Baju kemeja hitam dipakai Taehyung. Rambut dia disembur dengan pewarna Putih. Terserlah kekacakannya. Kemudian baju kot hitam disarung pula. Taehyung nampak sangat kacak dalam persalinan itu.
"Hmm" sengih taehyung.
Taehyung melangkah keluar dari biliknya. Dia menuju ke tingkat bawah. Rakannya yang lain sedang tunggu.
"Eo taehyung..." ujar jungkook.
"Wahh...neomu chalsaenghaesso.." ujar Namjoon.
"Korang pun sma.." balas taehyung.
Jungkook nampak segak didalam sut tuxedo nya yang dipadankan dengan tie hitam. Rambutnya di sembur dengan pewarna biru silver. Namjoon pula berkemeja putih yang dipadankan dengan Jeans hitam. Rambutnya diwarna hitam. Jin juga seperti jungkook bertuxedo yg dipadankan dengan tie hitam. Rambutnya seperti Taehyung. Yoongi dan Hoseok pula memakai baju kemeja hitam dan dipadankan dengan seluar jeans putih. Mereka berdua berambut Hitam. Jimin pula agak berlainan. Simple sahaja. Baju tee hitam yang diselit ke dalam seluar jeans hitamnya. Rambutnya diwarna kan hijau.
"X mcm kau..kau nmpk mcm putera siak.." ujar Jin.
"Yellah tu ...dh lah jom Ryea tunggu kita kt rumah dia.." ujar Taehyung.
"OK.."
Mereka memandu ke rumah Ryea. Disana mereka lihat seorang perempuam berambut Hitam panjang berdiri dihadapan pagar Ryea. Baju gaun pichnya amatlah menyerlah.
"Ryea ke tu?" Tanya Jungkook.
"Tah.." jawab Jimin.
Taehyung melihat susuk tubuh itu. Kemudiannya Taehyung turun dari kereta.
"Ry..." tidak sempat Taehyung mahu membalas.
"Ah..taehyung oppa.." Gadis tadi pusing menghadap taehyung.
"Sarah??" Tanya taehyung.
"Nae..unnie ad kat dlm..tgh ambik kasut..jap eih.." sarah berlari masuk ke rumah.
"Eo.." balas taehyung.
Jimin dan Jungkook datang kepada taehyung.
"Spe tu taehyung??" Tanya Jimin.
"Tu sarah.."
"Sarah?"
"Kwn Ryea.."
"Kwn..stahu aku.. Ryea mne.."
Terdiam Jimin apabila sarah dan Ryea keluar dari rumah. Mata jimin tidak lepas memandang Sarah yang berada disisi Ryea.
"Yah jgn lah pndg Ryea mcm tu.." marah Taehyung.
"Aku pndg Sarah!" Ujar Jimin.
Merona merah muka sarah ketika itu.
"Yeppuda.." ujar Taehyung.
"Qumawo.." bls Ryea.
Sesungguhnga baju gaun berwarna merah hati itu menarik perhatian taehyung. Ditambah pula dengan rambut Putih Ryea. Amat sesuai dengan Taehyung. Jungkook juga terpanar.
"Taehyung..ce.." ternganga mulut Namjoon, jin , hoseok dan Yoongu melihat Ryea.
"Waeyo??" Tanya Ryea.
"Ish..dh jom..jgn nk pndg Ryea cmtu..aku cekik kang.." kata Taehyung lalu menarik tangan Ryea ke kereta.
Mereka hanya tertawa sahaja. Sementara itu.
"Awk ni budk baru ke??" Tanya Jimin.
"Nae.." balas Sarah.
"Ouh..sya Jimin..slmt brknln.."
"Dh lah tu jimin jom pgi..kang lewat..jap lagi kau smbung lah ngorat.." balas Namjoon.
"Ish kau!" Marah Jimin.
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇
Dewan P.E dibuka luas pada malam itu. Sebaik sahaja mereka sampai, sudh ramai orang yang hadir. Semuanya berpakaian ala-ala vampire white witch.
Ryea dan Sarah melangkah turun dari kereta. Semua mata yang ada memandang mereka terkejut.
Taehyung yang merasakan Mate nya terancam terus memegang erat tangan Ryea.
"Wae?" Tanya Ryea.
"Ani.."
"Tch.." Ryea tersenyum seketika.
Malam itu mereka bergembira dan berbual bersama. Tidak terdetik seketika yang mereka sedang berada dalam bahaya.
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇
Alunan muzik itu bergema di telinga Ryea. Namun ada suatu perkara yang sedang menganggu fikirannya.
Kau siapa?!
Ryea cuba bermonolog dengan seauatu yang sedari tadi cuba memanggil Ryea.
Aku nak kau naik ke bumbung! Werewolf mati!
Ujar makhluk itu. Tersentak Ryea mendengarnya. Ryea segera naik ke Rooftop.
"Nuguya! " tanya Ryea. Wajahnya berubah serta merta.
"Naya!!"
Tiba-tiba seorang lelaki mencekik Ryea. Entah dari mana datangnya. Wajah lelaki itu berubah saat dia melihat wajah Ryea.
"Mati! Mesti mati demi Raja!!" Lebih kuat genggamannya.
"Grrrrt..." makhluk itu berubah menjadi serigala. Mata biru haiwannya menikam masuk ke mata merah menyala Ryea.
"Ryea!!!!" Teriak seseorang.
"Grrr!!! Aargh!" Werewolf tadi melepaskan Ryea lalu berlari meninggalkan Ryea dan pemilik suara itu.
"Jimin...." Ryea rebah ke lantai bersama darah yang mengalir dari tengkukya.
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
To Be Continue..
God..jimin!!! Untung you sarah..haha😂..
Thanks
Vote & comment..
YOU ARE READING
(C) Dangerous Love
FantasyVampire vs werewolf? Tapi kalau jatuh cinta dan merupakan mate? Apa yang akan jadi? Untuk sinopsis seterusnya sila baca part 1 Bye. Enjoy Reading Highest Ranking #52 Highest Ranking #32 💓