"Ni je lah bilik yg kitorg ad..kau stay lah dulu smntara tu.." ujar jin.
"Qumawo.." balas taehyung.
"Papelah..kitorg kesian kat kau..lagipun..kau pun x tau mne parents kau kn..smntra tu kau tggl jelah nn kitorg.." ujar jin lagi
"Knape korg baik sdgkn korg x knl aku.."tanya taehyung keliru.
"Kau ni..x slh tolong org dlm kesushn..lgipun kau nmpk baik..sbb tu kitorg brani ajk kau tggl nn kitorg.." ujar hoseok pula.
Terdiam taehyung mendengar jawapam Hoseok.
"Oklah..kau bersihkan diri kau..lps ni..kau turun lah makan.." ujar Namjoon pula.
"Ok.."
"Taehyung sshi.." panggil jungkook.
"N..nae??"
"Kau pakai produk ap hah?? Apsal muka kau bersih sngt..hensem plak tu.." tanya jungkook.
Tersenyum taehyung mendengar jawapan Jungkook. "Aku makan darah haiwan.."
Pucat muka jungkook mendengar jawapan taehyung. YAng lain juga memandang satu sama lain.
"Aku guraulah.." gelak taehyung.
Namun itulah hakikatnya. Darah haiwan membuatkan muka werewolf kelihatan lebih hidup dan cantik. Golongan Royal Werewolf tidak makan darah manusia. mereka lebih gemar darah haiwan. Oleh itu, keturunan mereka mempunyai muka yang lebih kacak dan cantik dari Dark Werewolf.
"pandai kau bergurau kan..terkejut kitorg..mati2 aku ingt kau vampire.."
"Vampire .." berkerut dahi taehyung mendengar keturunan musuhnya.
"Yellah vampire pon makan darah haiwan.." ujar jungkook sambil tersenyum .
"K lah..kang turun tau..makan. " ujar jin pula.
"Nae.."
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇
Lepas bersiap taehyung turun ke bawah seperti yang disuruh Jin.
"Hah mknlah..." tegur yoongi.
Taehyung memandang lauk yang ada di atas meja. Sayur, ayam, kimchi. Taehyung tersenyum lega. Makanan itu juga pernah dirasanya ketika di Werewolf Academy. Mereka di ajar cara untuk mengekalkan diri di kalangan manusia sekiranya mereka di hantar ke bumi.
"Makanlah tunggu ap?"
"Nae..thanks for the food.." ujar taehyung dalam Bahasa Inggeris.
"Ap kau ckp?" Tanya hoseok kepelikan.
"Dia ckp trima kasih untuk makann.." balas Namjoon.
"Ouh.."
Yang lain hanya menggelakkan hoseok. Begitu juga taehyung.
Aku selesa dekat sini...baguslah..skarg aku kna pstikn identiti aku selamat... terima kasih manusia..
Taehyung memandang seorang demi seorang rakan barunya itu. Dia mengukirkan senyuman. Kata gurunya ketika di Werewolf Academy. Amat sukar untuk bertemu dengan manusia yang baik. Namun, padanya tidak lah begitu sukar.
"Ah..kau x nk sklh ke??" Tanya Jungkook.
Semua memandang kearah taehyung.
"Emm nak tapi.." kata-kata taehyung dipotong jimin.
"Baguslah..nnt aku soh uncle aku tolong kau msuk sklh.."
"Hah??"
"Uncle jimin ni pengetua sekolah..lgipun jimin kan presiden murid..dn jugak murid paling popular.." ujar namjoon.
"Heh.." tersengih malu jimin dibuatnya.
Muka macam budak ni pun femes? Ish ish..teruknya taste manusia..
"Ouh..yelah.."
"Hah lagi stu..phone kau pon x de ke mse kau kna rompak tu??" Tanya jin.
"Hah..aah..x de.." jawab taehyung.
Taehyung telah menceritakan pada mereka tentang kejadian yang kononnya dia di rompak ketika dalam perjalanan. Dan dia telah terpisah dengan keluarganya.
"X pelah..nnt kau pgi bilik aku.." ujar hoseok.
"Knape??"
"Dia tu pengumpul phone..segala jenis phone ad dlm bilik dia.." bals yoongi.
"Ouh.."
◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
Setelah selesai makan dan mengemas meja makan. Taehyung naik ke atas bersama Hoseok.
"Nah ni iphone 6+ ..kau ambiklah..aku ad lagi stu.." ujar hoseok.
"Qumawo.."
"Nombor kitorg ko x yh nk save lgi..dh ad semua dlm tu..cuma..gmbr2 aku tu..klu ko nk pdm..pdm..lah..aku x kesah.."
"Gmbar??"
"Aah.."
"Klah..aku msuk bilik dulu.." ujar taehyung.
Taehyung berlalu masuk ke kamarnya.
"Phone? Ap bnda lah..pntg sngt ke..tpi spe kta kat dunia werewolf x de phone..beza nya cuma besar je dri ni..pstu ad butang...papelah..." ujar taehyung.
"Tpi..smpai bila aku kna duduk sini.." keluh taehyung. "Aku rindu bonda.."
◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
To be continue
Haha mcm mengrut je..haha..lntk..
Vote & comment
Thank you.
YOU ARE READING
(C) Dangerous Love
FantasyVampire vs werewolf? Tapi kalau jatuh cinta dan merupakan mate? Apa yang akan jadi? Untuk sinopsis seterusnya sila baca part 1 Bye. Enjoy Reading Highest Ranking #52 Highest Ranking #32 💓