She's Back (The Return Of Lady Selene)

1.6K 127 0
                                    

"Taehyung.." Ryea mengusap perlahan dahi Taehyung.

Sedih hatinya melihat Taehyung sebegitu. Dia dapat ke istana Werewolf dengan pertolongan Sarah dan Guardian.

"Huh.." Ryea mengeluh berat.

"Unnie jomlah blik..sarah takut nnt raja diorg prasan.." pujuk sarah kerisauan.

"Nae..khaja.."

Sarah membuka portal Vampire World. "Khaja.."

Belum sempat sarah dan Ryea melangkah masuk ke dalam portal. Tangan Ryea ditarik sesuatu.

Saat Ryea menoleh. Wajahnya menjadi gembira. "Taehyung.." Ryea memeluk erat Taehyung.

"Ryea..bguslah awk slamat.." Taehyung mengusap kepala Ryea perlahan.

"Spatutnya saya yg ckp cmtu.." bals Ryea. "Knape awk bhyakan nyawa awk!" Marah Ryea.

"Alah awk pnya pasal x pe..alolo..sian die ye tunggu kita lame.." Taehyung mencubit kedua belah pipi Ryea.

"Ish! Skitlah.." marah Ryea.

"Taehyung!!" Laungan dari luar itu mengejutkan mereka semua.

"Unnie palli.."

"Na khalkae!" Ryea mengikut Sarah masuk ke dalm portal.

Taehyung tersenyum seketika. Pandangannya dialihkan pada Guardian.

"Putera..slamat kmbali.." ujar Guardian

"Qumawo..berapa lama saya x sdar??"

"Dua hari..." Guardian bagai mahu memberitahu sesuatu yang tidak kesampaian. "Putera .."

"Knape??"

"Emm harini .."

"Knape??" Taehyung berkerut pelik.

"Taehyung!!!" Teriak Permaisuri.

"Eomma waeyo?"

"Appa kamu ..palli.."

Taehyung bergegas ke kamar Appanya.

"Appa!!" Taehyung terus merempuh pintu kamar Appanya. "Ap..ap...pa.." taehyung terjelopok ke tanah.

Apabila permaisuri melngkah msuk ke kamar itu. "Andwae.." hampir rebah Permaisuri dibuatnya.

Mujur ada beberapa Slave disitu. Sempat mereka menyambut Permaisuri.

"Spe??" Taehyung terpandang sebuah lukisan. "X mungkin..harini haritu.."Terkejut Taehyung melihatnya.

Mayat appanya yang tertusuk pada Pedang Header di dinding amat menyeramkan. Calar balar dimana sahaja. Jika diamati Appanya tidak lagi mempunyai sebarang darah. Mungkin di sedut oleh Si Dia.

Siapa Si Dia? Itulah Lady Selene. Satu Creature yang amat digeruni. Lady Selene boleh menjadi apa sahaja. Vampire, werewolf, guardian, blader, Manusia, ravel, itu semua adalah kuasa Lady Selene yang amat menggerunkan. Keupayaannya bertukar wajah dan Creature amat menakutkan.

Namun, disebabkan suatu peperanga. Lady Selene terperangkap di dalam sebuah lukisan potretnya sendiri. Di lukisan itu, roh Lady selene telah ditiupkan. Oleh itu lukisan itu bagai bernyawa. Kadang kala kedudukan lukisan itu akan berubah. Slave di istana juga tidak berani menyentuh lukisan itu. Kuasa nya terpisah dari roh. Kuasa itu pula disimpan oleh puak atau keturunan Vampire. Dan kuasa itu telahpun di gunakan Ryea untuk menjadi seorang manusia.

"Ryea.." bisik Taehyung. Risaunya tidak kepalang.

Dia tau Lady selene akan kembali dan pasti akan menuntut kembali kuasanya. Oleh itu, pasti sahaja matenya akan berada dalam bahaya.

Aku kna protect Ryea..

Monolog Taehyung.

◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◆

"Aku mahukan kuasa aku!!" Teriak Lady Selene.

"Kuasa mu telah digunakan Ma Lady.." tunduk Sang Dark Werewolf.

"Siapa!!??? Siapa yang berani menyentuh Crystal ku!!" Teriak Lady Selene lah.

"Vampire..." Sang Werewolf tersenyum sinis.

Mati korg vampire!

◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆

To Be Continue

T-T huhu..damn it x dak idea..doh..

Thanks

Vote & Comment

(C) Dangerous LoveWhere stories live. Discover now