Human (Almost Be A Human)

1.4K 108 0
                                    

"Its time.." ujar Ravel King.

"Appa.."

"Hati2 syg.."

"Nae.."

"Terima kasih tuanku.." ujar Sarah merendah diri.

Mereka berjalan keluar Istana. Dipimpin oleh beberapa pengawal yang berketurunan Xyrus.

Xyrus, binatang berupa manusia. Pada siang hari mereka merupakan seekor kucing yang comel. Namun diwaktu malam mereka berubah menjadi seekor Guardian yang tidak bersayap.

"My Princess.." Sang Xyrus mahu memimpin tangan Sarah untuk naik ke atas White Horse.

"Ehem.." Jimin terus menarik tangan Sarah.  "Naik ye syg.." ujar Jimin

"Waduh jimin kau ni..biarlah Xyrus buat keje dia.." ujar Yoongi

"Sekaty aku lah...yeochin aku.." balas Jimin.

Xyrus beralih kepada Yoonmin. Baru dia mahu membantu Yoonmin, tangan Yoonmin ditarik Jungkook.

"Naik.." ujar Jungkook.

Yoonmin hanya terseyum sahaja. Dia menaiki White Horse miliknya.

Jimin, Jungkook, Hoseok, Yoongi, Jin dan Yoongi mnunggang white horse masing-masing.

Dengan arahan dari Xyrus mereka bertolak bersama. Perjalanan diketuai oleh Si Ketua Xyrus.

◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇

"My Princess.." ujar sang Xyrus. Dia menunjukkan sebuah Istana besar. Yang dikenali sebagai Werewolf Castle.

Sang Xyrus bergerak kepada dua pengawal yang ad di hadapan gerbang masuk Werewolf World. Xyrus menyerahkan sehelai skrol kepada pengawal tersebut.

Kedua pengawal itu mengangguk. Tidak lama selepad itu, pintu gerbang dibuka.

"Keirta Iyio..(Skarang mcm mne??)' tanya Sarah kepada Yoonmin. Mereka menggunakan bahasa itu hanyalah kerana tidak mahu yang lain ketahui.

"Je yei Lady ka..(cari lady..)" balas Yoonmin.

Yang lain hanya memandang tidak mengerti. Mereka berjalan merempuhi orang ramai di pekan Werewolf Town. Semua makhluk disitu memandang mereka dengan riak ganas.

"Seram lah aku.." ujar Hoseok.

"Kan.." balas Yoongi.

Kelihatan Yoonmim mengetuai perjalanan mereka. Mereka menaiki kuda. Jungkook pula terus membawa kudanya bersebelahan dengan Yoonmin. Jimin pula mendekati Sarah.

"Sarah.." panggil JImin.

"Nae oppa?"

"kita nk gi mme??"

"Emm.." sarah terkaku. Dia tidak tahu bagaimana mahu beri tahu kepada Jimin.

"Kita pgi cri tempat untuk rehat.." ujar Yoonmin.

"Dkt mne??" Tanya Namjoon.

"Geugo..(That..) " Yoonmin menunjukkan sebuah bangunan lama yng agak kelihatan menyeramkan.

"Seriously??" Ujar Hoseok.

"Nae..khaja.." ujar Yoonmin lagi.
Sarah memandang Yoonmin pelik. Apa lagi yang mahu perempuan itu lakukan.

Mereka mendapatkan dua bilik. Dimana bilik itu dalam keadaan bertentangan. Sarah dan Yoonmin berkongsi kamar manakala yang lain juga begitu.

"Unnie..ap kita nk buat..??"

"Kita jumpa Queen...jgn bgi yg lain tau..unnie x nk bnda buruk jdi.." balas Yoonmin.

"Tpi bila kita nk pgi??"

"Skarang.."

◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆

"Erggh!!!" Jerit Ryea.

Badannya terasa sangat lemah. Sudahlah tangan dia diikat pada dua tiang yang ada dibilik tahanan. Kakinya juga dirantai.

"To..tolong." ujar Ryea lemah. Sakit sungguh dia rasa. Snow flakes nya hampir hilang.

"Arggghhhhj!!!" Ryea menjerit kuat. Mukanya berubah menjadi Vampire.

Kukunya taring dan berwarna hitam. Matanya menjadi merah terang. Timbul urat-urat kebiruan di muka dan tengkuknya.

"Aggg!!" Ryea mengerang kesakitan. Ini adalah sakut yang terakhir baginya. Setelah itu, dia akan terus menjadi manusia selamanya.

Oleh kerana sukar mahu bergerak. Ryea mengetap giginya. Cuba melawan kesakitan itu. Saat dia cuba menahan seseorang masuk ke bilik tahanannya

"Dh hampir jadi manusia??" Tanya Lady Selene.

Ryea tidak membalas kerana takut.

"Penyeksaan kau tidak tamat lagi. Jadi aku akan pastikan kau terus ada dalam genggamn aku. Inilh akibatnya kalau kau gunakan kuasa aku secara diam..Kau akan mati.." ujar Lady lagi.

"Aerrggggggg!!" jerit Ryea. Sakitnya tidak tertanggung.

Namun, gelak tawa Lady dan orang- orangnya membuatkan Ryea lebih berasa sakit.

Perlahan-lahan air matanya tumpah. Setelah itu mereka jeluar meninggalkan Ryea sendiri menanggung sakit.

◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆

"Permaisuri..tuanku ada tetamu." Ujar Slave.

"Nugu??"

"Anak Creature dan Vampire. " ujar Si slave.

"Vampire?"

Permaisuri turun dari kamarnya lalu berlalu ke dewan takhta. Masuk sahaja sang permaisuri, semua orang tunduk memberi hormat. Begitu juga dengan Sarah dan Yoonmin.

"Ada ap?" Tanya si permaisuri.

"Kami perlukan pertolongn permaisuri." Ujar Sarah.

"Untuk apa?" TAnya Permaisuri dingin.

"Untuk selamatkan kawan kami dari tahanan Lady Selene.." ujar Sarah.

"Kenapa aku perlu bantu?"

"Putera Taehyung.." Sarah Terhenti

"Mengapa dengan puteraku?"

"Putera Taehyung, sakit." Sambung Yoonmin

"Nae?!" Terkejut Permaisuri mendengarnya. Mukanya sangat marah.

"Ye ita!! (You!) " marah Permaisuri. Jarinya ditunjuk pada Sarah. "Vampire x guna!"

Sarah dicekik oleh Permaisuri. Terkejut Yoonmin dibuatnya  tidak menyangka yang Sarah bakal diserang.

"Yah!!" Jerit seseorang.

Mereka semua menoleh ketepi.

"J..ji.jimin..an..and..waeyo.." tersekat-sekat Sarah mengeluarkan kata-kata.

"Manusia." Ujar Permaisuri.

"Permaisuri! Lepaskan dia!" Ujar Yoonmin.

Jimin cuba mendekati permaisuri itu.

"Khe elat!" Teriak permaisuri .

Lantas itu Jimin tercampak ke tepi. Namjoon, jin dan Yoongi mendapatkan jimin.

"Tei Ya Teira, Ga Maeti..(Prince Taehyung is sick because of His Mate)." Yoonmin berkata-kata pada Permaisuri.

Perlahan-lahan Sarah dilepaskan. "Jei Maeti Ho Aeyo? (Wo is she?) "

"White witch.."

◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇

Tbc~

Krik krik..entri ni author dh blurr..Ya Allah help me..

Thanks

Vote & Comment

(C) Dangerous LoveWhere stories live. Discover now