Save Me (I'm In Danger)

2.1K 166 5
                                    

Hari berlalu dengan cepat. Namun pada hari ini, hari akan berlalu dengan amat lambat bagi Ryea. Hari di mana dia akan menanggung kesakitan yang teramat.

Hari yang Ryea akan dihilangkan satu dari dua snow flakes yang tinggal pada rantainya. Ryea pergi kesekolah seperti biasa. Hanya tenaga nya sahaja yang tiada.

"Kuat Ryea. Klu kau nk jdi manusia kau kna kuat.." ujarnya perlhan.

Ryea pergi ke bilik muzik sendirian. Dia tertidur disitu kerana terlalu penat.

Lama Ryea tertidur. Sehingga lah satu suara memgejutkannya.

"Yah!!" Jerit seseorang.

Terpisat-pisat Ryea membuka mata. Saat dia membuka mata. Mukanya dicakar sekali di kanan.

"Ergh!" Ryea menahan sakitnya. Dia cuba untuk bangun namun kesakitannya menghalang pergerakan.

"Argh!!" Jerit Ryea. Tangannya digenggam kuat. Gigi-gigi taringnya mula timbul. Matanya menjadi merah. Urat-urag timbul kemerahan. Muka pucatmya juga bertukar biru.

"Neo! Vampire!!" Jerit Dian.

"Arghh!!" Ryea menjerit kesakitan lagi.

Saat itu juga.

"Argh!" Taehyung menggosok dadanya perlahan.

"Waeyo??" tanya jin.

Kenape aku fikirkn Ryea..dia okay ke?? Arghh knape skit sngt?

Taehyung mengetap giginya. "Ergg!" ingatan Taehyung bagai ditarik sesuatu. Dia seakan dapat melihat apa yang berlaku pada Ryea.

Sekembalinya ke alam realiti. Taehyung terus bangun dalam dada nya yang sesak.

"Kau okay x? Kau nk gi mme??" Tanya yoongi.

"Aku ad hal jap..aku okay.." taehyung berlari keluar.

Tunggu aku Ryea..Dian kau mmg nak kna!!

◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇

Dian mencekik Ryea dengan tangan kasarnya. Kuku-kuku tajam Dian menusuk ke dalam tengkuk Ryean.

"Ergh!! Lps lah!!" Jerit Ryea.

"Kau jeritlah sekutu kau x de kat sini! Manusia pun dah x de!! Hanya kau dan aku!! Tinggalkan taehyung! Sbb kau dgn dia x kan bleh bersatu!!! Berbeza!!! Vampire macam kau adlah pencemar dunia creature mcm kami!!" Maki Dian.

"Lepas!! Uhuk!!" Ryea cuba membaca mantera yang boleh untung menghalang Dian. Namun, kuasanya tidak dapat digunakan. Snow flakes nya yang hampir habis itu. Mengeluarkan cahaya.

"Dian!!!" Taehyung menjerit lalu menolk Dian jatuh ke tanah. Tubuh Ryean dipangku Taehyung. "DIAN!!!" wajah taehyung berubah menjadi seperti seekor binatang. Giginya menjadi panjang dan tajam. Kuku-kukunya tumbuh hitam dan panjang.

"Taehyung awk ingt dia tu spe! Dia vampire! White witch !! Musuh kita!! Awk sptutnya tolong sya bunuh dia!!"

"Aarghhhh!!! X.!! Kau yg patut mati!!!" Taehyung merangkak menerkam Dian.

"Taehyung!! Arghh!!" Taehyung menggigit leher Dian. Mata taehyung memandang tajam Dian. "Pengkhianat!!" Taehyung mencampak Dian ke tepi.

"Ergh..taehyung..knape awk lupakan cinta kita.." ujar Dian lemah.

"Kau yang pengkhianat!!! Kau x ptut hidup!!" Maki taehyung.

Taehyung merangkak kepada Dian. Namun, langkahnya terhenti. Taehyung memandang perutnya.

Ada tangan yang memeluknya. "Grrr..." taehyung memdengus kasar.

"Taehyung ah...biarkn.." kata-kata lemah itu menenangkan taehyung.

Mukanya berubah perlahan-lahan menjadi seperti manusia kembali. Dia menoleh ke belakang.

"Ryea.." tubuh Ryea dipeluk. "Ryea ireonna.." taehyung menggoncang lembut badan Ryea.

"Erghh!!" Dian bangun dari banringnya. Taehyung dan Ryea ditujunya.

"Ei ki haeto paule.." ucap Ryea perlahan.

Saat itu satu bayang-bayang hitam mengelilingi mereka.

"E..el..elder..sh..a..dow.." ujar Taehyung ketakutan.

"Ka herta na Dian ne.." ujar Ryea lagi.

Bayang2 itu menerkam Dian. Habis terburai isi perut Dian dimamah bayang2 itu. Dalam sesaat lantai yang memempatkan mayat Dian licin. Habis segala sisa badan Dian dimamah Bayang2 hitam tersebut ataupun dikenali sebagai Elder Shadow.

Taehyung menutup matanya dari melihat semua itu. Risau jika Elder Shadow yang melihatnya sebagai Werewolf. Demikian sudah diketahui Elder Shadow milik Vampire pasti akan memusuhi werewolf juga.

Buka sahaja mata, taehyung tidak melihat apa2 lagi. Hanya Ryea yang terbaring di pangkuannya tanpa sebarang kecederaan. Sebagai ciptaan dari Creature World mereka dicipta untuk menyembuh luka sendiri. Luka yang mereka dapat akan sembuh dengan sendiri.

"Ryea.."

◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇

"Ugh.." Ryea membuka matanya perlahan. Baru sahaja dia mahu bangun tetapi satu benda berat menghempap perutnya.

Ryea menoleh ke sisi. Matanya membulat. "KIM TAEHYUNG!!!!" Jeritan Ryea mengejutkan Taehyung.

Dush.

Laju sahaja kaki Ryea menyepak Taehyung.

"Adui! Kau ni! Skitlah!" Marah taehyung. Taehyung bangun dari bawah katil. "Ish kau knape?"

"Mc..m..mne..kau ad..dlm b..bilik aku?!"

"Bilik kau? Hello bilik aku lah?" Jawab taehyung.

Taehyung mengambil tempat di hadapan Ryea.

"Kau!" Perlahan-lahan Ryea dapat mengingati kejadian semalam. "Mcm mne kau tau ak dgn Dian..?"

"Huh??.." tanya Taehyung.

Walhal dia sendiri tidak tahu mengapa dia bleh mengetahui keberadaan Ryea. Wajah Ryea dipandang lama.

"M..mwo??" Tanya Ryea.

"A..aku.." taehyung seakan hilang kata.

X kan aku nk ckp yg..aku rse dia mate aku..msti dia gelak..yellah x kn vamp dengn werewolf bleh brstu?Haih..

To Be Continue..

◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇

Huwarggh! Pelik..whateva!

Thank you

Vote & Comment..

(C) Dangerous LoveWhere stories live. Discover now