Help ( We'll Help Them )

1.4K 115 0
                                    

Taehyung terbaring lemah dikatil. Mukanya pucat sekali. Rakan yang lain sedih melihatnya. Sarah pula masih mencari Ryea. Langsung riada tanda ke mana Ryea menghilang.

"Mne unnie ni.." ujar Sarah perlahan.

Sedang mereka semua berfikir. Yoonmin terasa sesuatu yang pelik menjalar dalam urat sarafnya.

"Yoon unnie waeyo??"

Yoonmin tidak membalas, malah mukanya ditundukkan ke bawah. Jungkook yang risau dengan perubahan itu memeganh bahu yoonmin lembut.

"Awk.." panggil Jungkook.

"Oppa jgn!.." ujar Sarah.

"Waeyo??"

"Semua belakang sarah.." arah Sarah tegas. Mulutnya terkumat-kamit.

"Palli!!" Jerit Sarah. Dia menapak kebelakang.

"Hahahaha..." gelak Yoonmin. Namun muknya masih ditundukkan.

"Aerta? (Who Are You?)" Tanya Sarah.

"Hahaha..Lady ga Aeto gai..(Don't You Know Lady?) " balas Yoonmin. Mukanya dinaik ke atas.

Yoonmin tersengih memandang Jimin dan Jungkook yang ad dikedua sisi Sarah.

"Kebelakang..oppa palli.." ujar Sarah

"Tapi.." tidak sempat Jimin membalas. JImim ditolak ke tepi.

"Uhukk.." Sarah dicekik Yoonmin. Muka yoonmin berubah. Urat nya kehitaman dan timbul. Giginya pula taring seperti seekor binatang. Matanya kemerahan. Semua itu adalah campuran makhluk Creature. Itulah rupa sebenar Lady Selene.

Lady Selene berjaya masuk ke dalam diri Yoonmin mungkin kerana Yoonmin yang benarkannya. Kuasa Lady Selene adalah lebih kuat dari keturunan Ravel seperti Yoonmin.

"Sarah!" Jerit Jimin.

"Uhuk..unn..nie.." ujar Sarah tersekat-sekat. "Sa..sa.rah.."

"Hmm.." Yoonmin tersengih. Seram sungguh mukanya. Jungkook yang pada mulanya agak takut memberanikan diri untuk menyedarkan Yoonmin.

"Awk..ingt ! Tu sarah!" Ujar Jungkook. Jungkook mendekati Yoonmin. Tangan Yoonmin yang mencekik Sarah dipegang.

"Jangan.." ujar Jungkook.

Mata merah Yoonmin memandang Jungkook marah.

"Please.." ujar Jungkook.

"Arhhh!!" Yoonmin menepis Jungkook kuat. Jungkook tercampak ke tepi.

Mujur Hoseok sempat menarik Sarah dari Yoonmin. Yoonmin memandang Hoseok marah.

"Ye ita!!!" jerit Yoonmin.

Baru Yoonmin mahu menrrkan Hoseok. Badannya ditarik dari belakang. Jungkook menarik Yoonmin kedakapannya.

"Yoon .."

"Grr.." Yoonmin mencengkam lengan Jungkook. Kukunya hampir menusuk ke dalam daging Jungkook.

Jungkook mengetap gigi menahan sakit. "Yoon sedarlah..jgn mcm ni..tolonglah..sya thu ni bkn awk.." ujar Jungkook.

◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆

Perlahan-lahan Yoonmin melepaskan cengkamannya. Mukanya beransur pulih seperti biasa.

"Yoon.."ujar Jungkook.

"Haff haff.." tersekat-sekat nafas  Yoonmin.

"Unnie.." panggil sarah. Tengkuk sarah menjadi kemerahan hasil dari genggaman Yoonmin yang kuat

"Sarah.." ujar Yoonmin. "Jungkook.." Yoonmin melihat Jungkook yang menahan sakitnya. "Jungkook mian..jinjja.." merah muka Yoonmin menahan tangis.

"Unnie gwenchanha??"

"Na.." deras air matanya mengalir.

"Waeyo??" Tanya Sarah.

"Ryea.." tangis Yoonmin.

Sungguh dia takut saat itu. Itulah satu-satunya perkara yang membuatkan dia menangis. Dia melihat penderitaan Ryea. Sedih sungguh dia.

"Waeyo..uljima.." jungkook memeluk Yoonmin kembali.

Sarah memandang Jimin disisi. Jimin hanya memandang Sarah kembali dengan wajah simpati. Bahu Sarah dipeluk Jimin.

"Kita kna tolong Taehyung oppa cri Ryea Unnie.." ujar Sarah

◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆

To Be Continue

Hujfjj...waduh sian you sarah kna cekik ...huhu mian..mian..

Thanks

Vote & Comment

(C) Dangerous LoveWhere stories live. Discover now