Taehyung melangkah masuk ke kelasnya bersama Ryea. Terkejut semua orang dibuat mereka.
Di pintu kelas, hampir sahaja mereka msuk serentak, namun terheti.
"Ma.." serentak mereka berkat. Kedua merka terdiam seketika.
"Masuklah dulu..." Ujar taehyung.
"Nae.." Ryea menundukkan wajahnya. Sungguh dia berasa malu.
Taehyung melihat Ryea yang berlalu duduk ke tempatnya.
Berdebarnya hati aku..hish..
Taehyung kemudiannya masuk ke kelas. Jimin dan yang lain ditegurnya.
"Hi..!"Wuu~...taehyung bla kau rpt dgn Ryea??" Tanya jin.
"Mne ad rapat.."
"Taehyung kau berdusta!! Smpai haty kau rmpas dia dri aku.." ujr jimin bernada sedih.
"Ish kau ni aku mne ad rmps dia..klu aku suka dia bknnya dia suka aku pun.."
"Eceh ..pth haty... nk kitorg tlong.." ujar yoongi sambil menangkat keninganya.
"jimin kau.."
"Aku oky je lah..dia cma crush je..aku x btoi2 suka dia pun.." balas jimin selamba.
Ryea yang kmudiannya bangun pergi ke meja taehyung dan yng lain.
"Jimin...minggu depan ad mjlis prom...sya nk awk bgi pengumuman.."
"Ok Ryea..."
"Emm.."
Sempat Ryea memandang Taehyung ketika mahu berlalu. Ryea melemparkan senyuman.
"Qumawo..." ujarnya.
Terbeliak biji mata classmate yang lain meliht mereka. Kemudiannya Ryea berjalan pergi dari kelas.
"Dia senyum?!! Wah..taehyung kau mmg ohhseem!! X pnh aku tgok dia senyum dengan org lain..kau lah org pertama.." kata Namjoon.
Tersengih taehyung mendengarnya.
Dia MATE aku mmg lah..
"Aku rase Ryea dh suka kau lah..kau x yah ckp..nmpk sngt..lgpun korg sesuai.." ujar jungkook pula.
"Ish..dh dh lah..pth hati jimin kang.." taehyun menggelakkan jimin yang kononnya dalam kesedihan.
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇
"Yah" jerit seseorang.
Sebaik sahaja Ryea pusing.
Pak!!
Sebiji telur selamat mendarat di atas keplanya. Tidak cukup itu, beberapa kotak susu juga dibaling padanya.
"Ggeumanhae!" Marah Ryea. Mukanya ditundukkan. Risau identitinya terbongkar. Hampir sahaja wajahnya bertukar rupa.
Matanya merah. Giginya mula tumbuh dikiri-kanan mulutnya.
"Kenape??! Spe suruh kau gnggu TAEHYUNG !!" Jerit perempuan itu.
"YUN JIYEON!! Geumanhae!!" Teriak Ryea.
Brgema suara nya diseluruh koridor. Kecut Jiyeon dibuatnya. Perlahan-lhan Ryea mendekati Jiyeon. Anak mata merahnya memandang Jiyeon.
Mujur mulutnya ditutup. Kalau tidak terdedahlah gigi taringnya. Selangkah demi selangkah Ryea mendekti Jiyeon. Kotak susu dan telur mentah terus dibaling pda Ryea.
"Ryea!" Suara itu kedengaran di telinga Ryea. Lantas tubuhnya ditarik seseorang.
Ryea mendongak keatas. Taehyun sedang memeluknya untuk menenangkanya. "Tolong sabar..jgn dedahkan diri kau.."
YOU ARE READING
(C) Dangerous Love
FantasyVampire vs werewolf? Tapi kalau jatuh cinta dan merupakan mate? Apa yang akan jadi? Untuk sinopsis seterusnya sila baca part 1 Bye. Enjoy Reading Highest Ranking #52 Highest Ranking #32 💓