Last Adventure (Find The Last Crux)

1.3K 109 6
                                    

Felix Dragon

Seekor naga bersisik ikan dan matanya mempunyai cahaya merah yang mampu menukar kan sesiapa sahaja menjadi batu apabila melihatnya. Naga tersebut berekor dua dan akan putus seperti cicak apabila musuh mendekati. Dua ekor itu bakal berubah menjadi anak naga yang kecil namun cukup untuk membunuh dua vampire dan dua werewolf. Api yang keluar dari mulut anak naga tersebut mampu membakar seluruh Vlad Town. Oleh itu, Felix dikunci dalam satu penjara besar digelar Mongrut yang berada ditengah lautan yang juga dipenuhi dengan petempatan orang kerdil yang ganas. Semasa hari menaiki takhta, Selene telah pun menyumpah Felix yang sebenarnya manusia kepada seekor naga. Oleh itu, sebahagian dari tenaga Selene terperangkap dalam jiwa Felix Dragon. Dan sehingga kini masih ter-rantai di penjara Mongrut.

◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇

Ryea dan Taehyung menunggang kuda ke Istana Ravel. Di sana yang lain berada. Sarah, Yoonmin, Jimin, Jungkook, Hoseok, Yoongi, Namjoon dan Jin masih menetap di istana tersebut.

Taehyung dan Ryea masuk ke istana dengab kuda putih mereka. Setelah turun dari kuda. Mereka menolak pintu istana yang besar itu.

Pabila ditolak sahaja, mereka terkejut. Berpuluh-puluh ribu creature berkumpul di situ. Mengapa? Itu sahaja persoalan yang bermain di minda mereka.

Patutlah semasa mereka menuju ke istana jalan-jalan dan rumah-rumah kelihatan kosong dan sunyi. Sebaik sahaja mereka masuk. Semua orang memandang mereka.

"Taehyung! Ryea!" Jerit seseorang.

Kelihatan Jungkook dan Jimin berlari ke arah Taehyung dan Ryea.

"Waeguraesseo?? Knape ramai sngt kat sini??"

"Lady Selene dah turun..semua creature takut dan dtg brkumpul kat sini.." ujar Jimin termengah.

"Dan Ryea.."

"Wae??"

"Neo...

"Knape jungkook? Jimin?" Ryea memandang Jungkook dan Jimin pelik.

Jungkook memandang Jimin . Jimin juga begitu.

"Neol appa.."

"Nae appaga wae?" Tanya Ryea.

"DIa dh tinggkkn kita..dia diserang Lady.." ujar Jimin sambil menundukkan wajahnya.

"Nae?! Eoddi?" Tanya Ryea.

"Depan istana.." ujar Jungkook pula.

Ryea terus berlari ke hadapan istana. Tidak sempat Taehyung mahupun Jungkook atau Jimin mahu mengejar. Sampai di hadapan istana. Kaki Ryea terhenti.

Satu tubuh kaku terbaring di atas tanah. Dikiri dan kanannya ada guardian dan Ravel King, bapa kepada Yoonmin.

"Appa.." ujar Ryea.

Ravel King memandang Ryea. Mukanya menunjukkan wajah sedih. Tafsiran itu dapat ditangkap Ryea dengan mudah. Perlahan-lahan dia mendekati badan itu.

Dia melutut disisi appanya. "Appa miane.." Ryea tunduk menyembunyikan tangisannya. Terhinjut-hinjut bahunya.

Akhirnya appa yang disayanginya pergi meninggalkan dia sendirian di dunia creature itu. Ini semua kerana Lady.

Tangannya digenggam. Sakit sungguh hatinya dengan ibu saudara kamdungnya itu. Dia cukup mmbenci wanita itu.

"Lady.." Ryea mengetap giginya. Dia usap pipi yang penuh dengan air mata itu lalu bangun.

Appa Ryea akn bunuh Lady Selene..

(C) Dangerous LoveWhere stories live. Discover now