and comment♡
YOU ARE READING
Chase My Love
Fanfiction"Mianhae Rongie" - Chanyeol. "Saya sayang awak" - Chorong. "Kau jaga dia baik-baik kalau tak,sekelip mata je aku akan rampas dia" - Suho "Kenapa kau suka dia?" - Bomi ××× +Berkisahkan tentang Chorong yg berundur dalam percintaannya untuk kebahagiaan...