☆☆ 《23.BÖLÜM》 ☆☆

6.1K 451 49
                                    

5 Sene Sonra

"Esma Meryem!Buraya gel kızım, alt tarafı biraz gıdıklayacağım seni."

Her zamanki baba kız ilişkileri tam gaz devam ediyor.İşten her gelmesinde en az yarım saat köşe kapmaca oynuyorlar evin içinde.Koca adam konu kızı olunca çocuktan farksızlaşıyor.

"Ya baba!Hızlı kosma diyoyum sana."

"Öyle mi diyosun?Gel buraya mızıkçı seni."

Ve huzur kaynağı, bir çocuğun kahkahaları.Onlar böyle oynarken, bende her akşam bıkmadan bu manzarayı seyrediyorum Esma annemle.Zaten Meryem gülerken kimse somurtamıyor, ister istemez bir gülümseme peyda oluyor suratlarımızda.

Ensar'da enerji depoluyorum onunla diyor.

Her zamanki gibi daha fazla uzaktan seyretmeye dayanamadım, Ensar'ın yatırdığı koltuğun yanına gidip öptüm bal yanaklarından yavrumun.Cidden tat geliyor sanki öperken, annesiyim diye mi acaba?

"Ya anne, sende mi?Bir keye de kuytaysana beni."

"Ben her zaman babanın tarafındayım küçük hanım, çünkü ben tüm gün yanımda olmana rağmen dayanamıyorum seni öpmeden, o ne yapsın?"

"İyi bayi öpsün."

"Senin o dilini yerim ama."

Benden çok seviyor babasını da, naz yapmak hoşuna gidiyor.Bir tek ona nazlanıyor zaten, bana karşı bile daha olgun.Arkadaş gibi hatta, oturup ya dertleşiyor ya derdimi soruyor.Büyümüşte küçülmüş sanki, cimcime.

"Ee anlat bakalım bugün ne öğrendin cimcime?"

Evet, oyun faslından sonra sohbet kısmına geçiyoruz.Öğrendikleriyle hergün özenle ilgileniyor, her akşam da bir Peygamber hayatı ya da sahabe hayatı anlatarak kendi uyutuyor Ensar.

Ağaç yaş iken eğilirmiş.

Dört yaşında olmasına rağmen Kur'an okumayı hatta Yasin suresini ezbere biliyor olmasının sebebi de bu zaten.Ama hiçbirşey için zorlamıyoruz onu, sadece anlayacağı şekilde anlatıyoruz.O da bizi dikkatle dinledikten sonra büyük adam gibi düşünüyor bir süre.En sevdiğim hallerinden biri de o, elini çenesine koyup gözlerini bir yere dikerek konsantre olmuş şekilde düşünmesi.

Düşündükten sonra, birşeyleri oturtuyor kafasında, heyecandan parlayan gözleriyle bize dönüyor ve kafasına yatmışsa onaylıyor.İstemezse de yapmıyor.Tercih hakkı var yani.

Ah, tam yemelik.

Yine heyecanlı heyecanlı bugün öğrendiklerini babasına anlatan kızıma verdim kendimi.

"Yalan söylemenin kötülüğünü anlattı bugün annem kuysta.Ben zaten biliyoydum, hiçte söylemem biliyosun sende.Söyleysem inanmazlay sonya söyledikleyime, güjel biy insan olamam dimi baba?"

"Evet kızım, aferin sana.Ezber de neredesin peki?"

"Şems suyesi.Kısa ayetley daha zormus.Ama en önde benim ve biyinciliğimi kimseye veyemem."

"Aferin benim kızıma.Dinleyerek ezberlemeye çalış kısa ayetleri ama çokta zorlama kendini, yapabildiğin kadar."

"Hafıj olucam ben, nasıl yapabildiğim kaday?Çıldıydın galiba."

"Ah, evet çıldırdım.Sen karşımda böyle tatlı tatlı konuşunca çıldırıyorum hep.Gel buraya öpeyim biraz daha seni."

Esma annem müdahale etti bu sefer.

HURMA AĞACIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin