Deniz kenarına inip kitap okuduğum günden sonraki üç gün hergün aynı yere gidip akşama kadar kitap okudum.
Elimdeki kitapları bitirdim.
Akşamları Filistin ile ilgili araştırmalarıma devam ettim.
Çok güzel şiirler okudum,ezgiler dinledim.
Telefondaki tüm şarkılarıda silip bu tür ezgilerle doldurdum.Bu üç günüm çok verimli geçti yani.Artık yolumu çizmem, doğru yolda yürüyüp, doğru işler yapmam gerektiğinin bilincine varıp hayatım hakkında kararlar aldım.
Bunun içinde şuan Esma teyzenin yanına gidiyorum.Çünkü aldığım kararlarda beni destekleyip yardım edecek tek kişi o.
Düşüncelere daldığım için yolun nasıl geçtiğini anlamadım.Çokta heyecanlıyım.Kaç gündür ya heyecandan ya üzüntüden ya da kitaplara,araştırmalara dalmaktan doğru düzgün ne uyuyorum ne yiyorum.Arabamdan indim ve heyecandan titreyen ellerimle kapıyı çaldım.
Çok geçmeden kapı açıldı.Tabi ben karşımda tanımadığım başörtülü bir kız beklemiyordum.
"Buyrun kime bakmıştınız?"
Şaşkınlığımı üzerimden attım hemen.
"Ben Esma teyzeye bakmıştım.Evde mi acaba?"
Ben kıza sorarken Esma teyzede ellerini önündeki bulaşık önlüğüne silerek kapıya geldi ve beni gördü zaten.
"Oo Lina'm gelmiş.Ne duruyorsun kızım kapıda girsene içeri.Bulaşık yıkıyordum da bakamadım kapıya.Hoşgeldin.Gel hadi."
"Hoşbuldum Esma teyze."
Hepberaber oturma odasına geçtik.Esma teyze aceleyle mutfağa geçti ve hemen geldi.Galiba önlüğünü bırakmaya gitmişti.Gelir gelmez de her zamanki gibi sımsıkı sarıldı bana.
"Ne de özlemişim üç günde.Alıştırmışsın kendine,gözüm kapılarda kaldı.Hiç aramadın da merakta ettim açıkçası."
"Bende özlemişim.Kitaplara dalmışım kusuruma bakma.Merak edilmeye alışık olmadığımdanda düşünememişim.Çok, çok iyiyim ben.Sen nasılsın?"
"Bende iyiyim çok şükür kızım."
Biz kendi kendimize muhabbete dalmışken gözüm kapıyı açan kıza takıldı.Bana tuhaf bir ifadeyle bakıyordu.Sanki rahatsız olmuş gibi.Esma teyze benim baktığım yönü farkedince tanıttı bizi birbirimize.
"Komşumuzun kızı Feyza.Annesi yakın arkadaşım olur.Feyza'da elimde büyüdü sayılır.Feyza, bu da Lina, elimde büyümese de manevi kızım oluyor."
Esma teyze öyle tanıtınca beni içim bir hoş oldu.Ama Feyza bundan pek hoşlanmamış gibi durdu.Yani yüzünde mimik oynamadı geldiğimden beri ama gözleri bir değişik bakıyor.Neyse belkide bir derdi vardır.
"Tanıştığıma memnun oldum."
Kızın sesini duyunca kendime geldim.Belkide bende ona değişik bakıyorumdur.
"Bende memnun oldum."
Altında pantalon üzerine uzun birşey giymiş.Başınıda nasıl yapmışsa başının arkasında kocaman bir kafa daha var sanki.Bu nasıl örtünme anlamadım.Hala kızı incelediğimi bana soru sorunca anladım.
"Sizi daha önce buralarda görmedim sanki hiç.Yeni mi taşındınız yoksa?"
"Yok ben burda oturmuyorum."
"Hım.Anladım."
Esma teyze aramızdaki tuhaf havayı anlamış gibi bana döndü.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
HURMA AĞACI
Spirituale"Hurma ağacı." "Efendim?" "İsminizin anlamı diyorum, hurma ağacı." "Ah, evet.Babannem koymuş. Bana bıraktığı en büyük miras benim için.İsmimi çok seviyorum.Ama ailem ve arkadaşlarım Buğlem ismimi kullanır.Lina'yı kullanan sadece babannemdi onu da ka...