"Wah!!!!! Hensemnya!! Budk bru !!"
Jeritan itu memecah kesunyian pagi di Sekolah Tinggi Hanrim itu.
"Kau ni taehyung..kau pnya pasal kita kna block.." ujar jungkook.
"Knape aku plak??" Balas taehyung kepelikan.
"Yellah spe soh hensem sngt.." bls hoseok.
"Ish.." taehyung tersenyum.
"Wah hensemnya dia senyum.."
"Ehemm.." teguran dari seseorang membuatkan semua org terdiam.
"Ah..jimin!!!!" Jerit seorang perempuam.
Semua perempuan tadi kini beralih pada jimin. Mereka berkumpul disekeliling jimin dan taehyung.
"God..Semua !! Pgi klass sakrang!! Aku kira smpai tiga je!! Klu x aku denda korg !! Hana !! Ddul !! Sset!! " jerit jimin.
Lantas itu semua pelajar masuk ke kelas.
"Korg pon sme.." ujar jimin smbil memandang ke arah rakannya yang lain.
"Yellah.." balas yoongi.
Mereka juga tidak kurang hebatnya. Saat mereka masuk ke kelas mereka ramai perempuan yang menjerit. Bingit telinga mereka seketika.
"Diorg ni x skit tekak.." tanya jungkook.
"Tah.." namjoon mengangkat bahunya tanda tidak tahu.
"Haih..bingit tau x.." ujar hoseok.
Jin pula hanya tersenyum. Jin duduk di mejanya. Buku novel bertajuk "Keep Your Arms" itu dibuka dan dibacanya.
"Kau ni x bnda lain nk buat ke?? Asyik bce buku je.." tegur hoseok.
"Dri aku lyn korg yg tah pape baik aku bce buku.." kata jin lalu mengalih pandangannya pada bukunya kembli.
"Eleh.." rakannya yang lain hanya menggulingkan mata mereka keatas.
◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
"kau nk bwk aku gi mne sbnrnya?" Tanya taehyung.
"Pgi bilik pengetua lah.." ujar jimin pula.
"Ouh.." balas taehyung pendek.
Sampai di bilik pengetua. Jimin terus masuk apabila diberi kebenaran.
"Samchun, ni ad murid bru...kawan jimin yg jimin ckp semalam.." kata jimin sambil mengukirkan senyuman.
Pengetua Park melihat wajh taehyung. "Wah hensemnye..jimin jimin knapelah kwn2 kmu ni smua hensem? "
"Tgok jimin ah.." dabik jimin sebentar. Pengetua hanya tergelak mendengar jawapan jimin.
"Kmu bwk jelah kwn kmu ni msuk klass kamu. Lgipun kelas lain dah penuh. "
"Eo arasseo.." ujar jimin. "Klu cmtu kitorg pgi dulu.."
"Ah..jap..ireumi mwoya?" Tanya pengetua pada taehyung.
"Kim taehyung imnida.." taehyung memperkenalkan dirinya.
"Ouh..taehyung sesuai kan diri ye...sya hrp kmu bleh tunjukkan prestasi cemerlang.." ujar pengetua Park.
"Nae.."
Setelah itu, mereka bersama-sama ke kelas 5 De.
"Ok..jom.."
"Eih jap..kita stu klass??"
"Aah..samchun aku..ckp...klas lain dh pnuh.. alah ko x dgr ke tdi"
"Dengar..x delah cuma bguslah klu stu klass.." taehyung tersenyum mnis.
"Eiyy..kau ni mcm gay plak.." tuduh jimin.
"Aniya!" Taehyung memukul pelan bahu jimin.
Namun kekuatan tulangnya membuatkan bhu jimin terasa sengal.
"Yah skitlah!"
"Mian mian...aku brgurau je.."
"Yellah..lain kli jgn buat..patah bhu aku.."
"Okk."
Yang aku pgi pukul jimin knape. Haih..kekuatan aku x sama dgn diorg..
Jimin mengetuk pintu kelas dengan sopan. Kemudian dia berbincang sesuatu bersama guru matapelajaran sejarah ketika itu.
Taehyung hnya memerhatu sahaja. Saat dia memerhati matanya tertancap pada sesusuk tubuh.
Spe tu..knape aku rse lain mcm..
Gadis itu hanya memandang bukunya yang berada ditangan. Dia seakan tidak berminat dengan hal lain.
"Taehyung..msuk lah.." panggil jimin.
"N..nae.." ujar taehyung gagap. Dia kemudian melangkah masuk ke kelas.
Ommo!
Namja tdi kan.! Hensemnya..!!
"Senyap.." ujar Cikgu Hee yang merupakan guru matapelajaran Sejarah. " harini ad new student..sila knlkn diri.."
"Nae..anyeonghaseyo.." ujar taehyung sambil tersenyum petak. "Naneun kim taehyung imnida.. harap dpt kerjasama dri korg semua .." taehyung menunduk 30° di hadapan kelas.
Ramai pelajar perempuan tidak lepas memandang Taehyung dan Jimin yang ad didepan.
"Jimin bwk taehyung duduk sblh kamu.."
"Nae seosaengnim..Khaja.."ajak jimin
Jimim berjalan ke tempatnya dimana rakan-rakan yang lain juga ditempatkan.
"Kau duduk lah sblh aku..sblh aku kosong.."
"Ouh..k.." jawab taehyung pendek.
"Aku nk tnya bleh.." sampuk yoongi.
"Ape benda?" Ujar jimin.
"Tae..kau x de jwpn lain ke??"
"Nae..t..tae??" Taehyung mengerutkan dahinya.
"Knape slh ke aku pggil kau tae?" Tanya yoongi.
"Xde..aku cuma tringat seseorang..yg .." kata-katanya terhenti seketika. "Tolong...jgn pggil aku mcm tu..aku x suka.." mukanya yang kelihatan marah itu menggerunkan jimin dan yoongi.
"Ouh..ok..tpi aku nk ckp sikit..plizz jgn buat muka cmtu..seram kot.." balas jimin.
Taehyung hanya tertawa sahaja. Setelah itu mereka kembali fokus pada pembelajaran.
Tetapi sesuatu agak mengganggu taehyung. Taehyung menoleh ke arah perempuan tadi. Dahinya berkerut seribu. Mata bertentang mata. Taehyung terus mengalih pandangannya. Begitu juga dengan perempuan itu.
Kenape perasaan aku...argh!! Aku x bleh suka human! Aku werewolf..royal werewolf..
Taehyung menggeleng kepalanya berkali-kali. Mujur tiada siapa yang perasan. Jimin juga sedang fokus begitu juga dengan yang lain.
To Be Continue...
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇
Huwaa!! Part 3 siap..huhu..mcm x best je..naeh naeh..
Thank you.
Vote & comment.
YOU ARE READING
(C) Dangerous Love
FantasyVampire vs werewolf? Tapi kalau jatuh cinta dan merupakan mate? Apa yang akan jadi? Untuk sinopsis seterusnya sila baca part 1 Bye. Enjoy Reading Highest Ranking #52 Highest Ranking #32 💓