#Werewolf World
"Jackson..aku nk kau jalankan rancangan tu malam ni!" arah Mark.
"Kau betul .."
"Ye.." Mark menjawab kasar. Sunguh sakit hatinya kepada Keturunan Taehyung.
Appa Taehyung merupakan Raja Werewolf Ke-31. Sejak kematian Raja ke 30 , mereka sering dilayan teruk. Oleh itu golongan Black Knight berdendam dengan Keturunan Raja ke-31.
Pada mulanya layanan taehyung pada mereka disenangi. Namun, sejak dia mula tinggal di dunia manusia taehyung berubah.
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇
"Ryea.." pnggil taehyung
"Nae.. " Ryea pandang Taehyung yang berada disisinya.
"Sya rse ad sesuatu yang buruk akan jadi pada Werewolf Kingdom.."
"Kenape??"
"Sya x tahu.."
Mereka berdua berdiri di hujung Blok bangunan kelas mereka. Suasana agak sunyi jadi tiada siapa akan dengar.
"Putera..." ujar sesuatu.
Ryea menoleh ke belakang. "Guardian?"
"Vampire!!" Guardian muka melebarkan sayap berduri nya."Jangan.." ujar taehyung
Sejurus itu Guardian menurun kan sayapnya kembali.
"Putera ..ad sesuatu..yg sya prlu smpaikan.."
"Ape??"
"Black Knight..mereka memberontak..sebahagian rakyat dibunuh oleh mereka. Dan diorg jugak berkuasa sebab Dark Werewolf..dan Vampire.."
Terdiam Ryea mendengar perkataan Vampire itu.
"Nae?! Semua Black Knight?!"
"Ani..Jackson dan Mark..yang lain masih enggan sebab kesetiaan mereka pada Raja.." ujar Guardian lagi.
"X GUNA.." marah Taehyung.
"Awak..sya akn tolong.." ujar Ryea.
"Macm.."
"Sya ad elder jadi sya masih berkuasa dekat Vampire World. Sya akan hntar Pasukan White Greek sya untuk tolong..tapi bgi sya.." belum sempat Ryea menghabiskan katanya.
"Sya x nk awk cedera.." bals taehyung.
"X pe..Guardian..sya thu awk semua berdendm dgn Vampire..tpi kali ni bleh x kalau korg bekerjasama dengan White Greek.."
"Kami x perlukan bantuan Vampire..kami x nak ingkar Raja." Balas Guardian.
"Sya akn berkerjasama dgn White Greek klu awk semua x nk..tpi klu nk tolong Appa dengn Eomma..korg kna tolong sya.."
ujar Taehyung.Para Guardian terdiam sejenak. "Kmi setuju .. demi putera dan Werewolf Kingdom.." Ujar Guardian.
Mereka kemudiannya pulang ke dunia masing-masing manakala Taehyung dan Ryea berjalan ke kantin.
"Mcm mne nk ckp dgn diorg.." tanya Ryea.
"Sehari Creature World persamaan dengan Sejam Dunia Manusia. Untuk halang rusuhan tu dan nak tangkap pemberontak. Kita perlu lebih kurang 20 hari di dunia kita..berapa masa untuk awak hantar White Greek..?"
"Sbnrnya sya dh lama x bangkitkan White Greek dari coffin. Jadi sya mungkin prlukn 2 hari dunia kita untuk persediaan.."
"Nae? Mknanya awk kna guna darah awk?"
YOU ARE READING
(C) Dangerous Love
FantasyVampire vs werewolf? Tapi kalau jatuh cinta dan merupakan mate? Apa yang akan jadi? Untuk sinopsis seterusnya sila baca part 1 Bye. Enjoy Reading Highest Ranking #52 Highest Ranking #32 💓